کد خبر : 76158

اختصاص امکانات رفاهی آموزش وپرورش به معلمان مدارس غیردولتی

اختصاص امکانات رفاهی آموزش وپرورش به معلمان مدارس غیردولتی

مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی از اختصاص امکانات رفاهی آموزش وپرورش به معلمان این مدارس خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ رشد مدارس غیردولتی و استقبال از این مدارس در سایه کم‌توجهی و تضعیف مدارس دولتی، نیاز به نیروی انسانی را در این مدارس افزایش داده است؛ از طرفی فعالیت معلمان در مدارس غیردولتی مطابق چارچوب قانون کار پیش نمی‌رود؛ این موضوع از دریافتی‌های کمتر از استاندارد، نبود بیمه کامل و سلب امنیت شغلی معلمان قابل مشاهده است.

مدتی است که مسئولان آموزش و پرورش از طراحی سازوکارهای نظارتی برای پیگیری حقوق معلمان غیردولتی خبر داده‌اند، استراتژی که تا حدی قانون‌گریزی‌های برخی مدارس غیردولتی در قبال معلمان این مدارس را کاهش خواهد داد.

از طرفی دیگر تفاوت فاحش میان خدمات‌رسانی معلمان غیردولتی و دولتی عاملی است که نارضایتی معلمان غیردولتی را در پی داشته است و به دنبال این موضوع اخیرا تغییر و تحولاتی در این مورد رخ داده است تا خدمات‌رسانی به معلمان صرفاً از انحصار به معلمان رسمی خارج شده و برای معلمان غیردولتی هم در نظر گرفته شود.

در همین مورد سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مصوبه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مرکزی این سازمان با هدف در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای معلمان مدارس غیردولتی گفت: در این مصوبه که به تایید وزیر آموزش و پرورش هم رسیده است مقرر شد تا کارکنان مدارس غیردولتی از امکانات رفاهی، اماکن ورزشی، خانه‌های معلم، ستادهای اسکان و مراکز درمانی آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از این امکانات با تعرفه کارکنان رسمی آموزش و پرورش برای معلمان غیردولتی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این مصوبه در راستای توجه به نقش معلم و تکریم این جایگاه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: حدود 160 هزار نیروی آزاد در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند و این مصوبه برای کارکنانی که مدرک شناسایی دارند یا آن را تمدید کرده‌اند قابلیت اجرایی دارد.

صالح یادآور شد: این امکانات ویژه معلمانی است که اسامی آنها در سامانه ثبت شده است و حتی اگر معلمان در صورت ثبت نام، کارت نداشته باشند، مشکلی بابت خدمات‌رسانی به آنها وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها