کد خبر : 76134

با آغاز پرداخت یارانه نقدی جدید این گروه با دریافت یارانه خداحافظی کردند

با آغاز پرداخت یارانه نقدی جدید این گروه با دریافت یارانه خداحافظی کردند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه معیشتی به حساب ۷۶ میلیون نفری که از قبل یارانه می‌گرفتند واریز شد اما دهک دهم درآمدی حذف شدند.

یارانه نقدی جدید از 19 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مبلغ یارانه نقدی جدید 300 و 400 هزار تومان است. یارانه نقدی جدید 400 هزار تومانی به 3 دهک کم درآمد کشور پرداخت می شود. یارانه نقدی جدید جایگزین یارانه های گذشته به حساب می آید. یارانه نقدی جدید با مبلغ افزایش یافته تا زمان تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیک پرداخت خواهد شد.

یک دهک از دریافت یارانه نقدی جدید حذف شد

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یارانه معیشتی دیشب به حساب ۷۶ میلیون نفری که از قبل یارانه می‌گرفتند واریز شد. فقط دهک دهم درآمدی حذف شدند.

او افزود: گروه دیگری که یارانه نگرفتند افرادی هستند که از قبل یارانه نداشتند یا به هر دلیلی یارانه‌ آن‌ها قطع شده بود که ممکن است جزو دهک دهم باشند یا نباشند.

جزئیات یارانه نقدی جدید

به گزارش تسنیم، به‌موجب جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 و دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهور، یارانه 400 هزارتومانی برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه 300 هزارتومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به‌ازای هر نفر، دوشنبه 19 اردیبهشت به حساب سرپرستان واریز شد.با برقرار شدن یارانه نقدی جدید ، دیگر یارانه هایی که 10 و 20 هر ماه به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز می شد، متوقف می شود.

واریز این مرحله در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی، کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی و همچنین  به‌موجب جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 صورت گرفته است.

در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به 9 دهک تقسیم می‌شود که بر این اساس به مشمولین دهک‌های اول تا سوم به‌ازای هر نفر ماهبانه مبلغ 4 میلیون ریال و به دهک‌های چهارم تا نهم به‌ازای هر نفر ماهیانه مبلغ 3 میلیون ریال به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

مشمولان یارانه نقدی جدید 400 هزار تومانی

بر اساس فهرست اعلام‌شده، مشمولین دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 23 میلیون خانوار ایرانی می‌باشند که 72 میلیون ایرانی را شامل می‌شود. مبالغ اعلام‌شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید و زمان برداشت آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود.

رفع ابهام در خصوص یارانه نقدی جدید

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به‌شماره ارتباطی 6369-021 تماس حاصل نمایند.

زمان ثبت نام یارانه نقدی جدید

ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه، ازقلم‌افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با تصمیمات اتخاذشده و بنا بر دستور رئیس محترم جمهور متقاضیانی که به‌هردلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت‌نام یارانه جامانده‌اند بعد از طی مراحل ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهره‌مند خواهند شد.

همچنین برحسب اطلاع‌رسانی‌های قبلی صورت‌گرفته، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه 10میلیون‌ریالی کمک‌معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر گردیده است.

شایان ذکر است با واریز این دو مرحله از یارانه جدید، یارانه‌هایی که در دهم و بیستم هرماه به به حساب سرپرستان واریز می‌شد از این تاریخ پرداخت نمی‌گردد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها