کد خبر : 76098

قهرمان در صورت تساوی امتیازات استقلال و پرسپولیس کیست؟

قهرمان در صورت تساوی امتیازات استقلال و پرسپولیس کیست؟

قهرمان لیگ بیست و یکم در شرایطی که امتیازات دو تیم یکسان باشد، چطور انتخاب می‌شود؟! آیا ملاک بازی‌های رو در رو است؟ اگر بازی‌های رو در رو مساوی باشد، قهرمان چطور انتخاب می‌شود؟

به گزارش ایران ورزشی، پاسخ به این سؤالات چندان قاطعانه نبوده و برخی از اعمال نشدن گل زده در خانه حریف در صورت مساوی بودن بازی‌های رو در رو پرده برمی‌دارند و برخی هم از بی‌اثر بودن گل زده در خانه حریف صحبت به میان می‌آورند.

طی روزهای اخیر روایت‌های متعددی درباره نحوه انتخاب قهرمان لیگ در شرایط برابری امتیازی نقل شده و قرار است امروز سازمان لیگ به طور شفاف نحوه انتخاب قهرمان لیگ برتر را اعلام کند. با توجه به اینکه احتمال دارد در روز پایانی امتیاز تیم‌ها در صدر جدول یکسان باشد، انتخاب تیم نخست جدول اهمیت بسیاری خواهد داشت.

استقلالی‌ها البته انتظار دارند گل زده در بازی رو در رو در خانه پرسپولیس لحاظ شود و از آن سو نیز پرسپولیسی‌ها امیدوارند سازمان لیگ رسماً اعلام کند که گل زده در خانه حریف ملاک معرفی قهرمان در شرایط یکسان بودن امتیازات نخواهد بود. این وضعیت در حالی اعمال خواهد شد که فصل پیش اگر تیم‌ها در شرایط برابر امتیازی قرار داشتند، ابتدا تفاضل گل و سپس تعداد گل‌های زده و خورده ملاک قرار داده می‌شد اما در فصل جاری بنای دیگری در لیگ گذاشته شده که ابهامات بسیاری را به همراه آورده است.

اینکه چرا برگزار کنندگان لیگ برتر پی در پی نحوه رتبه‌بندی تیم‌ها را تغییر می‌دهند از سؤالات مهمی است که متولیان فوتبال ایران باید عمیقاً به آن فکر کنند. بعد از بیست دوره برگزاری لیگ برتر، در لیگ بیست و یکم اعلام شده که تیم‌ها در هفته آخر براساس بازی رو در رو جایگاه‌شان مشخص خواهد شد که این تصمیم از عجایب فوتبال ایران در فصل جاری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها