کد خبر : 76095

واریز یارانه جدید با مبالغ افزایش یافته آغاز شد | یارانه 2 میلیون تومانی برای خانوارهای 4 نفره

واریز یارانه جدید با مبالغ افزایش یافته آغاز شد | یارانه 2 میلیون تومانی برای خانوارهای 4 نفره

بر اساس اعلام بانک مرکزی، واریز یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار آغاز شد.

یارانه معیشتی برنامه ای حمایتی است که از سوی دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شده است. یارانه معیشتی جدا از یارانه نقدی پرداخت می شود. تعداد مشمولان یارانه معیشتی کمتر از یارانه نقدی است. احتمال دارد دولت یارانه معیشتی و یارانه نقدی را تجمیع کرده و یارانه جدیدی با مبلغ بالاتر بپردازد. برای ثبت اعتراض نسبت به یارانه معیشتی آدرس سایت اعلام شده است.

جزئیات یارانه معیشتی 400 هزار تومانی

دقایقی بعد از پایان مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، بر اساس اعلام بانک  مرکزی واریز یارانه جدید آغاز شد.

روابط عمومی بانک مرکزی از شروع فرایند واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم خبر داده است.

بر اساس پیگیری خبرنگار تسنیم، این واریز مبلغ کمک معیشتی  از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها و به صورت گروه به گروه در حال انجام است.

گفتنی است، رییس جمهوری، ساعاتی قبل در خصوص واریز مبلغ کمک معیشتی گفت: پیشنهاد سازمان برنامه این است که به 3 دهک اول 400 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود. یعنی خانواده 4 نفره 2 میلیون تومان دریافت کنند. نسبت به دهک چهارم به بعد 300 هزار تومان هر نفر بگیرند. یارانه نان و دارو را همه دهک ها دریافت می کنند. قیمت نان و دارو افزایش نمی یابد.

همچنین یارانه دارو به شکل بیمه پرداخت می‌شود با همین قیمتی که الان وجود دارد. یعنی یارانه ای که وارد کننده دارو دریافت می کند، در شرایط جدید به بیمه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفتگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده در برخی خانوارهاست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در مراحل قبلی است.

آدرس سایت اعتراض به یارانه معیشتی

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی موتورچی در صفحه شخصی‌اش در توییتر اعلام کرد: به اطلاع هم وطنان گرامی می رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.»

اعلام یارانه 400 هزار تومانی از سوی رییس جمهوری

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب(19 اردیبهشت) در گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره عملکرد دولت در مسئله کرونا، با بیان اینکه روزی 700 خانواده داغدار می‌شدند و تهیه واکسن و ارز اختصاصی برای آن و مسئله تزریق واکسن از اولویت‌های ما بود، گفت: با مدیریت و دیپلماسی فعال دولت و مشارکت جدی مردم امروز در شرایطی هستیم که 700 خانوار به 7 مورد رسیده که از الطاف خداوند و مشارکت جدی مردم در این قضیه است.

یارانه 400 هزار تومانی برای 3 دهک

رئیس جمهور اظهار داشت: ما یارانه را به مصرف کننده می‌دهیم حذف ارز ترجیحی را باید اصلاح کنیم و توزیع عادلانه یارانه است و مبلغ را به مصرف کننده می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه کارشناسی کرده که مصرف افراد نسبت به کالای اساسی، این است که برای همه دهک هایی که دهک اول تا دهم شناخته می‌شود، سه دهک اول 400 هزار تومان به هر نفر داده می‌شود. 

رئیسی گفت: نسبت به دهک‌های چهارم به بعد 300 هزار تومان داده می‌شود. نان و دارو و بنزین گران نمی‌شود و همه از آن برخوردارند. نان سنتی یارانه‌اش پرداخت می‌شود و قیمتش گران نمی‌شود، دارو از طریق بیمه‌ها با قیمت فعلی داده می‌شود و یارانه ای که واردکننده ها می‌‌گرفتند، بیمه‌ها دریافت می‌کنند. بنزین هم افزایش قیمت نخواهد داشت.  این مبالغی که عنوان شد به مدت یک ماه تا دو ماه پرداخت می‌شود تا زیرساخت کالابرگ الکترونیکی آماده شود چون این کار به عدالت نزدیک تر است اما تا آماده شدن این زیرساخت‌ها این مبلغ داده می‌شود. 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها