کد خبر : 75842

برای استقلال ملک شخصی ام را فروختم

برای استقلال ملک شخصی ام را فروختم

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: فوتبال درگیر فساد زیادی است و افرادی در فدراسیون رای آورده‌اند که نمی‌شناسیم و این امر همان فساد است که در فوتبال کشورمان موج می‌زند.

به گزارش خبرورزشی، علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگویی تلویزیونی از عملکرد خودش به عنوان مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به شدت دفاع کرد. بخش‌هایی از این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

*در زمان ما بازیکن را به تیم‌های حرفه‌ای چون لورکوزن آلمان می‌فرستادیم و بازیکن خارجی جذب نمی‌کردیم. در آن زمان مشکلی برای قرارداد بازیکنان با تیم‌های خارجی نداشتیم. الان وقتی می‌خواهیم قرارداد ببندیم به جیب خودمان نگاه نمی‌کنیم تا به اندازه جیب خود خرج کنیم. برخی از دوستان تعمدا این کار را انجام می‌دهند. فساد در همین جاست و باید نهادهای نظارتی از متخصصان استفاده کنند. بازیکنانی که ۱۰ هزار دلار قیمت دارند را با ۱۰۰ هزار دلار قرارداد می‌بندند. این کارها تعمدا انجام می‌شود.

*به من گفتند در دوران مدیریتم در سال ۹۳ وقتی استقلال را ترک کردم، زیاد خرج کردم. کل هزینه‌ها ۲۴ میلیارد تومان بود زیرا ۲ بار در جام باشگاه‌های آسیا حضور یافتیم. گفتند فتح الله‌زاده خیلی خرج کرده است؛ برادر عزیز خادم گفت که این باشگاه ۱۵ میلیارد بیشتر نباید خرج کند و در غیر این صورت برخورد می‌کنیم. بعد از رفتن من بیشتر خرج شد پس چرا خادم با آنها برخورد نکرد.

* ۲ مدیر بد سابقه و بی‌سابقه می‌آیند و کار باقی مدیران را خراب می‌کنند. حتی به برخی از سیاسیون در باشگاه‌ها پست می‌دهند و آن فرد هم در کار خود مانده است. من سه مرتبه مدیر عامل استقلال بودم. ۱۰ سال است که از این باشگاه رفتم و همواره می‌گویند که بدهی‌های استقلال مربوط به زمان فتح‌الله‌زاده است.

گفتند سال ۹۳ در استقلال زیاد خرج کردم/ بی انصاف ها تهمت نزنید؛ دفتر شخصی ام را فروختم!/ فردی از روی خصومت گفت من بیسوادم!

*به من ظلم شده است. تراز مالی و سند رسمی وجود دارد و آنهایی که بعد از من مدیر شدند می‌گویند من ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی کردم. در حالی که باید ۱۲ میلیارد درآمدزایی می‌کردم. حتی گفتند  ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زیان دادم اما من ۵ میلیارد تومان سود دهی داشتم. در سه سال آخر ۶۳ میلیارد تومان خرج کردم زیرا قهرمان لیگ ایران، حذفی و سوم آسیا شدیم و الان ۱۰ سال است این همه بدهی دارند و قهرمان لیگ نداریم. پدر ما را درآوردند.

*چرا دفتر شخصی را فروختم. من به عشق استقلال چک شخصی می‌دادم. بی‌انصاف‌ها مرد باشید و تهمت نزنید! مکانیزم غلط است. وقتی نداریم نباید پول بدهیم. کمپ ناصرخان را درست کردم و ۹۸۰ میلیارد تومان سود کردیم. من طلبکاری نکردم و خودم خرج کردم و استقلال زمان من ۷ قهرمانی آورده است. حساب‌کشی کردند و برای من پرونده درست کردند و دو سال به من تهمت زدند که زمین‌های باشگاه را خورده‌ام.

*اگر درایت سازمان بازرسی کل کشور نبود با این همه پرونده‌سازی نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد. فردی از روی خصومت گفت من بی‌سوادم. در ایران من را مسخره کردند. باید نرم افزار و سخت افزار را تعریف و مشخص کنیم. وقتی قهرمان می‌شوند مربی و بازیکن را قهرمان می‌دانند اما وقتی تیم می‌بازد به مدیر حمله می‌کنند. آدم‌های آلوده زیاد هستند. وزیری داشتیم که دستور لاپوشانی عملکرد نامناسب یک مدیرعامل را می‌داد و وزیری از مدیری خوشش نمی‌آمد و می‌گفت ببینید می‌توانید برای آن مدیر مشکل درست کنید. خیلی از مسایل حساس از بازیکن شروع نمی‌شود باید از رده‌های بالاتر پیگیری کنیم.

گفتند سال ۹۳ در استقلال زیاد خرج کردم/ بی انصاف ها تهمت نزنید؛ دفتر شخصی ام را فروختم!/ فردی از روی خصومت گفت من بیسوادم!

*وزارت ورزش باید آدم‌های درستی را انتخاب کند و در همان زمان مدیر را رها نکنیم و از آن فرد حساب کشی کنیم و بعد خوب  و بد آن مدیر را بگوییم. من سند رسمی دارم و ثابت می‌کنم که ۷ میلیارد بدهی گذاشتم پس چرا می‌گویید ۷۰ میلیارد؟! چرا باید دادکان و عزیزمحمدی بیرون از فوتبال باشند و الان وضعیت فدراسیون فوتبال را ببینید. خیلی از این مدیران که رای می آورند را نمی‌شناسید. آنها چگونه رای می‌آورند و همین موضوع فساد است. باید آدم‌های درستی را انتخاب کنیم تا کسی رانت‌خواری نکند. استراماچونی به خاطر طلبش رفت و سعی کردم او را قانع کنم اما همه چیز را گردن من انداختند. خیلی بی اخلاق هستید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها