کد خبر : 75839

پشت در باشگاه استقلال شلوغ است

پشت در باشگاه استقلال شلوغ است

باشگاه استقلال تهران در روزهای پایانی فصل با طلب‌های مالی بزرگی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، باشگاه استقلال تهران با حضور مصطفی آجورلو پس از جدایی احمد مددی در شهریورماه سال گذشته، در تلاش برای جذب حامی مالی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی اقدامات موثری انجام داد.

باشگاه استقلال برای کسب مجوز حرفه‌ای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با چند تن از طلبکاران گذشته تسویه حساب کرده اما اخبار جدید نشان می‌دهد که طلبکاران جدیدی به لیست پرداختی‌های باشگاه تهرانی اضافه شده است.

درحالیکه پرونده شکایت آندره آ استراماچونی و لئاندرو پادوانی، سرمربی و بازیکن سابق این تیم در دادگاه حکمیت ورزشی در جریان است، افرادی که برای این باشگاه کمک مالی داشته‌اند هم خواستار دریافت مطالبات خود شده‌اند!

روز گذشته مشخص شد که اسماعیل خلیل زاده، رئیس اسبق هیات مدیره باشگاه یکی از طلبکاران جدید باشگاه است. خلیل زاده که حضور او در مسند مدیریت باشگاه حواشی متعددی را به دنبال هم داشت اکنون رقمی معادل با 560 هزار دلار طلب کرده و خواستار تسویه حساب شده است! گفته می‌شود او این رقم بزرگ را که با حساب قیمت دلار امروز حدود 14 میلیارد تومان است، برای پرداخت مطالبات بازیکنان هزینه کرده است.

علی نامداری، شخصی که در باشگاه سمتی رسمی نداشت و تنها از او به عنوان مشاور هیات مدیره یاد می‌شد، 39 میلیارد تومان طلبکار است! این رقم سوای پرداختی‌هایی است که او به عنوان هدیه به بازیکنان و اعضای تیم پرداخت کرده بود. این رقم به درخواست مهدی علی نژاد، معاون سابق وزیر ورزش و جوانان پرداخت شده و او طبق مصوبه هیات مدیره چنین پرداختی‌ای را پذیرفته بود.

شرکت آریابرتر دیگر طلبکار فعلی استقلال است. این شرکت که به عنوان حامی مالی باشگاه در زمان مدیرعاملی امیرحسین فتحی قرارداد همکاری امضا کرده بود اکنون 13 میلیارد تومان طلبکار است. این شرکت در آن زمان گفته می شد که رقم 9 میلیارد تومان به حساب باشگاه تزریق کرده و با حساب دیرکرد اکنون این رقم را طلب کرده است.

یک بانک خصوصی هم مبلغ 4 میلیارد تومان طلب دارد و یکی دیگر از اعضای اسبق هیات مدیره در زمان مدیرعاملی رضا افتخاری هم مبلغی حدود 7 میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز کرده بود که اکنون سود باورنکردنی به دنبال آن ایجاد شده است. این عضو سابق هیات مدیره اکنون مدعی است که با حساب دیرکرد سود باید 40 میلیارد تومان دریافت کند و از همین راستا برای صدور حکم توقیف اموال اقدام کرده و یکی از تهدیدهای جدی علیه این باشگاه نامبرده می‌شود.

با حساب سرانگشتی در حال حاضر با ارقام نامبرده باشگاه استقلال باید 110 میلیارد تومان برای پرداخت این بدهی‌ها کنار بگذارد که یک رقم نجومی و سرسام‌آور است. استقلال در فصل جاری تلاش داشت از طریق تبلیغات محیطی و حق بخش تلویزیونی قرارداد 550 میلیارد تومانی را محقق کند که آنها تنها تبلیغات محیطی را برآورده کردند.

درحالیکه این ارقام بدون درنظر گرفتن طلب یکی از اعضای هیات مدیره سابق استقلال در زمان اسماعیل خلیل زاده برآورده شده، این سوال مطرح می شود که باشگاه پایتخت چگونه در آستانه پایان فصل که برای تسویه حساب با بازیکنان، مشخص کردن بودجه نقل و انتقالات و پرونده‌های دادگاه CAS هم پیش رو دارد می تواند این بدهی‌ها را بپردازد؟ چالش بزرگ آجورلو و تیم مدیریتی‌اش که در تلاش بوده‌اند به دور از مشکلات مالی این تیم را به قهرمانی در لیگ برتر برسانند اکنون پیش از هر زمان دیگری به آنها نزدیک شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها