کد خبر : 75770

یک استقلالی که خیلی استقلالی نیست در لیست خرید پرسپولیس! /شنیده ها از مذاکره امید نورافکن با پرسپولیس

یک استقلالی که خیلی استقلالی نیست در لیست خرید پرسپولیس! /شنیده ها از مذاکره امید نورافکن با پرسپولیس

یک نمایش ناامیدکننده از ستاره سابق استقلال تردیدهای زیادی را در مورد او به‌وجود آورده است.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی : از مدت‌ها پیش از امید نورافکن به‌عنوان یکی از گزینه‌های جذاب باشگاه‌های بزرگ در فصل نقل‌وانتقالات یاد می‌شد. به‌طور مشخص می‌گفتند پرسپولیس به‌شدت مشتاق است بتواند این بازیکن را به خدمت بگیرد.

حتی شنیده می‌شد او مذاکرات غیررسمی هم با بعضی مسئولان پرسپولیس داشته است. هرچند گفته می‌شود هنوز یک فصل از قرارداد نورافکن با سپاهان باقی‌مانده اما پرسپولیس ناامید نبود و نیست و به همین دلیل به‌طور متناوب نام امید را در رسانه‌ها می‌دیدیم. طبیعتا هنوز هم نورافکن گزینه جذابی برای سرخ‌ها به شمار می‌آید، اما نمایش‌های ضعیف او در لیگ قهرمانان آسیا و مخصوصا بازی فاجعه‌بارش برابر الدوحیل تردیدهای زیادی در مورد این بازیکن به‌وجود آورده است.

چرا پرسپولیس امید نورافکن را می‌خواهد؟

امید نورافکن از دیدگاه فنی ویژگی‌هایی دارد که برای پرسپولیس مطلوب است. او قابلیت بازی در ۲ پست هافبک دفاعی و دفاع چپ را دارد و سرخپوشان در هر دو منطقه با کاستی‌هایی مواجه هستند. در میانه میدان جای خالی احمد نوراللهی پر نشد. پرسپولیس به این منظور رضا اسدی را گرفت که بعد از یک فصل حضور ناموفق در جمع قرمزها، احتمالا آخر فصل جدا خواهد شد. میلاد سرلک هم پیشنهادهایی دارد و معلوم نیست بماند، اما حتی اگر او بماند هم جذب نورافکن برای تقویت این پست چیز غریبی نیست. در سمت چپ خط دفاعی هم یحیی گل‌محمدی از ۴ نفر استفاده کرد و رضایت کامل کادرفنی به‌دست نیامد. سعید آقایی به‌عنوان گزینه اصلی بازی در این پست پرنوسان بوده است، وحید امیری آنجا «حیف» می‌شود، علی شجاعی هم کیفیت مستمر و ثابتی نداشت. در نهایت نوبت به علی نعمتی رسید که به‌عنوان چهارمین بازیکن در این پست مورد استفاده قرار بگیرد، اما باز هم نتیجه چندان رضایتبخش نبود. در نتیجه اصلا عجیب نیست که پرسپولیس به‌دنبال جذب نورافکن باشد.

یک استقلالی که استقلالی نیست

اگرچه امید نورافکن با اعتماد علیرضا منصوریان و به لطف پنجره‌های بسته این تیم به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد اما به مرور از آبی‌ها فاصله گرفت و حالا حتی با آنها زاویه دارد. این اواخر نورافکن و آبی‌ها طعنه‌های زیادی به هم زده‌اند و می‌توان گفت او بخش زیادی از پایگاهش را بین استقلالی‌ها از دست داده است. حتی کار به جایی رسید که حضور این بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی در پست دفاع میانی با انتقاد شدید فرهاد مجیدی همراه شد. سرمربی استقلال از اینکه اسکوچیچ نورافکن را به یزدانی ترجیح داده بود خشمگین شد و آن جمله جنجالی را گفت: «یک انگشت سیاوش به همه مدافعان تیم ملی می‌ارزد.» هرچند مجیدی بعدها ناچار به دلجویی از کادرفنی تیم ملی شد. در نتیجه اینکه امروز نورافکن به پرسپولیسی‌ها نزدیک شده، نمی‌تواند باعث تعجب باشد.

این نمایش آخر

با همه اینها اما کیفیت عملکرد نورافکن در لیگ قهرمانان آسیا محل شک و تردید شده است. از همه بدتر، نمایش این تیم برابر الدوحیل بود که او را وادار به عذرخواهی هم کرد. در شبی که پیروزی سپاهان می‌توانست این تیم را به مرحله بعدی ببرد، نورافکن بدترین نمایش عمرش را ارائه داد. او چند فرصت خوب گلزنی را خراب کرد، روی گل اول از نام‌تائه‌هی دریبل خورد، روی یک گل دیگر تعلل به خرج داد و روی دیگر گل هم آفساید را پر کرد! نورافکن به تنهایی کمر سپاهان را شکست تا سوژه شبکه‌های اجتماعی شود. اگرچه هرگز هیچ بازیکنی را با یک مسابقه نمی‌توان قضاوت کرد، اما به هر حال امروز تردیدهایی در مورد انتقال دشوار نورافکن به پرسپولیس (یا هر تیم دیگری) شکل گرفته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها