کد خبر : 75574

لحظه شماری بازیکن پرسپولیس برای جدایی و رفتن | بازیکنی که از اول هم ماندنی نبود

لحظه شماری بازیکن پرسپولیس برای جدایی و رفتن | بازیکنی که از اول هم ماندنی نبود

خرید گرانقیمت سرخ‌پوشان پایتخت وقتی بعد از یک گل نه‌چندان مهم به هواداران پرسپولیس هیس نشان داد عجیب نبود که خبر جدایی‌اش را ۶ هفته قبل از پایان فصل اعلام کند.

به گزارش همشهری آنلاین، هنوز ۶ هفته به پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده؛ ۶ هفته که روی کاغذ بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. با این حال خبر جدایی یکی از بازیکنان مهم پرسپولیس رسانه‌ای شده است. بنا بر اعلام رسانه‌ها رضا اسدی با یک باشگاه تایلندی به توافق رسیده و ابتدای فصل آینده به عضویت این تیم درخواهد آمد. اعلام خبر جدایی آن هم در فاصله ۶ هفته به پایان فصل اصلا در فوتبال ایران مرسوم نیست، اما داستان رضا اسدی از ابتدا فرق داشت و چنین پایان متفاوتی، هیچ‌کس را شوکه نمی‌کند.

مذاکره طولانی، قیمت بالا

بلافاصله بعد از قطعی شدن جدایی احمد نوراللهی از پرسپولیس، سرخ‌ها سراغ رضا اسدی رفتند؛ یک اسم دهان پرکن که می‌توانست هواداران را هم خوشحال کند. منتها در این میان هیچ‌کس به سطح کیفی و میزان آمادگی اسدی توجه نکرد؛ اینکه او در یک سال گذشته به بهانه حضور در اروپا، در تیم عجیب و غریب سن‌پولتن اتریش درست و حسابی بازی نکرده است. از همه بدتر اینکه اسدی برای قبول پیشنهاد پرسپولیس کلی هم معطل کرد. طولانی شدن این مذاکرات، باعث کلافگی هواداران شد و آنها را از همان ابتدا نسبت به اسدی حساس کرد. بعد هم این بازیکن نپذیرفت قرارداد طولانی‌تر از یک فصل ببندد و این موضوع شرایط را بدتر کرد. در مورد دستمزد اسدی برای همین یک فصل هم کلی حرف و حدیث وجود داشته است. آنچه مسلم است اینکه آقای شماره ۸ هرگز پول کمی نگرفته.

انگیزه کم، کارایی پایین

از همان ابتدا چیزی که به‌شدت هواداران پرسپولیس را آزار می‌داد، انگیزه پایین رضا اسدی بود. او خیلی آسان‌گیر به‌نظر می‌رسید و بیشتر از اینکه دنبال جنگجویی برای منافع تیم باشد، وقتش را صرف ظاهرش می‌کرد. به دفعات دیده می‌شد اسدی بعد از دریبل خوردن از بازیکنان حریف، خونسرد سر جایش ایستاده یا رو به انجام خطاهای عصبی و دریافت کارت زردهای مفت می‌آورد. اوج جنجال‌ها در این مورد زمانی بود که رضا اسدی دقایق آخر بازی برگشت با فولاد به میدان آمد و پس از سوت پایان مسابقه از فرط خستگی نقش زمین شد! این موضوع سر و صدای بسیار زیادی به‌وجود آورد و تندترین انتقادات ممکن را متوجه اسدی کرد. مسئله فقط هم انگیزه نبود. کلا نوع فوتبال اسدی طوری بود که انگار در فاز تهاجمی موفق‌تر از امور دفاعی عمل می‌کرد و خب این با اهداف جذب چنین بازیکنی تناقض داشت. او در مسابقات لیگ برتر ۴ گل به ثمر رسانده و در بسیاری از بازی‌های دوستانه هم موفق به گلزنی شده است، اما پرسپولیس یک هافبک دفاعی سختگیر نیاز داشت. آمار فراوان گل‌های خورده تیم هم نشان می‌دهد اسدی نتوانسته کمربند خط میانی را محکم کند.

لحظه‌شماری برای خداحافظی

رابطه اسدی با هواداران پرسپولیس از همان ابتدا جوش نخورد و بعد از داستان بازی با فولاد، بدتر هم شد. اسدی آن زمان در دفاع از خودش یک متن منتشر کرد و نوشت: «چندماه صبر کنید از دستم راحت می‌شوید.» در حقیقت او از همان زمان شروع به لحظه‌شماری برای خداحافظی کرد و یک‌بار هم بعد از یک گل نه‌چندان مهم «هیس» نشان داد. با چنین مقدماتی، عجیب نبود که اسدی خبر جدایی‌اش از پرسپولیس را ۶ هفته قبل از پایان فصل اعلام کند. حالا باید دید کادرفنی سرخ‌ها با علم به جدایی قطعی این بازیکن، از او در مسابقات حساس پایانی استفاده می‌کند یا نه. کاش اسدی لااقل یک خاطره شیرین برای هواداران به جا بگذارد و برود.

گزارش از بهروز رسایلی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها