کد خبر : 75474

یک اعتراف و یک افشاگردی درباره پرونده استوکس

یک اعتراف و یک افشاگردی درباره پرونده استوکس

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس در زمان محمدحسن انصاری‌فرد توضیحاتی در خصوص روند عقد قرارداد با استوکس، رادوشویچ و رضایت‌نامه گل‌محمدی از شهر خودرو ارائه کرد.

به گزارش تسنیم، شاید یکی از عجیب‌ترین دوران پرسپولیس در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد رقم خورده باشد. کسی که از شهریورماه سال ۱۳۹۸ پشت میز مدیرعاملی پرسپولیس نشست و در زمان حدود ۶ ماهه مدیریتش در باشگاه، ۶ پرونده سنگین از خود به جا گذاشت؛ از فسخ قرارداد کالدرون و دستیارانش گرفته تا تمدید عجیب قرارداد رادوشویچ، جذب استوکس، موضوع رضایت‌نامه گل‌محمدی از باشگاه شهر خودرو، جذب اوساگونا و انعقاد قرارداد با کارگزار پُر حاشیه.  در این باره مهدی خواجه‌وند مدیر حقوقی وقت باشگاه پرسپولیس مصاحبه ای انجام داد که گزیده ای از آن را در زیر می خوانید:

*من اصلاً در جریان قرارداد گل‌محمدی و استوکس با باشگاه پرسپولیس نبودم و اصلاً هم مورد مشاوره قرار نگرفتم. طبیعتاً از چیزهایی مطلع می‌شوم که به من ارجاع داده شود. در آن زمان مشاور و مدیر حقوقی باشگاه بودم، اما پرونده استوکس و گل‌محمدی اصلاً به من ارجاع نشد.

*بازیکن اگر دو ماه حقوق نگیرد می‌تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند. فیفا و مراجع بین‌المللی رابطه باشگاه و بازیکن را رابطه کارفرما و کارگر می‌دانند. یعنی نگاه حمایتی به بازیکنان دارند و دو ماه حقوق ندهید بازیکن می‌تواند قرارداد را فسخ و کل رقم قراردادش را مطالبه کند. اینها موارد کلی است.

*در مورد گل‌محمدی ظاهراً توافقی نوشته شده که در جریان آن نبودم ولی در توافق‌نامه ضمانت اجرایی نوشته شده است. شما در توافق‌نامه طرف مقابلی دارید که آنها هم برای قرارداد خود ضمانت می‌گذارند. طرف مقابل که قرارداد بدون ضمانت امضا نمی‌کنند!

اعتراف مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس؛ من در جریان قرارداد استوکس و گل محمدی نبودم/ در مورد رادوشوویچ هم از بنده مشورت نخواستند

*فقط می‌توانم بگویم من در جریان قرارداد گل‌محمدی و استوکس نبودم و ظاهراً روابط بین‌الملل و روابط عمومی باشگاه این قرارداد را نوشته بودند.

*درباره بحث فسخ قرارداد کالدرون و اینکه گفته می‌شد این مربی با رقم بسیار کمتر از حکم صادره فیفا (۵۸۰ هزار دلار) حاضر به توافق بوده،‌ باید بگویم در آن زمان در باشگاه بودم ولی در جلسات شرکت نداشتم. هیئت مدیره کاملاً در جریان جلسات بود. صحبت‌هایی برای توافق بود ولی این خبرها کلی است و باید در جریان جزئیات باشیم که آیا آن زمان اصلاً پولی در باشگاه بوده یا خیر؟ به طور دقیق یادم نیست، اما همیشه معتقد بودم یا باید با کالدرون توافق کنیم یا به چارچوب حقوقی برای فسخ قرارداد برسیم. حتی پولی هم در آن زمان به کالدرون پرداخت شده بود. اینها صحبت‌هایی بود که در جلسات مطرح می‌شد. شرایط باشگاه را همه می‌دانند، اینطور نیست که حتماً باید نظر حقوقی باشد تا قرارداد بسته شود. خیلی مواقع ابتدا قرارداد بسته و سپس که کار به دعوا می‌شود و ما تازه متوجه می‌شویم که قراردادی بسته شده است! نه الان؛ من در سال ۹۳ هم در باشگاه بودم و این داستان همیشگی است. مگر قبل و بعد از انصاری‌فرد چیزی فرق کرده است؟

*درباره تمدید ۳ ساله قرارداد رادوشویچ و حکم ۸۶۶ هزار یورویی که علیه باشگاه پرسپولیس صادر شده است نیز از ما مشاوره نخواستند و اصلاً صحبتی با ما نشد، اما شما قرارداد را ببینید، آیا ایراد از تمدید قرارداد است یا پرداخت آن؟ آیا اگر پرداختی‌ها به موقع انجام می‌شد باز هم این مشکل وجود داشت؟ حتماً مدیری که این قرارداد را تمدید می‌کند یک تیم فنی دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها