کد خبر : 75467

مورد عجیب ستاره از دست رفته استقلال

مورد عجیب ستاره از دست رفته استقلال

هر چقدر که مهدی قایدی از حاشیه فاصله داشته باشد، باز هم اخبار عجیب گریبان او را رها نخواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، روزهای سکونشینی مهاجم بوشهری تیم شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا، این سوژه برای بعضی از بلاگرهای ورزشی مهیا شده تا اقدام به انتشار شایعات عجیب علیه او کنند.

روز گذشته نقل قولی از مهدی علی سرمربی الاهلی منتشر شد که قایدی تنها به دنبال خوشگذرانی است. صحبت های عجیبی که  نمونه اش هرگز از دهان سرمربی ایرانی تبار الاهلی بیرون نیامده، بخصوص که او سرمربی تیم ملی این کشور و مشهور به بی‌علاقگی به صحبت با رسانه‌هاست.

شایعات دیگری مبنی بر فسخ قرارداد او با الاهلی و... نیز منتشر شد که بنا بر گفته منابع مطلع در امارات، این حرفها نیز هیچ پایه و اساس و منبع درستی ندارد . بخصوص که قرارداد مهدی قایدی با شباب الاهلی 5 ساله است و آنها با دیدی باز اقدام به خرید این بازیکن ایرانی کرده‌اند. بازیکنی که اگر چه باید تلاش و زحمت بیشتری برای حضور فیکس در ترکیب الاهلی کند اما برخی محدودیت ها و مسائل نیز از عوامل تشدید کننده موضوع نیمکت نشینی وی بوده است.

در موضوع نیمکت نشینی قایدی باید به چند موضوع دیگر نیز اشاره کرد:

* شباب الاهلی در لیست خود 8 بازیکن خارجی دارد که در هر صورت برای استفاده از این بازیکنان محدودیت هایی وجود دارد. طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، هر تیم تنها حق استفاده از 4 بازیکن خارجی دارد که حداقل یکی از آنها باید آسیایی باشند . بازیکنانی مانند فدریکو کارتابیا، احمد نوراللهی، توماس اولسن، یوری سزار، گوستاوو از جمله مهره های اصلی تیم مهدی علی به شمار می روند و حتی عزیزجان گانیف ازبک نیز در بازی های اخیر توانسته است جای نوراللهی که در بازی با فولاد مرتکب اشتباه شد در ترکیب اصلی بگیرد. این مسئله باعث شده تا رقابت برای قرار گرفتن نام 4 بازیکن خارجی در لیست تیم سخت و دشوار شود.

* نکته بعدی به حضور یک بازیکن ملی پوش اماراتی در پست قایدی بازمی‌گردد. حارب سهیل بازیکن 19 ساله و ملی پوشی است که گل پیروزی بخش امارات برابر کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی را به ثمر رساند و به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. او در هر 5 بازی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا از ابتدا در ترکیب شباب الاهلی به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز داده است. فشار رسانه های اماراتی برای حضور این بازیکن که هم پستی قایدی است نیز بالا گرفته تا از این استعداد اماراتی استفاده شود و همین مسئله نیز یکی از سختی های حضور قایدی در ترکیب اصلی تیم است.

* مسئله بعدی نیز فرم کنونی خود قایدی است. بازیکنی که پس از چند فرصت سوزی در دیدار حساس برابر الشارجه و شکست این تیم، به نوعی روحیه خود را از دست داد و نتوانست به روند خوب خود و حالت عادی بازگردد. البته باشوی کوچک در سال نخست قرارداد خود با شباب الاهلی قرار داد و موتور او در استقلال نیز پس از 3 فصل روشن شد. او امیدوار است که در فصل بعد سطح کیفی بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

* همه اینها در شرایطی است که اگر شما به صفحات مجازی باشگاه شباب الاهلی و هواداران این باشگاه مراجعه کنید، بیشترین درخواست و بیشترین بحث در مورد این است که چرا از مهدی قایدی در ترکیب اصلی تیم استفاده نمی شود. سرمربی تیم نیز از این بابت تحت فشار است و شاید این فشار بیرونی برای او خوشایند نباشد و مهدی علی نیز ناخواسته به این مسئله نیز واکنش نشان می دهد و قصد ندارد طوری رفتار کند که تحت تأثیر درخواست های هواداران از باشوی کوچک در ترکیب تیمش استفاده می کند.

قایدی و همسرش در دبی زندگی آرامی دارند و این بازیکن پس از دوره ای که در فوتبال ایران و به عنوان ستاره استقلال داشت، با یک آرامش نسبی برای زندگی آینده اش در حال برنامه ریزی است. هدف او، حضور قطعی در رقابت های جام جهانی است. با توجه به اینکه او در اردوی اخیر تیم ملی حضور نداشت، این مسئله برای او از اهمیت بالایی برخوردار است که در اردوی بعدی تیم ملی حضور داشته و نقش مهمی در اندیشه های دراگان اسکوچیچ داشته باشد. با توجه به سن و سال کم قایدی، او انگیزه زیادی دارد و موضوع نیمکت نشینی و مشکلات این دست را پشت سر خواهد گذاشت. این را هم در نظر داشته باشید که برخلاف ذهنیت علاقه مندان به فوتبال در ایران، امارات صاحب یک لیگ رقابتی است که بازیکنان باکیفیت زیادی از جمله ستاره های خارجی در آن حضور دارند و اینگونه نیست که برای یک ایرانی هر چقدر هم که ستاره تیم سابقش بوده، حضور در ترکیب اصلی تضمین داده شده باشد.

به هر شکل داشتن یک قرارداد 5 ساله از حضور مهدی قایدی در شباب الاهلی محافظت می کند. گواه این ادعا نیز زمان ارسال پیشنهاد باشگاه سلتیک برای جذب قایدی بود که با مخالفت سران الاهلی مواجه شد. این بازیکن ایرانی حتی دو پیشنهاد برای عقد قرارداد قرضی از دو تیم اماراتی نیز داشت که آن نیز توسط مدیران باشگاه رد شد.

در حال حاضر شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا و در گروه فولاد و الغرافه امیدوار به صعود است و پر گل ترین نتیجه این پیکارها را نیز در جریان پیروزی 8 بر 2 مقابل الغرافه به ثبت رسانده است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها