کد خبر : 75249

فاز جدید جدال فرهاد مجیدی و علی خسروی

فاز جدید جدال فرهاد مجیدی و علی خسروی

داورانی که در جنگ مجیدی و خسروی از کارشناس داوری حمایت کردند، تا آخر فصل قرار نیست بازی‌های استقلال را سوت بزنند؟

به گزارش طرفداری ،بعد از شکست استقلال از نساجی در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی (فصل ۱۴۰۰/۰۱)، فرهاد مجیدی یک کارشناس داوری را شیتیل بگیر خواند و این آغاز جنگ لفظی و اینستاگرامی میان گروهی از استقلالی‌ها و گروهی از جامعه داوری بود.

اینکه این صحبت‌های فرهاد مجیدی از کجا می‌آید، به اظهارات پرویز سیار در خصوص علی خسروی در دوران فدراسیون محمد دادکان برمی‌گردد که پرویز سیار، علی خسروی را متهم به تبانی کرده بود.

فرهاد مجیدی در صحبت‌هایش از داوری اسم نیاورد اما علی خسروی جملات او را به خود گرفت و گفت: پاسخ آدم‌های بی ادب و بی سواد را نمی‌دهم!

 

اما ساعاتی بعد شاهد واکنش علی خسروی و بخشی از جامعه داوری در حمایت از او و همچنین حمله به فرهاد مجیدی بودیم.

پر واضح است که بازنده این جنگ لفظی و اینستاگرامی، لیگ حرفه ای بیست و یکم است، البته اگر بشود نامش را لیگ حرفه ای گذاشت! در فوتبال حرفه ای روز دنیا هم اعتراض به داوری را می‌بینیم، اما نه اینطور که قبل، حین و بعد هر بازی شاهد بیانیه و اعتراض و رفتارهای این چنینی باشیم. کار سرمربی استقلال غلط بود و در سوی دیگر نمی‌شود از غلط بودن کار علی خسروی نیز گذشت. سرمربی استقلال از داوری اسم نبرده بود و برخورد با او باید به کمیته انضباطی واگذار می‌شد. علی خسروی صحبت‌های سرمربی استقلال را به خود گرفت و بسیاری از کمیته‌های داوری استان‌ها و داوران مطرح فعلی و سابق کشور به حمایت از او برخواستند. نام‌هایی که در ادامه می‌بینید، بخشی از جامعه داوری هستند که از علی خسروی در تقابلش با سرمربی استقلال حمایت کردند:

داوود رفعتی، گلاره ناظمی، زری فتحی، محمد جواد مداح، مهدی عالیقدر، پیام حیدری، حسین ترابیان، مهدی عالیقدر، رسول فروغی، علیرضا فغانی، فرهاد مروجی، بیژن حیدری، علی صفایی، حاج ملک، مهدی سید علی و ...

تا پایان لیگ برتر حرفه ای! بیست و یکم، ۶ هفته بسیار حساس داریم. حال تصور کنید یکی از داورانی که از علی خسروی حمایت کرده به عنوان داور بازی استقلال در یکی از این بازی‌های پیش رو انتخاب شود. در این صورت استقلال بیانیه اعتراضی نمی‌دهد؟ مربیان و بازیکنان این باشگاه به انتخاب داور اعتراض نمی‌کنند؟ هواداران استقلال چطور؟ آیا این فشار فقط روی استقلال خواهد بود؟

مسلما خیر! هم داور بازی تحت فشار خواهد بود و هم تیم رقیب. اگر داور در صحنه‌های پنجاه پنجاه به نفع استقلال سوت بزند، رقیب تصور می‌کند چون به نفع خسروی علیه مجیدی استوری گذاشته بود، در حال تلافی است و اگر به ضرر استقلال سوت بزند، فرهاد مجیدی و هواداران استقلال تصور می‌کنند این ادامه همان لج بازی‌هاست!

به قطع می‌توان گفت در این شش هفته پایانی با هر سوت مشکوک یا حتی ۵۰ ۵۰ در بازی‌های استقلال این شائبه مطرح شود که سوت تحت تاثیر رویارویی فرهاد مجیدی با بخشی از جامعه داوری بوده است.

پرسش اینجاست که چرا با جنگ لفظی یک سرمربی و یک پیشکسوت داوری کار باید به اینجا بکشد که در ۶ هفته حساس پایانی لیگ، پیش از آغاز هر بازی بازیکنان و کادر فنی دو تیم با شک و تردید و تیم داوری با ترس از متهم شدن به جانبداری پا به میدان بگذارند!

آن کارشناسی که به هیات‌های فوتبال استان‌ها فشار آورد که حتما داوران شان از کارشناس طرف دعوای فرهاد مجیدی دفاع کنند، به این فاجعه فکر کرده بود؟ آن مشاوری که به فرهاد خط داد دیوار را روی سر خسروی آوار کند چطور؟ خود جناب خسروی که بدون اسم آورده شدن از او، وارد دعوا شد چه؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها