کد خبر : 75232

پیش بینی و هشدار هواشناسی در امروز 29 فروردین 1401 | مسافران این سواحل کشور مراقب باشند

پیش بینی و هشدار هواشناسی در امروز 29 فروردین 1401 | مسافران این سواحل کشور مراقب باشند

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به امواج ۲ متری در سواحل جنوبی کشور، از تداوم بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا جمعه آینده در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، شرق سمنان و شرق یزد رگبار باران، وزش باد شدید،‌ رعدوبرق و در برخی مناطق تگرگ و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

فردا در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد و سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور، پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌ جنوبی البرز و روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی رگبار پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش تدریجی دما روی می‌دهد.

این در حالی است که پنجشنبه و جمعه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد غربی ـ شمال غربی

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه 1401/01/29

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا حدود 2 متر در نواحی فراساحلی 2 تا 3 متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل در بوشهر و شرق خلیج فارس

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد با شناورهای نیمه‌سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تأسیسات دریایی

توصیه: ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها