کد خبر : 75226

پرونده واریز یارانه 150 هزار تومانی ویژه بسته شد | جاماندگان یارانه ویژه رمضان چگونه پیگیری کنند؟

پرونده واریز یارانه 150 هزار تومانی ویژه بسته شد | جاماندگان یارانه ویژه رمضان چگونه پیگیری کنند؟

اعتراضات به عدم واریز یارانه رمضان ادامه دارد و بسیاری هنوز امیدوارند که یارانه رمضان به حساب آنها واریز شود. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد پرونده واریز یارانه بسته شده و افرادی که یارانه نگرفته‌اند نباید منتظر واریز آن باشند.

به گزارش تجارت نیوز، پرداخت یارانه رمضان بامداد امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه خاتمه یافت. سازمان هدفمندی یارانه ها در این باره گفت: اعتبار اختصاص یافته برای یارانه رمضان تا آخرین ریال به حساب مشمولان واریز شده و فردی از لیست جا نمانده است.

پیشتر این سازمان در رابطه با تعداد دریافت کنندگان این یارانه گفته بود: نزدیک به ۱۱ میلیون و ۳۰ هزار نفر مشمول دریافت یارنه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان هستند. با این حال هنوز شمار قابل توجهی از مردم منتظر واریز این یارانه هستند. به نقل از سازمان هدفمندی یارانه ها از روز گذشته تاکنون بالغ ۵۶ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی پیگیر یارانه رمضان شدند و بسیاری هم از طریق شماره اعلام شده پیگیر واریز یارانه خود شده‌اند.

معترضان یارانه رمضان چه می گویند؟

جان کلام یارنه نگرفته ها این است که چرا دولت به صورت شفاف مشمولان یارانه های معیشتی را معرفی نمی‌کند.

بیش از ۱۲ سال از پرداخت یارنه های نقدی مختلف در ایران می‌گذرد؛ تجربه حاصل از این اتفاق در کنار فراگیرتر شدن کاربرد فناوری های جدید ارتباطی این امکان را داده است که عموم مردم حداقل از طریق یک پیامک، به راحتی از وضعیت یارانه بگیری خود مطلع شوند.

استفاده از سامانه های ارسال پیامک یا مراجعه به سایت های اینترنتی ساده ترین ابزاری است که دولت می تواند از طریق آن واریز یارانه را به مشمولانش اطلاع دهد. محض نمونه در سال ۹۸ که پرداخت یارانه معیشتی آغاز شد. بسیاری از مردم از طریق مراجعه به سایت اینترنتی مطلع شدند که یارانه معیشتی به آنها تعلق نمی‌گیرد و دلیل آن چیست.

سکوت عجیب وزارت رفاه

واضح است که سیل انتقادات به نحوه واریز یارانه رمضان فقط به سازمان هدفمندی یارانه ها محدود نیست.

پیش از این هم این سازمان از معترضان یارانه نگرفته خواسته بود تا با وزارت تعاون کار و اجتماعی به شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه هنوز واکنشی نشان نداده است. در تارنمای اینترنتی این وزارتخانه هیچ توضیحی در رابطه با واریز یارانه رمضان داده نشده است.

با این حال می توان انتظار داشت که کارکنان این وزارتخانه نیز در معرض مراجعه منتقدان قرار دارند. در همین رابطه پیگیری های رسانه های مختلف برای گفتگو با مسئولان مربوطه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بی نتیجه بوده است.

در رابطه با پرداخت یارانه های نقدی مناسبتی، این سازمان خود را مجری دستورات می‌داند چون می‌گوید وزارت رفاه مشمولان یارانه رمضان را معرفی کرده و سازمان برنامه مجوز پرداخت را صادر کرده و سازمان هدفمندی یارانه فقط دستور پرداخت را به بانک‌ها داده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها