کد خبر : 75213

2 تیم عربی واقعا به مهاجم پر نوسان پرسپولیس هستند؟

2 تیم عربی واقعا به مهاجم پر نوسان پرسپولیس هستند؟

وصال روحانی در ایران ورزشی نوشت: اخبار دلالت بر این دارند که یک باشگاه در قطر و باشگاهی دیگر در امارات برای جذب مهدی عبدی پا پیش گذاشته‌اند. مهم نیست نام این دو تیم چیست و حتی این نکته نیز فاقد اهمیت است که این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد یا این مهاجم قائمشهری در تملک تیم فوتبال پرسپولیس خواهد ماند. مواردی که از اهمیتی فزون‌تر برخوردارند، این دو نکته هستند:

1- عبدی پس از نمایش‌های پر نوسان سه سال اخیرش برای سرخ‌های تهرانی چگونه توانسته است سران و مربیان این دو باشگاه عربی را قانع کند که برای استخدام او اقدام و وی را هم لژیونر کنند؟ در حالی که شباب الاهلی امارات به‌رغم در ‌اختیار داشتن مهدی قایدی اغلب به وی بازی نمی‌دهد و هفته‌های متوالی او را روی نیمکت می‌نشاند، چگونه می‌توان باور داشت باشگاه‌هایی از همان قبیل برخورد بهتر و نگرش مثبت‌تری به فوروارد پرسپولیس داشته باشند.

فراموش نکنیم که قایدی چند برابر عبدی تکنیک دارد و در زمینه‌های فردی فرسخ‌ها از عبدی جلو است و حتی در زدن ضربات آخر و گلزنی بسیار بهتر از عبدی عمل می‌کند. عبدی در ازای هر بازی خوبی که برای پرسپولیس انجام می‌دهد، حداقل سه چهار نمایش به غایت ضعیف و سرشار از خطا و لغزش را عرضه می‌کند و سرخ‌ها را جان به لب و از جذب او به‌شدت پشیمان می‌کند. مهاجمی با این وصف و با رزومه‌ای اینگونه ناپایدار و یکی از رکوردداران «هدر دادن فرصت‌ها» چه چیزی برای اضافه کردن بر توانایی‌های تیم‌های زبده اماراتی و قطری که سرشار از نیروهای بسیار بهتر خارجی و داخلی هستند، دارد؟ نمی‌دانیم، شاید هم تیم‌هایی از لیگ‌های دو و سه این کشورها خواهان عبدی شده‌اند.

2- در زمانه‌ای که آن را باید «عصر جولان پرخطاها» نامید و پرسپولیس به‌خاطر نداشتن مهاجمانی خوب و قوی و حرفه‌ای و همچنین به سبب مصدومیت مزمن عیسی آل‌کثیر مجبور به استفاده از مهاجمان کم‌کیفیت و بسیار پرفراز و فرودی مثل عبدی و حامد پاکدل شده است، حتی رفتن یکی از آنها هم بر مشکلاتش فراوان خواهد افزود.

با اینکه مدیران پرسپولیس دائماً تأکید بر حفظ یحیی گل‌محمدی دارند (این قضیه را بعد از رویدادهای تلخ فصل جاری چندان باور نکنید) چه او بماند و چه فرد دیگری سرمربی سرخ‌های تهرانی شود، باز برای یافتن مهاجمانی تازه و توانمند مشکلاتی اساسی خواهد داشت، پرسپولیس که نه پول درست و حسابی دارد و نه سیاست‌هایی هوشمندانه برای هزینه‌کرد درست آن، اینک با تبعات شکایت بوژیدار رادوشویچ به فیفا درگیر است و باید پول نجومی تازه‌ای را به این دروازه‌بان کروات بدهد تا مبادا پنجره نقل و انتقالاتی‌اش مجدداً بسته شود.

بنابراین هر پول فعلی و هر سرمایه مالی بعدی قرمزهای تهرانی همچون گذشته صرف ترمیم خرابی‌هایی خواهد شد که استخدام بی‌رویه و پرشمار بازیکنان خارجی و داخلی طی سال‌های اخیر در این تیم ایجاد کرده و پولی باقی نمی‌ماند که با آن بتواند یک مهاجم خارجی پدر و مادردار را جذب قرمزها کند. اینها که آمد، تصویری شفاف و بی‌واسطه از وضعیت امروز و آینده سرخ‌ها است، تیمی که به لحاظ فنی به آرامی تحلیل رفته، مدیرانش کاربلد نیستند، مربیانش دائماً غر می‌زنند و بازیکنانش - و بویژه مهدی عبدی - بهترین فرصت‌ها را هدر می‌دهند. خدا به داد تیم‌هایی برسد که اینگونه بازیکنان را جذب می‌کنند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها