کد خبر : 75205

هوادار پرسپولیس از قهرمانی سیر نمی شود

هوادار پرسپولیس از قهرمانی سیر نمی شود

پیشکسوت پرسپولیس گفت: یکی از دلایل افت محسوس تیم پرسپولیس، بی‌انگیزگی این تیم پس از حذف از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، چون پرسپولیس نسبت به کسب قهرمانی لیگ احساس سیری می کند.

به گزارش خبرورزشی، حسین کلانی، مهاجم و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دلایل افت کیفی بازی تیم پرسپولیس و ادامه رقابت‌های این تیم تا پایان فصل اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره اوضاع و احوال پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

متاسفانه همانقدر که توقع هواداران از تیم پرسپولیس زیاد شده به همان اندازه انگیزه بچه‌های تیم پایین آمده است. البته هوادار حق دارد توقع داشته باشد تیمش همیشه در صدر جدول باشد.

چطور؟

پرسپولیس ۵ فصل متوالی با فراز و نشیب‌های مختلف توانسته قهرمان لیگ برتر ایران باشد. این اتفاق کمی نیست و شما در لیگ های بزرگ و کوچک دنیا هم کمتر سراغ دارید که یک تیم بتواند ۵ فصل متوالی بدون نوسان قهرمان لیگ شود. هیچ فرقی هم نمی‌کند، هر لیگی شرایط خودش را دارد و کیفیت تیم های حاضر در آن لیگ قطعاً متناسب با همان لیگ است. اگر این اتفاق برای بایرن مونیخ یا منچستر و یا یک تیم ناشناخته اتفاق بیفتد چون متناسب با کیفیت لیگ خودشان است ارزشمند خواهد بود. پرسپولیس هم متناسب با کیفیت لیگ ایران توانسته ۵ فصل قهرمان متوالی ایران باشد و این برای هر باشگاهی کمتر اتفاق می افتد. از این رو هواداران توقع شان بالاست ولی این موضوع درون تیم پرسپولیس به شکلی دیگر نمود پیدا کرده است.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

متاسفانه حس کردم بازیکنان کمی نسبت به مسابقات سرد شده اند. شاید دیگر قهرمان شدن، بچه های پرسپولیس را ارضا نمی کند که البته این بد است. همه ورزشکاران از رسیدن به پایان یک فصل و قهرمان شدن در یک تورنمنت توقع جایزه، تشویق، توجه و مسائلی از این دست را دارند اما به نظر می‌رسد این نیازها در بازیکنان پرسپولیس برآورده شده و آنها نسبت به این موضوع حس سیری پیدا کرده اند، در حالی که هوادار همیشه توقع دارد تیمش قهرمان باشد و این عطش، نزد طرفداران پرسپولیس سیری‌ناپذیر است. چون رقابت بیرون از زمین فوتبال با طرفداران تیم رقیب، چندین برابر سنگین‌تر از رقابت درون مستطیل سبز است. بازیکن باید متوجه این موضوع مهم باشد. کادر فنی باید او را متوجه این مسأله کرده باشد.

آقای بازیکن! اگر تو سیر شدی هوادار پرسپولیس از قهرمانی سیر نمی شود/ حذف از آسیا انگیزه بازیکنان را کشت!

آیا غیبت پرسپولیس در آسیا و لیگ قهرمانان هم تاثیری در این زمینه داشته است؟

صددرصد داشته! تاثیر خیلی زیادی هم داشته. تیمی که در طی سه سال، دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده وقتی با اشکالات سازمانی و به این بهانه که بدهی داشته یا دولتی است از آسیا کنار گذاشته می شود انگیزه هایش کُشته می شود. شما این را اضافه کنید به مشکلات مختلف این فصل پرسپولیس اعم از مشکلات مدیریتی، مشکلات مالی، مشکلات سازمانی، دلالی هایی که در زمینه جذب بازیکن صورت گرفته و اتفاقاتی از این دست، همه و همه موجب شد تا پرسپولیس انگیزه لازم را برای جنگیدن در میدان لیگ نداشته باشد.

با این حساب و با توجه به حذف پرسپولیس از جام حذفی فکر می‌کنید این تیم نسبت به ۶ بازی آینده و فاصله شش امتیازی با استقلال، چه نگاهی به مسابقات پیش رویش داشته باشد؟

خوشبختانه پرسپولیس پر است از بازیکنان با تجربه ای که جام جهانی رفته اند و یا سالها در سطح اول فوتبال ایران و آسیا پیش چشم دهها هزار هوادار توپ زده اند. البته باز هم می‌گویم نمی‌توان غیبت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را در این زمینه نادیده گرفت. بچه های پرسپولیس دوست داشتند امسال هم در مسابقات برون مرزی شرکت کنند. چون می دانند آنجا زیر ذره بین باشگاه‌های خارجی قرار می‌گیرند و می‌تواند لژیونر شوند.

حرف آخر؟

فارغ از همه اینها، بازیکنان پرسپولیس حالا باید بدون توجه به هر مسئله ای که مانع از حرکت این تیم شود با قدرت به مسابقات لیگ برگردند و همه توانشان را بگذارند تا رضایت هواداران جلب شود و قهرمانی دیگری در کارنامه این باشگاه به ثبت برسد چون زندگی هنوز ادامه دارد. باور کنید وقی اسم پرسپولیس را می شنوم نمی توانم به رتبه ای جز اولی و قهرمانی درباره این تیم فکر کنم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها