کد خبر : 75157

کمیته انظباطی به طور حتم از فرهاد مجیدی سوال می کند

کمیته انظباطی به طور حتم از فرهاد مجیدی سوال می کند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون متعلق به آجورلو نیست که به خواسته باشگاه استقلال برای یک تیم کارگروه ویژه تشکیل دهیم.

به گزارش تسنیم، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، در مورد درخواست مدیرعامل باشگاه استقلال از کمیته داوران برای تشکیل کار گروه ویژه و انتخاب داورانی که کمترین اشتباه را داشته‌اند، مصاحبه ای انجام داد که در زیر می خوانید:

*کمیته داوران با تعداد زیادی از مسابقات در رده‌های مختلف آقایان و بانوان روبه‌رو است که اکثر این رقابت‌ها در هفته‌های پایانی هستند. کمیته داوران کار خودش را خوب بلد است و برای انتخاب داوران در هفته های پایانی مسابقات همیشه وسواس به خرج می‌دهیم تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

*همه مسابقات را رصد می‌کنیم تا برای دیدارهای مختلف بهترین داورها را انتخاب کنیم. فدراسیون متعلق به آقای آجورلو (مدیرعامل استقلال) نیست که بخواهیم به خواسته این باشگاه برای یک تیم کارگروه ویژه تشکیل دهیم. ما به فکر همه تیم‌ها هستیم و برای همه باشگاه‌ها وسواس به خرج می‌دهیم.

*آجورلو باید بداند که ما کار خودمان را بلد هستیم تا حق به حقدار برسد و تیم‌ها کمتر دچار چالش داوری شوند. اجازه نمی‌دهیم هیچ باشگاهی در کار کمیته داوران دخالت کند همان طور که خودمان در کار باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم. همه تیم‌ها برای ما یکسان هستند. این را هم بگویم فقط 6 بازی حساس در پیش نداریم. مسابقات زیادی در لیگ برتر و لیگ دسته اول و حتی رده‌های پایین‌تر داریم که برای همه آنها به دنبال قضاوت‌های خوب هستیم. می‌خواهیم با صلابت جلو رویم تا حق به حقدار برسد.

*در خصوص اظهارات مجیدی در نشست خبری و اینکه آیا در این باره به کمیته انضباطی نامه زده‌اند یا خیر باید بگویم طبق روال همیشگی در کمیته داوران هر فردی که در مورد داوری‌ها صحبت‌های غیر متعارف انجام دهد گزارش آن را به کمیته انضباطی می‌دهیم. در مورد صحبت‌های مجیدی هم این کار را کرده‌ایم. حتماً کمیته انضباطی از او توضیحات می‌خواهد.

آقای آجورلو! فدراسیون فوتبال متعلق به استقلال نیست/ حرف‌های مجیدی در نشست خبری ناصواب بود/ تا VAR نیاید...

*حرف‌های وریا غفوری را نخواندم اما صحبت‌های چند نفر دیگر از بازیکنان استقلال به دستمان رسیده که گزارش‌های آنها هم به کمیته انضباطی ارسال شده است.

درباره گل آرمان رمضانی به نساجی که خطا گرفته شد، بدون هیچ گونه حب و بغضی می‌گویم که داور در این بازی با صلابت کار کرد و یکی از بهترین قضاوت‌هایش بود. آرمان رمضانی قبل از ضربه مدافع نساجی را هل داد و او هم به دروازه‌بان نساجی برخورد کرد. اگر هر آدم منصفی این صحنه را ببیند متوجه می‌شود که گل خطا بوده است. حرف‌های مجیدی در نشست خبری ناصواب بود و اگر خود او بعد از یک روز صحنه را دوباره می‌دید متوجه می‌شد که گل بازیکنش خطا بوده و این حرف‌ها را هم نمی‌زد. عرب‌براقی در این بازی قضاوت خوبی داشت. نه تنها داور در این دیدار حتی سید علی هم در دربی قضاوت خوبی انجام داد.

*علی خسروی در صفحه شخصی‌اش به عنوان یک شخص حقیقی مطالبی زده نه در جایگاه حقوقی، اما قبول دارم که نظرات او در صفحه شخصی بازتاب زیادی پیدا می‌کند. به نظر من در این ماجرا مجیدی هم باید خویشتنداری می‌کرد. باز هم می‌گویم هیچ کدام از این صحبت‌ها کمکی به داوری نمی‌کند. همه ما باید برای آرامش به داوران کمک کنیم و نباید با زدن برخی حرف‌ها و عکس العمل‌ها تنش‌ها را بیشتر کنیم. این تنش‌ها کمکی به ما نمی‌کند.

*اکنون شرایطی پیش آمده که همه تیم‌ها علیه داوری بیانیه می‌دهند. باشگاه‌ها بگویند اگر همه معتقدند علیه‌شان قضاوت می شود پس ما به نفع چه کسی داوری می‌کنیم؟ تکلیف ما را روشن کنند. باشگاه‌ها اجازه دهند کمیته داوران با صلابت به کارش ادامه دهد. ما از داوران‌مان حمایت می‌کنیم. تا زمانی که VAR نیاید ما این مشکلات را داریم. داور هم انسان است و ممکن است اشتباهاتی داشته باشند. باید کمک کنیم تا آنها در آرامش قضاوت کنند. در هجمه‌هایی که علیه داوران می‌شود تحت تأثیر هیچ باشگاهی قرار نمی‌گیریم و با قدرت کار خودمان را می‌کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها