کد خبر : 74980

آوار بوژیدار رادوشویچ بر سر پرسپولیس سرازیر شد

آوار بوژیدار رادوشویچ بر سر پرسپولیس سرازیر شد

حکم پرونده بدهی پرسپولیس به بوژیدار رادوشویچ با محکومیت پرسپولیس به پرداخت مبلغی کلان صادر شد.

بوژیدار رادوشویچ دروازه بان سابق تیم پرسپولیس است. بوژیدار رادوشویچ با تلخی از پرسپولیس جدا شد و بلافاصله نیز از این تیم برای دریافت مطالبات و جریمه شکایت کرد. به تازگی حکم پرونده بوژیدار رادوشویچ علیه پرسپولیس صادر شده است. بوژیدار رادوشویچ در دوران حضورش در پرسپولیس دروازه بان دوم تیم بود و کمتر به عنوان دروازه بان فیکس به بازی گرفته شد. بوژیدار رادوشویچ یکی از بازیکنانی بود که با نظر برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس آمد.

مبلغ بدهی پرسپولیس به بوژیدار رادوشویچ

بر این اساس کمیته تعیین وضعیت فیفا به دلیل شکایت رادوشوویچ از پرسپولیس، این باشگاه را محکوم به پرداخت ۹۵۰ هزار دلار معادل ۸۶۶ هزار یورو به دروازه‌بان سابق کروات خود کرد. پرسپولیس باید ۵ درصد سود سالیانه هم به جریمه اضافه کند و بپردازد.

باشگاه پرسپولیس قصد ندارد این مبلغ را پرداخت کند و به حکم فیفا در دادگاه بین المللی ورزش شکایت خواهد کرد.

مصطفی لشکری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفتگو با مهر ضمن تایید این خبر گفت: باشگاه پرسپولیس این حکم را قبول ندارد و اعتراض خود را در دادگاه بین المللی ورزش پیگیری خواهد کرد.

 

زندگینامه بوژیدار رادوشویچ

بوژیدار رادوشویچ در 4 آوریل 1989 در شهر اسپلیت کرواسی که در آن زمان بخشی از کشور یوگسلاوی بود به دنیا آمد. شهری که این دروازه بان 33 ساله در آن زاده شد شهری بندری با مساحت 79 کیلومتر مربع است و 161 هزار نفر جمعیت دارد. بوژیدار رادوشویچ 187 سانتیمتر قد دارد.

بوژیدار رادوشویچ فوتبال حرفه ای خود را در سال 2007 از باشگاه شهرش هایدوک اسپلیت آغاز کرد و 4 سال در این تیم عضویت داشت که سه سال آن را به صورت قرضی در تیم های دیگر توپ زد. بوژیدار رادوشویچ تا قبل از پیوستن به پرسپولیس کل دوران فوتبال خود را در تیم های حوزه بالکان و اروپای شرقی سپری کرد و با عضویت در پرسپولیس به نوعی در فوتبال آسیا شناخته شد.

بوژیدار رادوشویچ در پرسپولیس

بوژیدار رادوشوویچ

پرسپولیس در فصل 96 -95 به عضویت پرسپولیس درآمد و با شش فصل حضور در این تیم یکی از دیرپا ترین بازیکنان خارجی این تیم به حساب می آید. رادوشویچ که در فوتبال ایران به رادو مشهور است، در همان اولین فصل حضورش در پرسپولیس با این تیم به قهرمانی رسید و در تمام چهار سال بعدی نیز با این تیم قهرمان شد. او در نیم فصل اول لیگ بیست و یکم که هم اکنون در جریان است پرسپولیس را ترک کرد.

بوژیدار رادوشویچ در پرسپولیس یک دروازه بان ذخیره بی حاشیه به حساب می آمد. کمتر دیده شد که رادو از نیمکت نشینی گلایه کند و هواداران پرسپولیس در طول 5 سال حضور او در این تیم چهره متعصبی از این بازیکن را به یاد دارند.

رادو در مجموع برای پرسپولیس 45 بازی انجام داد که در 24 بازی توانست دروازه خود را بسته نگاه داشته و به اصطلاح کلین شیت کند.

حساس ترین دوران حضور رادوشویچ در پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود که در اواخر فصل علیرضا بیرانوند از پرسپولیس جدا شده و تیم آنتورپ بلژیک رفت. در مقطع پایان فصل رادو دروازه بان فیکس پرسپولیس شد و توانست بخشی از پازل قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم و پوکر قهرمانی این تیم باشد.

رادوشویچ در دوران حضورش در پرسپولیس 5 قهرمانی لیگ برتر، 4 قهرمانی سوپرجام و 1 قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.

خراب شدن رابطه بوژیدار رادوشویچ و پرسپولیس

نزدیک به شش سال حضور رادو در پرسپولیس و رضایت او از شرایطش در این تیم به خصوص نیمکت نشینی این ذهنیت را در میان بسیاری از هواداران پرسپولیس به وجود آورده بود که شاید رادو باقیمانده دوران حرفه ای خود را در همین پرسپولیس باقی بماند و در فوتبال ایران بازنشسته شود. با این حال رابطه رادو و پرسپولیس نیز به مانند بسیاری دیگر از بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران شکرآب شد و طبق معمول هم ماجرای عدم پرداخت دستمزد و مطالبات در مهلت قانونی، این فرصت را برای رادو پیش آورد تا یکطرفه قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و دستش هم برای شکایت و گرفتن مطالبات و جریمه پر باشد. 

سرانجام رادوشویچ که گذرنامه اش را هم در اختیار داشت شبانه و بدون اطلاع مدیران باشگاه تهران را ترک کرد و پس از آن برای مذاکره و بازگشت به ایران نیز روی خوش نشان نداد تا درخواست خود را از طریق محاکم حقوقی فوتبال و فیفا دنبال کند. جایی که می دانست برنده از آن بیرون می آید.

تمدید قرارداد جنجالی بوژیدار رادوشویچ با پرسپولیس

در کنار تاخیر در پرداخت مطالبات رادو از سوی پرسپولیس که راه را برای فسخ یک طرفه قرارداد و شکایت باز کرد، تمدید قراردادی با رادو در زمان مدیریت محمدحسن انصاری فرد صورت گرفته بود، به محلی برای مناقشه تبدیل شد. منتقدان عقیده داشتند که تمدید سه ساله قرارداد در آن مقطع با رادو کاری کاملا غیر حرفه ای بوده است.

بوژیدار رادوشوویچ

آشنایی بوژیدار رادوشویچ با پرسپولیس

رادو در زمان پیوستن به پرسپولیس در مصاحبه ای عنوان کرد: من پرسپولیس را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است و همچنین می‌دانستم یکی از مطرح‌ترین مربیان کرواسی یعنی استانکو پوکله‌پوویچ بیست و چند سال قبل سرمربی این تیم بوده و با پرسپولیس قهرمان ایران شده است.استانکو مربی من در هایدوک اسپلیت بود و به شخصه علاقه زیادی به او دارم. می‌دانستم برای به دست آوردن جایگاه در پرسپولیس باید خیلی تلاش کنم چرا که از قبل در جریان بودم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران، گلر پرسپولیس است. من از قبل آماده این شرایط بودم و الان هم همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم باز هم در پرسپولیس بازی کنم و مثمرثمر باشم.

همسر بوژیدار رادوشویچ

رادو همواره از زندگی در ایران ابراز رضایت کرده بود و در مقاطعی خانواده او نیز در کنارش در ایران زندگی می کردند. رادوشویچ در دورانی که تازه به پرسپولیس آمده بود صاحب یک پسر شد و در حال حاضر همین یک فرزند را دارد.

همسر بوژیدار رادوشویچ

همسر بوژیدار رادوشویچ

همسر بوژیدار رادوشویچ

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها