کد خبر : 74935

سناریوهای خطرناک پرونده پرسپولیس و رادوشوویچ

سناریوهای خطرناک پرونده پرسپولیس و رادوشوویچ

حکم پرونده رادو در روزهای آینده صادر خواهد شد؛ او درخواست پرداخت همه آپشن‌ها از جمله سهمیه لیگ قهرمانان و هزینه بلیت را کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، رادوشوویچ که پس از ترک ناگهانی ایران و ارسال نامه سوم به فیفا و اعلام جدایی از پرسپولیس، شکایت حدود ۹۰۰ هزار یورویی خود را به ثبت رساند، حالا در انتظار پیروزی بزرگ خود در دادگاه فیفا خواهد بود.

فیفا به او و وکیلش اعلام کرده بود که روز ۱۰ آپریل (امروز) حکم نهایی را صادر خواهد کرد اما باتوجه به تعطیلی روز یکشنبه در سراسر اروپا، صدور حکم با تاخیر مواجه خواهد شد اما احتمالا تا پایان فروردین حکم صادر می‌شود.

این در حالی است که مسئول حقوقی پرسپولیس از «دفاع عالی» این باشگاه گفته و عنوان کرده که پرسپولیس می‌تواند این پرونده را به سود خود خاتمه دهد.

در ادامه حالت‌های مختلف این پرونده را بررسی می‌کنیم:

* ایده‌آل رادو؛ بلیت هواپیما + همه بونوس‌ها

بوژیدار رادوشوویچ در شکایت ۹۰۰ هزار یورویی خود عنوان کرده که علاوه بر مطالباتش که حدود ۸۰۰ هزار یوروست، بلیتهای هواپیما و آپشن‌ها را هم می‌خواهد. در صورتی که او بتواند این برتری حقوقی را در فیفا به دست بیاورد، تمام و کمال پولش را دریافت می‌کند و احتمالا پرسپولیس با هزینه دادرسی باید چیزی حدود یک میلیون یورو برای مختومه شدن این پرونده هزینه کند.

البته او در این حالت مطالبات دو فصل بعدی را هم دریافت می‌کند که در این صورت اگر قرارداد تازه‌ای ببندد، پرونده شکایتش از پرسپولیس پیچیده می‌شود.

* ممکن برای پرسپولیس؛ کاهش ۱۰۰ هزار یورویی

باشگاه پرسپولیس هیچ شانسی برای برنده شدن در این پرونده ندارد چرا که نمی‌تواند ثابت کند فسخ قرارداد او غیرقانونی بوده است. رادو سه نامه به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد تا مطالباتش را پرداخت کنند اما در نهایت میزان پرداخت به حد نصاب نرسید و او قراردادش را به صورت قانونی فسخ کرد.

با این حال پرسپولیس فرصت این را دارد تا در دفاع به دادگاه فیفا بگوید که رادو شایسته دریافت پول بلیت و بونوس صعود به لیگ قهرمانان آسیا نیست. چرا که از یک سو پرسپولیس به لیگ قهرمانان نرفته که او سه جایزه ۳۰ هزار یورویی دریافت کند و از طرف دیگر قرار نیست مسافرتی به ایران داشته باشد که بلیت ها را بگیرد.

 

 

* سابقه بد و یک احتمال خطرناک برای پرسپولیس

نکته‌ای که باعث امیدواری بوژیدار رادوشوویچ و وکیلش شده، این است که پرسپولیس و سایر باشگاه‌های ایرانی در همه کیس‌های حقوقی بازنده بوده‌اند و حالا ممکن است دادگاه فیفا بی توجه به اینکه رادو شایسته دریافت آپشن‌ها نیست، پرسپولیس را به پرداخت همه مطالبات بوژیدار محکوم کند.

در این صورت پرسپولیس می‌تواند به دادگاه عالی ورزش نیز برود اما تاریخ نشان داده که این راهی برای اتلاف وقت بوده و کمتر پیش آمده که به نتیجه منجر شود.

* یک احتمال ویژه در پرونده بوژیدار

باتوجه به اینکه رادو در این پرونده درخواست مطالبات فصول آینده‌اش را داشته، پرسپولیس می‌تواند امیدوار باشد که به شکلی از زیر بار پرداخت چند صد هزار یورویی یا شاید میلیون یورویی فرار کند.

در صورتی که رادو قراردادی جدید امضا کند، پرسپولیس فقط باید ما به تفاوت مبلغ قرارداد جدید و قرارداد با پرسپولیس را پرداخت کند. یعنی اگر قرارداد جدید ۱۰۰ هزار یورو باشد، پرسپولیس ملزم به پرداخت حدود ۲۰۰ هزار یورو برای هر سال می‌شود.

اگرچه رادو پیشنهاد خارجی مطلوبی ندارد اما در صورتی که تیمی از ایران، او را به خدمت بگیرد، احتمالا قراردادش در حدود همین رقمی خواهد بود که از پرسپولیس می‌گرفت و در این صورت پرسپولیس فقط یک سال از مطالبات را پرداخت می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها