کد خبر : 74934

پیشکسوت پرسپولیس: هفته آخر قهرمان می‌شویم!

پیشکسوت پرسپولیس: هفته آخر قهرمان می‌شویم!

جمشید شاه‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید: فکر می‌کنم سرنوشت قهرمانی لیگ فصل جاری به هفته آخر کشیده شود. استقلال تا اینجا نتایج خوبی گرفته و صدرنشین شده است اما جلوی پیکان در حد و اندازه‌های قهرمانی نشان نداد!

به گزارش خبرورزشی، در فاصله ۶ هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر، پرسپولیس با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.

در این اوضاع و احوال جمشید شاه محمدی مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس باور دارد که کار قهرمانی لیگ بیست و یکم به روز آخر کشیده خواهد شد.

 ابتدا بدون تعارف بگویید آیا نوار قهرمانی‌های چند سال اخیر پرسپولیس توسط استقلال پاره خواهد شد؟

 من چنین تصوری ندارم چون یک ضرب المثل ایرانی می‌گوید «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.»

 یعنی چی؟ بیشتر توضیح می‌دهید؟

 من فکر می‌کنم سرنوشت قهرمانی لیگ فصل جاری به هفته آخر کشیده شود. استقلال تا اینجا نتایج خوبی گرفته و صدرنشین شده است اما جلوی پیکان در حد و اندازه‌های قهرمانی نشان نداد!

 اما استقلال از دقیقه ۴۱ بازی با پیکان و با اخراج رافائل سیلوا ۱۰ نفره بازی کرد؟

 زمانی که ۱۱ نفره هم بازی می‌کرد چیز خاصی نشان نداد. منظور من این است که استقلال در هفته‌های آینده بازی‌های سنگینی پیش رو دارد و امتیاز از دست می‌دهد.

 ولی پرسپولیس هم مثل بازی با هوادار امتیاز از دست می‌دهد. اغلب پیشکسوتان پرسپولیس از فرصت سوزی بازیکنان این تیم برابر تیم رضا عنایتی گلایه داشتند؟

اتفاقا من این بازی را با دقت تماشا کردم. مهدی ترابی فوق العاده بازی کرد و موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان پرسپولیس ساخت که با بی دقتی هدر رفت. اگر آن موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد.

 به نظر شما که خودتان فوروارد بودید و آقای گل ایران هم شدید چرا مهاجمان پرسپولیس این قدر موقعیت از دست دادند؟

 دلیلش را قطعا مربیان پرسپولیس بهتر می‌دانند. من در تمرینات پرسپولیس حضور ندارم و نمی‌دانم این بچه‌ها چه می‌کنند؟ مهدی عبدی نشان داده شم گلزنی بالایی دارد اما چرا نمی‌تواند دروازه خالی را از دو قدمی‌باز کند شاید به مسائل روحی و روانی باز گردد. شیرزود تمیروف ازبک هم با وجود دوندگی فراوان و پرس مدافعان حریف، گلزن نشان نداده است. حامد پاکدل اما راه افتاده بود که مصدوم شد.

 فقر گل یا گلزن ششدانگ در پرسپولیس و فوتبال ایران مشهود است. بهترین مهاجمان ایرانی لیگ برتر درحال حاضر شهریار مغانلو ( ۹ گل) و مهدی عبدی ( ۷ گل) هستند. آمار ۹ یا ۷ گل زده در ۲۴ هفته نمی‌تواند چندان جالب باشد. قبول دارید؟

 یک زمانی در فوتبال ایران مهاجمان زیادی داشتیم. در دوران بازی ما فرشاد پیوس، علی اصغر مدیروستا، صمد مرفاوی و بعدها علی دایی، ادموند بزیک و ... بودند که گلزن بودند. این مشکل به فوتبال پایه ای ایران برمی‌گردد و به نظر می‌رسد چرخه تولید مهاجم یا بازیکن مستعد معیوب باشد. زمین‌های خاکی و مربیان سازنده جای خود را به مدارس فوتبال و کاسبی داده است. به همین خاطر ما مهاجم ششدانگ نمی‌بینیم. البته سردارآزمون و مهدی طارمی‌را در تیم ملی داریم که اولی بیشتر محصول فوتبال روسیه است و مهدی طارمی‌هم توسط دایی کشف شد.

 اسم علی دایی را آوردید. وقتی او در مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر روی سن رفت شما چه احساسی داشتید؟

غرور و افتخار! علی دایی بعد از ما به تیم ملی آمد و به قول ما فوتبالی‌ها کار را به خوبی گرفت. بهترین گلزن ملی جهان شد، به بایرن مونیخ رفت و باعث غرور و افتخار همه ایرانی‌هاست. امیدوارم فوتبال ایران قدر علی دایی را بیشتر از این بداند.

 برگردیم به پرسپولیس و اینکه برخی از هواداران این تیم از قهرمانی این تیم نومید شده اند. صحبتی با این گروه از طرفداران پرسپولیس دارید؟

پرسپولیس هنوز زنده است، نفس می‌کشد و برای قهرمانی می‌جنگد. باید تا سوت پایان هفته سی ام از این تیم حمایت کرد تا انشالله بتوانیم برای ششمین سال متوالی قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیریم. خاطرتان باشد در لیگ هفتم هم ما هفته آخر و دقیقه ۹۶ قهرمان شدیم و بسیار امیدوارم این فصل نیز همان اتفاق تکرار شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها