کد خبر : 74903

کریم باقری استاد ضد حاشیه

کریم باقری استاد ضد حاشیه

کریم باقری بار دیگر به خاطر برخوردش با بازیکنان پرسپولیس و جلوگیری از ایجاد حاشیه و جنجال جدید برای تیمش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، در برنامه فوتبال برتر بود که فیلمی از بازی هوادار و پرسپولیس پخش شد که در آن کریم باقری به شیوه خاص خودش مانع ادامه اعتراض سعید آقایی می‌شود و او را به نیمکت تیمش هدایت می‌کند.

مدت‌‌ها بود که کریم باقری را اینقدر عصبانی ندیده بودیم، بعد از  برخورد با محمدحسین کنعانی‌زادگان در فصل گذشته مقابل فولاد، آقا کریم دیگر به این درجه از عصبانیت نرسیده بود و حالا دوباره چنین رفتاری را از خودش به نمایش گذاشت. او البته در تمرین قرمزها به نوعی با سعید آشتی کرده و رفتار بهتری با این بازیکن داشته است. 

دیدار با فولاد

بازی برگشت پرسپولیس - فولاد در لیگ بیست و یکم که با برتری قرمزها همراه بود بعد از سوت پایان بازی و زمانی که بازیکنان و مربیان درحال ورود به رختکن بودند، نادر غبیشاوی مربی  دروازه‌بان‌های فولاد در حالیکه به شدت از باخت تیمش ناراحت بود، خطاب به پرسپولیسی‌ها گفت: "بدون حتی یک موقعیت گل بازی را بردید." بعد از این حرف‌های غبیشاوی، حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس وارد ماجرا شد و با مربی فولاد درگیری لفظی پیدا کرد. بعد از این درگیری چند تن از اعضای دو تیم هم با هم دچار تنش شدند و الفاظ نامناسبی را علیه یکدیگر به کار بردند. نزدیک بود کار حامد لک و مربی دروازه‌بان‌های فولاد به درگیری فیزیکی بکشد ولی حضور به موقع کریم باقری باعث شد، کار به جاهای باریک کشیده نشود. کریم باقری که همیشه حواشی را به موقع جمع کرده، فریاد بلندی سر لک کشید و او را از محل دعوا دور کرد. 

دربی فصل قبل

دربی برگشت لیگ بیستم و در حالی که محمد نادری مدافع استقلال روی پای میلاد سرلک هافبک پرسپولیس در کناره‌های خط طولی تکل زد موجب آغاز این درگیری‌ها شد و پای بازیکنان و نیمکت‌نشین‌های دو تیم را وسط کشید، زد و خوردهای بازیکنان استقلال و پرسپولیس با دخالت کریم باقری مربی پرسپولیس همراه شد و وی قصد جدا کردن بازیکنان تیمش را داشت. 

 

در سوی مقابل بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال هم وسط آمد و با بازیکنان حریف درگیر شد.

دوباره فولاد

فصل گذشته و در بازی دور رفت مقابل فولاد پس از اعلام خطای هند پنالتی محمدحسین کنعانی‌زادگان، این مدافع به شدت نسبت به تصمیم داور معترض شد و قسم می‌خورد که توپ به دست او برخورد نکرده است، اعتراضات کنعانی‌زادگان برای اعلام پنالتی به سود فولاد یک کارت زرد برای او به همراه داشت، اما این مدافع همچنان با فریادهای خود به تصمیم داور اعتراض کرد که موجب شد کریم باقری، مربی پرسپولیس هر طور که می‌توانست این بازیکن را به آرامش دعوت کرد. 

شاید اگر محمدحسین فقط چند لحظه دیگر به اعتراض ادامه می‌داد، کارت قرمز داور مقابل چشمانش قرار می‌گرفت اما کریم باقری او را وادار کرد که به زمین مسابقه برگردد و دست از اعتراض بردارد.

درگیری در رختکن نقش جان

بازی برگشت پرسپولیس و سپاهان که در ورزشگاه نقش جهان با تساوی به پایان رسید، در حالی که بازیکنان در راه رفتن به رختکن بودند با هم درگیر شدند، کریم باقری مربی پرسپولیس در همین حال با داد و فریاد نه تنها جلوی بزن بزن بیشتر را گرفت بلکه از رحمان احمدی مربی دروازه‌بان‌های سپاهان هم خواست بازیکنانش را به داخل رختکن ببرد. او با داد و بیداد بر سرحامد لک اجازه نداد دروازه‌بان پرسپولیس بیشتر درگیر شود.کریم باقری در حالی وسط معرکه رفت و طرفین درگیری را جدا کرد که بارها این رفتار درست و قابل تقدیر را در پرسپولیس بروز داده است.

دربی 90

دربی 90 که کالدرون روی نیمکت قرمزها حضور داشت صحنه‌های خشنی در زمین مسابقه رخ داد، در حالی که سیاوش یزدانی با پای چپ نعمتی را نقش زمین کرد و در ادامه زانوی او به سر هافبک پرسپولیس برخورد کرد. همین لحظه بود که انفجار را در دربی به وجود آورد. نعمتی از روی زمین بلند شد و اعتراض شدیدی را به یزدانی کرد و مدافع استقلال به نشانه عذرخواهی دستش را بالا برد، فرشاد احمدزاده هم که به صحنه درگیری اضافه شد بر تخت سینه یزدانی کوبید و شجاعیان برای دفاع از یار خودی سینه ستبر می‌کند. 

 

در این بین نباید از نقش ویژه محسن خلیلی و کریم باقری در آرام کردن اوضاع بگذریم. باقری به واسطه محبوبیت و قدرتی که دارد کنترل بازیکنان را در دست گرفته و به نمایندگی از کادر فنی وارد زمین شد و همه بازیکنان تیمش را به عقب هدایت کرد. به خصوص سیامک نعمتی را که در اوج درگیری بود، دستش را بر روی دهن او گذاشت و به منطقه ای دور از درگیری پرت کرد تا جو آرام شود.

برخورد با صادقیان

در لیگ پانزدهم و بازی مقابل سایپا برخورد کریم باقری با پیام صادقیان بازیکن پرحاشیه پرسپولیس حسابی خبرساز شد. پیام صادقیان که در آن بازی از سوی برانکو به زمین فراخوانده نشد در دقایق پایانی دیدار با سایپا در حالی که سومین تعویض پرسپولیس انجام شده بود از پشت دروازه به سمت نیمکت رفت ولی در جای خود قرار نگرفت و ترجیح داد روی منطقه فنی بایستد. 

 

این مساله باعث واکنش کریم باقری شد و از او خواست روی نیمکت بنشیند. بی توجهی صادقیان به درخواست های چند باره کریم باقری باعث عصبانیت او شد به سمت او حمله کرد که با دخالت حاضرین صادقیان روی نیمکت نشست.

برخورد با حقیقی و رضایی

دربی 68 در بهمن 88 و در حالی که با پیروزی دو بریک پرسپولیس با شوت کم نظیر کریم باقری همراه بود ، کاپیتان قرمزها در آن بازی قبل از زدن این گل بزرگی خودش را نشان داده بود او در صحنه ای و در درگیری دو بازیکن خودی پرسپولیس علیرضا حقیقی و شیث رضایی نقش بزرگتر را به خوبی ایفا کرد و به هردو بازیکن تشر زد، هر چند برخورد او با شیث تندتر از حقیقی بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها