کد خبر : 74899

آخرین نظر بیرانوند درباره بازگشت به پرسپولیس

آخرین نظر بیرانوند درباره بازگشت به پرسپولیس

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران، فصل آینده را برای خود فصلی بسیار مهم و تعیین‌کننده توصیف کرد و گفت قطعاً بهترین تصمیم ممکن را خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی دوباره به چارچوب دروازه تیم ملی برگشت. او که در جام جهانی روسیه در هر سه بازی تیم ملی به میدان رفت، حالا بازی کردن در جام جهانی 2022 قطر را نشانه گرفته است و انگیزه زیادی برای این جام دارد. بیرانوند درباره قرعه‌کشی جام جهانی، وضعیت خودش در فوتبال اروپا، بحث بازگشتش به پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

* تسنیم: از قرعه‌کشی جام جهانی شروع کنیم. خودت پیش‌بینی می‌کردی با چه تیم‌هایی روبه‌رو شویم؟

پیش‌بینی من این بود که با کرواسی و بلژیک همگروه شویم که این اتفاق رخ نداد. قطعاً میلیون‌ها نفر در دنیا پیش‌بینی خودشان را داشتند، ولی در نهایت در گروهی افتادیم که فکر می‌کنم گروه جذابی است.

* چرا؟

فکر می‌کنم خیلی از فوتبالدوستان ایرانی دوست داشتند این بار در بین تیم‌های مطرح دنیا با تیمی همگروه شویم که سابقه بازی با آن تیم را نداشتیم و در نهایت با انگلیس روبه‌رو شدیم. با آمریکا هم که در جام جهانی 98 فرانسه روبه‌رو شده بودیم و خاطره خوبی از آن بازی داریم. از بین سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین هم تیم چهارم این گروه مشخص خواهد شد. در مجموع گروه جذابی خواهد بود.

* فکر می‌کنی تیم چهارم این گروه چه تیمی باشد؟

نمی‌دانم، پیش‌بینی سخت است، ولی هر تیمی صعود کند کار ما آسان نیست.

*‌ تو فکر می‌کنی در گروه سختی قرار گرفتیم؟

دیدگاه‌ها متفاوت است، ولی نمی‌توان قطعی نظر داد. باید دید تیم‌ها با چه شرایطی وارد جام جهانی می‌شوند. اگر تیم‌های مطرح و پرقدرت را فاکتور بگیریم، در مورد بقیه باید گفت که این جام جهانی برای اکثر تیم‌ها سخت است. به هر حال کیفیت بازی‌ها بالاست و هر تیمی دوست دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. گروه ما هم خوب است و می‌توانیم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم.

* یعنی صعود به مرحله حذفی؟

ما تا به حال موفق به انجام این کار نشدیم. طبیعتاً مردم هم دوست دارند که تیم ملی صعود کند و ما هم باید یک هدف بزرگ داشته باشیم. مطمئن باشید در ذهن تمام مجموعه تیم ملی این هدف وجود دارد که ایران به دور بعدی صعود کند، ولی فقط با حرف زدن نمی‌توان موفق شد. باید سخت تلاش کنیم و تدارک خوبی هم برای تیم ملی دیده شود. باید چند بازی خوب با تیم‌های پرقدرت انجام دهیم.

* چند درصد احتمال می‌دهی صعود کنیم؟

پیش‌بینی سخت است، ولی می‌توانیم صعود کنیم و من هم امیدوار هستم. من نسبت به صعود تیم ملی خوش‌بین هستم.

* قبول داری دیگر صرفاً صعود به جام جهانی برای تیم ملی دستاورد بزرگی نیست؟

صعود به جام جهانی مهم است. شما دیدید که ایتالیا به جام جهانی نیامد و چه سر و صدایی ایجاد شد. این قضیه اصلاً نمی‌تواند ساده باشد.

* اولین بازی ما با انگلیس است، در این مورد چه نظری داری؟

خب، انگلیس جزو تیم‌های خوب و پرمهره اروپاست و قطعاً بازی سختی داریم. اعتقاد من این است که اگر یک بازی خوب برابر انگلیس انجام دهیم قطعاً شرایط تیم برای دو بازی بعدی بهتر خواهد شد. تمام هدف ما باید این باشد که برابر انگلیس یک نمایش آبرومند داشته باشیم. ما در جام جهانی قبلی هم مقابل پرتغال و اسپانیا نمایش خوبی داشتیم و واقعاً حیف شد که به مرحله حذفی نرفتیم.

* تیم آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

آمریکا هم تیم خوبی است و فوتبالیست‌های باکیفیتی در لیگ‌های اروپایی دارد. اتفاقاً دو بازیکن این تیم در بواویشتا حضور دارند و هم‌تیمی هستیم.

* در مورد بازی با آمریکا صحبتی بین شما رد و بدل شده است؟

بله، ما چند بار با هم صحبت کردیم و کری هم می‌خوانیم. من به آنها می‌گویم منتظر تیم ملی ایران باشید.

* در دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی نیمکت‌نشین شدی. این موضوع تو را نگران نکرد؟

در فوتبال هیچ بازیکنی نمی‌تواند همیشه بابت شرایط خودش مطمئن باشد و سرمربی هم تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند. خیلی‌ها در این مورد از من سؤال می‌کنند و فکر می‌کنم دلیلش این باشد که مدتی در تیم باشگاهی‌ام بازی نکردم، اما من روزهای سختی را در فوتبال پشت سر گذاشتم و همیشه هم یاد گرفتم که بجنگم و حقم را بگیرم. تمام هدف من این است که در این جام جهانی هم بازی کنم و بدرخشم.

* چرا در بواویشتا کم بازی می‌کنی؟

من در یکی دو مقطع مصدوم شدم که این موضوع به شرایطی که داشتم ضربه زد و این اواخر هم کرونا گرفته بودم. نظر سرمربی هم مهم است، ولی تلاش می‌کنم شرایطم را بهتر کنم.

* بعد از قرعه‌کشی برخی به این موضوع پرداختند که سرمربی تیم ملی باید تغییر کند و اسکوچیچ نمی‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی در قطر باشد. نظر تو در این مورد چیست؟

من کارشناس یا مفسر نیستم که در مورد سرمربی تیم ملی نظر بدهم و در این زمینه هم تصمیم‌گیرنده نیستم. شما دیدید که فدراسیون از سرمربی حمایت کرد و انتخاب کمپ تیم ملی در قطر هم با نظر اسکوچیچ بود. الان زمان زیادی تا جام جهانی نداریم و اسکوچیچ هم با شرایط تیم ملی آشناست. از نظر من دست زدن به نیمکت تیم ملی در این شرایط یک ریسک بزرگ است، در ضمن نباید فراموش کرد که اسکوچیچ در شرایطی سخت هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، ولی یک آمار خوب از خودش بر جا گذاشت.

* اما شکست برابر کره جنوبی تا حدود زیادی او را تحت فشار قرار داد. قبول داری؟

ما با شرایط خاصی در آن بازی ظاهر شدیم، تعدادی از بازیکنان تاثیرگذار را هم در اختیار نداشتیم. در ضمن هر تیمی ممکن است روز بد هم داشته باشد. ما در خیلی از بازی‌ها عملکرد خوبی داشتیم و این تنها شکست تیم ملی در بازی‌های این گروه بود.

* از حالا گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره تیم فصل بعد تو ایجاد شده است. چه تصمیمی برای فصل بعد داری؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست. من با آنتورپ بلژیک قرارداد دارم و بعد از اتمام فصل باید صحبت کنم تا ببینم شرایط چه می‌شود.

* اینکه می‌گویند قرار است به پرسپولیس برگردی، صحت دارد؟

صادقانه می‌گویم که هنوز چیزی مشخص نیست و فصل باید تمام شود تا ببینم چه می‌شود. فقط مسئله مهم این است که بهترین تصمیم ممکن را بگیرم. فصل بعد برای من بسیار مهم و تعیین‌کننده است و قطعاً بهترین تصمیم را می‌گیرم تا در رده ملی و باشگاهی بهترین شرایط را داشته باشم.

* اخیراً هم شایعه شده است که برای پرسپولیس شرط گذاشتی که اگر یحیی گل‌محمدی برود، به این تیم برمی‌گردی؟

من از این شایعات و مطالب کذب خنده‌ام می‌گیرد. همه می‌دانند که رابطه‌ام با آقایحیی چگونه است. او برای من بسیار قابل احترام است.

* مقابل لبنان سی‌امین کلین‌شیت را در بازی‌های ملی ثبت کردی. در این مورد چه صحبتی داری؟

خیلی خوشحالم، ولی دوست دارم به افتخارات بزرگتر برسم.

* با شش کلین‌شیت دیگر رکورد سیدمهدی رحمتی در تیم ملی را می‌زنی و در صدر جدول قرار می‌گیری. به نظر می‌رسد به این رکورد برسی، خودت چه فکر می‌کنی؟

خب، هر بازیکنی دنبال موفقیت است و دوست دارد جدا از افتخارات تیمی، افتخار فردی هم به دست بیاورد. من هم دوست دارم رکورد کلین‌شیت در تیم ملی را بزنم و همیشه بازیکن تأثیرگذاری برای تیمم باشم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها