کد خبر : 74896

بیرانوند از پرسپولیس دور و دورتر شد

بیرانوند از پرسپولیس دور و دورتر شد

علیرضا بیرانوند بعد از جدایی از نفت تهران مورد توجه دو تیم بزرگ پایتخت قرار گرفته بود.

به گزارش خبرورزشی، برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی که محبوبیت فوق العاده ای نزد هواداران پرسپولیس دارد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرورزشی گفت: در ابتدای لیگ شانزدهم‌، مانع از پیوستن ۳ ستاره تاثیرگذار تیم ملی یعنی علیرضا بیرانوند، وحید امیری و سید جلال حسینی به استقلال شد و این بازیکنان را از چنگ رقیب سنتی پرسپولیس درآورد.

برانکو مدعی شد بیرانوند، حسینی و امیری را به دلیل درخشش جلوی پرسپولیس با پیراهن نفت تهران در بازی معروف لیگ پانزدهم انتخاب کرد و اسامی آن‌ها را به مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس داد. در این بین هر ۳ بازیکن به صورت همزمان از استقلال هم پیشنهاد داشتند ولی در نهایت بازی در پرسپولیس را انتخاب کردند. در این بین اما ماجرای استقلالی نشدن بیرانوند، در نوع خودش جالب است. یکی از بهترین بازیکنان لیگ پانزدهم علیرضا بیرانوند بود.

گلر سرشناس تیم ملی آن زمان در نفت تهران عضویت داشت و با درخشش در آن تیم به تیم ملی هم رسید. در آن مقطع هدایت نفت را علیرضا منصوریان بر عهده داشت که رابطه بسیار خوبی هم با بیرانوند داشت. بعد از عملکرد بسیار بد سوشا مکانی در لیگ پانزدهم‌، مدیران پرسپولیس و با درخواست برانکو، به سراغ جذب بیرانوند رفتند و موفق شدند او را به خدمت بگیرند. در همان مقطع علیرضا منصوریان که مربی بیرانوند در نفت بود، به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و خیلی دوست داشت تا بیرانوند را با خودش به استقلال ببرد.

از طرفی حضور یک مهدی رحمتی آماده باعث می‌شد تا در صورت استقلالی شدن بیرانوند جوان‌، فرصت زیادی برای بازی کردن به او نرسد و به نوعی علیرضا در کل فصل نیمکت نشین مهدی رحمتی شود. موضوعی که به طور حتم آینده فوتبالی بیرانوند را تحت تاثیر قرار می‌داد و شاید علیرضا به موفقیت‌هایی که امروز رسیده‌، دست پیدا نمی‌کرد.

منصوریان هم که نه می‌توانست رحمتی را کنار بگذارد و نه قید جذب بیرانوند را بزند، به علیرضا پیشنهاد داد، یک فصل در تیمی دیگر  مثل سپاهان بازی کند و به پرسپولیس نرود تا او بتواند بیرانوند را به استقلال بیاورد. بیرانوند هم که پرسپولیس را مشتری سفت و سخت خود می‌دید، با رد پیشنهاد منصوریان‌، ترجیح داد به پرسپولیس  برود و ۴ فصل فوق العاده همراه با کسب چندین جام را در پرسپولیس تجربه کرد و تبدیل به گلر اول تیم ملی شد. لازم به ذکر است بیرانوند در نیم فصل لیگ پانزدهم هم از پرسپولیس پیشنهاد داشت ولی به دلیل مخالفت باشگاه نفت و منصوریان نتوانست به این تیم برود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها