کد خبر : 74889

زمان ارسال آیین نامه رتبه بندی معلمان به دولت / حداقل سابقه کار لازم برای کسب رتبه های بالا

زمان ارسال آیین نامه رتبه بندی معلمان به دولت / حداقل سابقه کار لازم برای کسب رتبه های بالا

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه رتبه بندی معلمان تا ۲۴ فروردین به هیئت دولت تقدیم می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و ابلاغ آن از سوی دولت، وزارت آموزش و پرورش موظف به تدوین آیین نامه اجرایی است و در این رابطه قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفته است: آیین‌نامه نظام رتبه بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است و نوزدهمین نشست ویرایش این آئین‌نامه با حضور وزیر، دو نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار شد.

به گفته او، تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا 23 و 24 فروردین ماه، آخرین پیش‌نویس را تقدیم هیئت دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم. به محض ابلاغ هیات‌های ممیزی مرکز، استان، شهرستان ، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع به کار می‌کنند تا معلمان را براساس شاخص‌ها و رتبه‌های  پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس احکام معلمان صادر شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: آنچه قانون گذار از 31 شهریورماه 1400 اعلام کرده ، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می‌شود لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.

پیش از این محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: در قانون بودجه 1401 حداقل دریافتی حقوق بگیران 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است، میانگین دریافتی معلمان در رتبه‌بندی برای پایین‌ترین رتبه یک میلیون و 560 هزار تومان و برای بالاترین رتبه 6 میلیون و 500 هزار تومان است بنابراین کف حقوق معلمان  7 میلیون و 60 هزار تومان خواهد بود.همچنین میانگین دریافتی معلمان درسال 1400، 7 میلیون و 200 هزار تومان است و میانگین رتبه‌بندی درسال 1401، 3 میلیون تومان خواهد بود.

طبق مصوبه رتبه بندی معلمان ، دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع سند راهبردی کشور در امور نخبگان مصوب 11 مهر 91 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفاٌ برای یک بار حداقل سه سال است.

حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب 15 و 21 سال است.

فوق العاده رتبه‌بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می‌شود که برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم حداقل 45 درصد، مربی معلم حداقل 55 درصد، استادیار معلم حداقل 65 درصد، دانشیار معلم حداقل 75 درصد و استاد معلم حداقل 90 درصد مجموع امتیازات حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل است.

برای اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی هیئت‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای تشکیل می‌شود.

معلمانی که امتیازات لازم برای ارتقا به یکی از رتبه‌های این قانون را کسب کرده‌اند هر سه سال، مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند چنانچه در ارزیابی مجدد، امتیاز لازم را برای حفظ رتبه خود کسب نکنند با توجه به امتیازبندی کسب شده به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند؛ دوبار تنزل رتبه، موجب خروج از رسته آموزشی و فرهنگی می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها