کد خبر : 74871

این تیم‌ها استقلال را زمین‌‎گیر می‌کنند

این تیم‌ها استقلال را زمین‌‎گیر می‌کنند

بهنام ابوالقاسم‌پور پیشکسوت پرسپولیس گفت: یحیی گل محمدی باید در بازی‌های مثل هوادار که کار تیمش گره می‌خورد پلن B داشته باشد و سبک بازی‌اش را عوض کند.

به گزارش خبرورزشی، بهنام ابوالقاسم پور، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل هوادار در لیگ برتر و بازی جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد.

چرا پرسپولیس نتوانست هوادار را شکست بدهد؟

متاسفانه شرایط پرسپولیس در این فصل چندان خوب نبود. ابتدای فصل یکسری مشکلات وجود داشت و در این اواخر هم با تغییرات مدیریتی حواشی به وجود آمد. در دربی هم تیم نتیجه نگرفت و فشار روی بازیکنان زیاد شد. با این وجود بچه‌های پرسپولیس تلاششان را مقابل هوادار انجام دادند اما متاسفانه بازی گره خورده بود.

چرا چنین اتفاقی افتاد؟

سبک بازی هوادار که البته قابل احترام است، سبکی بود که بازی حریفش را خراب میکرد. تیم هوادار روش خودش را داشت و اصلا برای برد نیامده بود. البته یکی دو موقعیت خطرناک داشتند که گوهری به خوبی واکنش نشان داد اما به طور کلی می‌خواستند یک امتیاز را بگیرند که گرفتند. از طرفی دروازه بان شان هم در آن روز خیلی موفق ظاهر شد. فوتبال‌های پخش مستقیم، انگیزه زیادی به حریفان پرسپولیس می‌دهد. ولی در چنین شرایطی یحیی گل‌محمدی باید بتواند پلن بازی تیمش را تغییر بدهد. شاید با داشتن پلن B می‌شد برنده شود.

این تیم ها استقلال را زمین‎گیر می کنند/ پرسپولیس در یک صورت قهرمان می شود/ به اسکوچیچ خط بدهند بازیکنان حرفش را نمی‌خوانند

این تساوی چقدر به ضرر پرسپولیس شد و آیا هنوز شانسی برای کسب قهرمانی دارد؟

کارش سخت‌تر شد. چون تعداد مسابقات باقی مانده کم است، اما فاصله شش امتیازی قابل جبران است. ضمن اینکه استقلال تازه به جاهای سخت لیگ رسیده و چهار بازی با سپاهان، فولاد، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان قطعاً این تیم را زمین گیر می‌کند و اگر در یکی از این بازی‌ها شکست بخورد، شکست‌های بعدی هم از راه می‎رسند. به همین خاطر پرسپولیس اگر می‌خواهد ششمین قهرمانی را به دست بیاورد باید با قدرت در این چند هفته به میدان برود و این تنها راه رسیدنش به قهرمانی است.

بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی را چطور پیش بینی میکنید؟

با توجه به اینکه بخت پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی با اتفاقات هفته گذشته لیگ برتر کمتر شده حالا باید با یک فکر اساسی و قدرت دو برابر در جام حذفی به میدان برود. البته آلومینیوم هم یک تیم خوب و جوان است که بعد از رفتن رسول خطیبی هم توانسته با مهدی رحمتی یک برد و یک مساوی در لیگ به دست بیاورد. ولی پرسپولیس می‌تواند این تیم را شکست دهد.

این تیم ها استقلال را زمین‎گیر می کنند/ پرسپولیس در یک صورت قهرمان می شود/ به اسکوچیچ خط بدهند بازیکنان حرفش را نمی‌خوانند

نظرتان درباره گروه بندی مسابقات جام جهانی چیست؟

فکر می‌کنم گروهی که ما در آن قرار گرفتیم گروه دشواری است چون هیچ حریف آسانی در آن دیده نمیشود. خود ایران هم رقیب سرسختی برای انگلیس، آمریکا و آن تیم اروپایی که می‌آید محسوب می‌شود. تیم انگلیس با مهره‌های سرشناس و آن لیگ قوی که دارند خیلی خطرناک است. آمریکا هم یک تیم پر قدرت را روانه مسابقات می‌کند. هر کدام از این تیم‌های اروپایی هم بیایند شرایط برای این گروه سخت می‌شود. ولی ما در یک صورت می‌توانیم صعود کنیم.

در چه صورتی می‌توانیم صعود کنیم؟

اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم با این همه لژیونر مثل طارمی، جهانبخش، آزمون و بقیه که همه آنها در تیم‌هایشان فیکس هستند می‌توانیم صعود کنیم. خود مهدی‌طارمی‌اگر روی فرم باشد هیچکس جلودارش نیست. هیچ خط دفاعی قدرت کنترل کردنش را ندارد. فقط باید تدارک خوبی برای این تیم صورت بگیرد. بازی‌های دوستانه پرقدرت، شانس ما برای صعود را بیشتر می‌کند.

کادرفنی تیم ملی باید تغییر کند یا همین اسکوچیچ خوب است؟

الان و در این فاصله کم دیگر فایده‌ای ندارد. هر کس بخواهد بیاید تا سبک بازی تیم را پیدا کند، بازیکنان را بشناسد و توانایی‌هایشان را ببیند، به مسابقات رسیده ایم. بنابراین اسکوچیچ باید بماند به این شرط که با قاطعیت تصمیم بگیرد و به او خط ندهند. چون اگر بازیکنان تیم ملی حس کنند اسکوچیچ از کسی خط می‌گیرد دیگر حرف شنوی از او نخواهند داشت و سوارش می‌شوند. از طرفی حضور حمید استیلی، کریم باقری و وحیدهاشمیان دور و بر تیم ملی کمک می‌کند تا تجارب این نفرات اسکوچیچ را در اجرای خواسته‌هایش موفق تر کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها