کد خبر : 74860

حمله سنگین و بی سابقه گل محمدی به استقلالی ها

حمله سنگین و بی سابقه گل محمدی به استقلالی ها

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس با کنایه به همتای خود در باشگاه استقلال گفت که صحبت کردن یک مربی درباره مربی دیگر دور از اصول حرفه‌ای‌گری است.

به گزارش خبرورزشی، تیم فوتبال پرسپولیس در جریان مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران عصر فردا (شنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم اراک است. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: آلومینیوم با رحمتی تغیرات مثبتی داشته و تیم بهتری شده است. در جام حذفی نباید اشتباه کنیم و باید فرصت طلب باشیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم و روی اهدافمان متمرکز باشیم. یک اشتباه ممکن است تیم را از جام حذفی کنار بگذارد. بازیکنان ما آمده هستند و امروز نمی‌دانم با آلودگی هوا چطور باید بازیکنان را تمرین بدهم چون سلامتی بازیکنان بسیار مهم است و سلامتی هواداران هم مهم است.

او ادامه داد: هر بازی در جام حذفی مثل فینال است و باید در این فینال برنده شویم تا جام را به دست آوریم. ما اگر در صدر جدول لیگ برتر هم بودیم جام حذفی برای ما مهم بود چون گرفتن هر دو جام برای ما مهم است. ما سه بازی پشت سر هم داریم و اگر برنده باشیم می‌توانیم یک جام به هواداران هدیه بدهیم.

گل‌محمدی درباره احتمال تعویق بازی به دلیل آلودگی هوای تهران هم گفت: نمی‌دانم تصمیم چیست اما هوا مناسب بازی نیست. هر تصمیمی گرفته شود ما پیروی می‌کنیم.

او درباره وضعیت حامد لک هم گفت: بحث عذرخواهی نیست بلکه شرایطی که لک داشت خوب نبوده است. دلیل اینکه او به تنهایی تمرین می‌کند این است که به رفتار خودش بیشتر فکر کند. این فرصتی برای او است تا بیشتر فکر کند. حضور او در روزهای آیننده بیشتر به ما کمک می‌کند.

سرمربی پرسپولیس درباره اظهارات فرهاد مجیدی هم گفت: ما جلسه‌ای دیروز با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم که از حواشی و مسائلی که باعث می‌شود تمرکز تیم به هم بخورد دوری کنیم. زیاد می‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم. اصول حرفه‌ای این است که مربی درباره مربی دیگری صحبت نکند. کار ما طاقت‌فرسا و اعصاب خردکن است. ما دغدغه‌های زیادی داریم و باید روی آنها تمرکز کنیم. از حرفه‌ای‌گری به دور است که درباره یک مربی صحبت کنم. حکم من نسبت به کاری که کردم زیاد است و از باشگاه خواستم اعتراض کند و باشگاه هم مسئول حقوقی و مدیر روابط عمومی دارد و آقای درویش هم به این مسائل می‌پردازد. تمرکز من روی مسائل فنی است. همین قدر بگویم استناد باشگاه استقلال نسبت به بندها اشتباه بود و اطلاعاتشان کامل نیست. زیاد حرف می‌زنند و زیاد گاف می‌دهند.

او درباره وضعیت تیمش قبل از بازی فردا هم گفت: ما وحید امیری را در اختیار نداریم و سیامک نعمتی هم تازه اضافه شده است. نتیجه بازی بستگی به تمرکز خودمان دارد. متاسفانه مشکلات داوری زیاد شد و در این بحث نگرانی وجود دارد و این مسائل باید حل شود. کمیته داوران با انتخاب‌های خوب می‌تواند مشکلات را کم کند. درصد زیادی از حواشی رخ داده به خاطر مشکلات داوری است. این نگرانی وجود دارد. در هفته قبل ۲۷ دقیقه بازی خوابید و داور با بازیکنان صحبت می‌کرد. داور باید حامی تیمی باشد که می‌خواهد فوتبال بازی کند نه اینکه برعکس باشد. یک سوم کل بازی خوابیده بود. تماشاگران چه لذتی از این بازی می‌برند؟ فقط جنگ اعصاب است. اتفاقات داربی هم به خاطر صحنه‌های داوری بود. صحنه‌های داوری را  بگذارید و چند داور منصف ببینند، اگر نگفتند قضاوت داربی یک طرفه بوده فوتبال را کنار می‌گذارم.

وی افزود: داور داربی از دقیقه یک شروع کرد که یک طرفه قصاوت کند. آقایان بگذارید قهرمان در زمین مشخص شود و همه چیز فوتبالی مشخص شود. این خواسته همه فوتبالی‌هاست. ما نباید با ذهنیت وارد زمین شویم. داور اصلا تمرکز نداشت. او قرار بود بازی ما برابر نفت مسجدسلیمان را قضاوت کند اما چون اگر قضاوت می‌کرد نمی‌توانست داربی را قضاوت کند، یک استوری منتشر کرد و به خاطر همین آقای افشاریان او را از بازی ما برداشت. بعد آن داور را برای داربی انتخاب می‌کنید؟ این فشار و نیرو از کجا آمد که این داور برای داربی انتخاب شد؟ آقای خسروی در تلویزیون از انتخاب خودش دفاع می‌کند. آقای خسروی بیاید با هم صحنه‌ها را ببینیم، اگر حرف‌های من را تایید نکرد هر تصمیمی خواستند درباره من بگیرند. انتخاب داوران نگرانی و ذهنیت ایجاد می‌کند که این‌ها باید برطرف شود. یک تیم باید از نظر فنی ۵ گل یا ۴ گل یا ۳ گل به ما بزند. خود آدم لذت می‌برد و می‌گوید خدا پدر و مادرش را بیامزد که تیم خوبی درست کرده است. آدم از این تیم ‌ها یاد می‌گیرد. همه نگرانی ما این است که چه کسی داور ماست و چرا او را  انتخاب کرده‌اند. آقای سیدعلی را برای داربی انتخاب کردند و بعد نمی‌شد اعتراض کنیم او را بردارند. نمی‌شد اما می‌دانستیم ذهنیتی که او برای داربی دارد، نبردن پرسپولیس است. این ذهنیت وجود داشت چون همان‌هایی که نیرو گذاشتند و دست‌های فراقانونی داشتند و او را به عنوان داور انتخاب کردند، برای همان‌ها قضاوت کرد و نگذاشت ما ببریم.

او درباره تعویض‌های تیمش در داربی هم گفت: برخی می‌گویند چرا شما تعویض نکردید. همان لحظه‌ای که آنها بازیکنان قدبلندشان را وارد زمین کردند، همان لحظه هم تعویض‌های ما آماده بود اما داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. ما ۱۰ نفره گل خوردیم چون داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. برانکارد روی خط طولی زمین بود که دست آقای سیدعلی به شروع بازی دستور داد. در بازی کره  و ایران داور ۲ دقیقه و نیم منتظر انجام تعویض بود چون یکی از وظایف داور این است که بازی را عادلانه و ۱۱ به ۱۱ برگزار کند. یعنی اگر ۴ ثانیه دیرتر سوت آغاز بازی را می‌زد تعویض ما انجام می‌شد. نگرانی ما این است. بازی برد و باخت دارد و تیم حریف اگر قوی مقابل ما بازی کند و ببرد ما خوشحال می‌شویم و از  تیم حریف یاد می‌گیریم. این ذهنیت روی همه تیم‌ها وجود دارد و فقط ما نیستیم. همه نگران این هستند که چه  کسی داور می‌شود. چرا وقتی آقای فغانی قضاوت می‌کند تنش‌ها کمتر است؟ چون او به خوبی بازی را مدیریت می‌کند. نمی‌گویم داوران همه مشکل دارند. داوران ما قشر بسیار ضعیف جامعه هستند. آنها از لحاظ حقوق، امکانات و بحث کمک داور ویدئویی مشکل دارند و حتی ارتباط رادیویی هم ندارند. کار داور در لیگ ما خیلی سخت است. فدراسیون هم مقصر است. دیروز به کمیته انضباطی هم گفتم که باید فدراسیون تحت فشار باشد تا VAR وارد شود که به پایان این بحث‌ها کمک می‌کند. هزینه آن را هم باشگاه‌ها متقبل می‌شوند. شاید نبود این چیزها برای برخی تیم‌ها خوب باشد. نمی‌دانم جریان چیست و چرا نمی‌آید. امیدوارم نتیجه همه بازی‌ها فوتبالی رقم بخورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها