کد خبر : 74841

سکوت کریم باقری شکست | از تیم ملی تا پرسپولیس

سکوت کریم باقری شکست | از تیم ملی تا پرسپولیس

کریم باقری دستیار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و گل محمدی در پرسپولیس از شرایط این دو تیم گفت.

به گزارش ایران ورزشی، صحبت با کریم باقری همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. با هر متر و معیاری، کریم از جمله مهم‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است و توانایی‌های خاص و کاریزمای موثری برای ایجاد تعادل اخلاقی و فنی در فوتبال ایران دارد. او محترم، دوست‌داشتنی و مفید است تا جایی که همزمان وظیفه مربی‌گری در پرسپولیس و تیم ملی را برعهده دارد و تلاش می‌کند بیش از آن که به نکات فنی بپردازد، در کنار بازیکنان بماند و نقش یک کاپیتان را ایفا کند. با کریم باقری در مورد شرایط متفاوت این روزهای تیم ملی، اسکوچیچ، پرسپولیس و مسائل دیگر گپ و گفتی داشتیم که می‌خوانید:

دوست داشتم با انگلیس یا فرانسه همگروه شویم

باقری در ابتدا، با اشاره به قرعه‌کشی جام جهانی و حضور ایران در گروه  B مسابقات گفت: تیم ملی ما در دوره‌های قبلی با تیم‌های بزرگی نظیر پرتغال و اسپانیا در جام جهانی بازی کرده و تجربه خوبی از این حیث دارد اما دوست داشتم با تیم‌هایی مثل فرانسه یا انگلیس همگروه شویم که این گونه هم شد و ما وارد گروه انگلیس شدیم؛ تیمی که نایب قهرمان اروپا است و بهترین لیگ دنیا را دارد. تیم ملی این کشور معمولاً یکی از بهترین‌های جهان است. امریکا هم پیشرفت خوبی در فوتبال داشته و بازیکنان ملی‌پوش‌ زیادی در لیگ‌های معتبر  دارد. آنها تجربه مهمی دارند اما با این وجود، گروه‌مان را گروه خوبی می‌دانم.

امیدوارم فدراسیون به خواب فرو نرود

او در مورد شرایط آماده‌سازی تیم ملی تاکید کرد: باید بازی‌های خیلی خوبی در کنار اردوهای قوی داشته باشیم و قبل از جام جهانی بهترین برنامه‌ریزی را برای حضور  قدرتمندانه انجام دهیم. امیدوارم که فدراسیون به خواب فرو نرود و برخلاف دوره‌های قبل که حریفان و بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم، این بار اتفاقات بهتری رقم بخورد. آماده‌سازی استاندارد این است که ما بهترین بازی‌ها را برگزار کنیم و در شرایطی ایده‌آل وارد جام جهانی شویم.

هر کسی نظر خودش را دارد

باقری ادامه داد: من به‌عنوان مربی تیم ملی، باید تمام تلاشم را انجام بدهم. بازیکنان و سایر اعضای کادرفنی هم باید چنین شرایطی داشته باشند و قطعا هیچ‌کس، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند اما واقعاً نمی‌توان قبل از انجام مسابقه هیچ پیشداوری در مورد شرایط مسابقات داشته باشیم. البته هر کارشناسی می‌تواند نظر خودش را در مورد همگروهی با انگلیس، امریکا و تیم چهارم گروه بدهد و پیرامون تیم ملی و شانس‌ صعودمان صحبت کند.

شرایط ما هیچ زمانی با کره و ژاپن برابر نیست

کاپیتان پیشین تیم ملی، در مورد اینکه برخی به دنبال مقایسه شرایط تیم‌های آسیایی با یکدیگر در گروه‌بندی جام جهانی هستند، این طور توضیح داد: درست است که بعضی‌ها گروه ژاپن را گروه مرگ می‌دانند اما ما باید این را در نظر بگیرم که شرایط کره جنوبی و ژاپن همیشه با ما فرق داشته است. آنها بیشترین و بهترین بازی‌های تدارکاتی را انجام می‌دهند و به بهترین شکل تجهیز می‌شوند. از این حیث، شرایط ما هیچ زمانی با کره و ژاپن برابر نیست. به همین علت است که می‌بینیم معمولا این دو تیم در جام‌های جهانی نمایش‌های آبرومندانه‌ای داشته‌اند.

باید قدردان اسکوچیچ باشیم

او در مورد شایعات برکناری دراگان اسکوچیچ افزود: از آنجا که من در کادرفنی تیم ملی هستم، خوب نیست که در مورد شرایط اسکوچیچ حرف بزنم یا از او تعریف و تمجید کنم اما فکر می‌کنم همه می‌دانند اسکوچیچ در سخت‌ترین مقطع ممکن، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و کار بزرگی را انجام داد. از طرفی، کارنامه اسکوچیچ در تیم ملی ایران مشخص است. به همین دلیل معتقدم ما باید قدردان چنین مربیانی باشیم. این‌‎طور نباشد که بعد از صعود به جام جهانی، همه چیز را نادیده بگیریم.

کریم باقری سکوتش را شکست/ قبلاً هم نایب قهرمان شدیم اما هواداران تشویق‌مان کردند/ در مورد لک سرمربی تصمیم می‌گیرد

اسکوچیچ امکانات می‌خواهد

مربی تیم ملی ادامه داد: مطمئن باشید اگر بزرگ‌ترین مربیان دنیا را بیاوریم اما بازی‌های تدارکاتی قوی و به اندازه کافی با تیم‌های بزرگ نداشته باشیم، آن مربی نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد و موفقیت بزرگی کسب کند. از همین رو، همه چیز برای قیاس یک مربی، به امکاناتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، بستگی دارد.

حرف زدن راحت است

شماره ۶ فراموش‌نشدنی فوتبال ایران اظهار داشت: من منکر تاثیرگذاری مربی بزرگ نمی‌شوم و نقش مربیان نامدار را در فوتبال و تیم‌های ملی کتمان نمی‌کنم اما معتقدم در فوتبال، حرف زدن خیلی راحت است. ما باید این را در نظر بگیریم که چه شرایطی داریم و چه انتظاراتی از یک مربی باید داشته باشیم. ما می‌دانیم که در فوتبال چه مشکلاتی وجود دارد و به لحاظ امکانات و زیرساخت، کجا قرار گرفته‌ایم؛ اینجا همیشه حرف زیاد است اما در عمل، با مشکلات بزرگی مواجه هستیم.

تیم ملی خوبی داریم

وی سپس به تمجید از تیم ایران پرداخت: خوشبختانه تیم ملی ما بازیکنان خوبی دارد که قابلیت بالایی را به نمایش گذاشته‌اند. بازیکنانی که اکثرشان لژیونر هستند و از تجربه بین‌المللی بالایی برخوردارند. این مسأله، شرایط خوبی به وجود آورده است. بازیکنانی که خارج از کشور بازی می‌کنند هم نیاز دارند تا در اردوهای تیم ملی دور هم جمع شوند و با داشتن اردو و بازی‌های تدارکاتی قوی، به شرایط مطلوب برسند.

اعتراض نبود، نامه دادیم

او در مورد شایعه ارسال نامه اعتراض آمیز به فدراسیون فوتبال بابت دریافت مطالباتش این طور عنوان کرد: به‌عنوان یکی از مربیان ایرانی تیم ملی هنوز مطالبات‌مان را از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم و به همین دلیل، نامه‌ای را به فدراسیون دادیم تا به این موضوع رسیدگی شود اما اعتراضی در میان نبوده و فقط نامه‌نگاری کرده‌ایم.

طرفدار تیم خاصی نیستم

از آقاکریم در مورد تیم محبوبش پرسیدیم که این طور جواب داد: در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، تیم ملی آلمان را خیلی دوست داشتم چون آن تیم از بازیکنان بسیار خوب و قدرتمندی برخوردار بود. آنها فوتبال را خیلی خوب و زیبا بازی می‌کردند. گاهی اوقات هم از تیم ملی برزیل و نمایش‌های این تیم لذت می‌بردم اما به آن صورت، طرفدار تیم خاصی نیستم.

حریف پرسپولیس تیمی سرسخت بود

باقری سپس بحث را به سمت اتفاقات داخل پرسپولیس منتقل کرد: در بازی مقابل هوادار، فرصت‌های زیادی به خصوص در نیمه نخست روی دروازه حریف خلق کردیم که متأسفانه به گل تبدیل نشد. موقعیت‌های ما هدر رفت. در چنین بازی‌هایی، وقتی گل نزنید، شرایط فنی سنگین‌تر می‌شود و حریف هم با بازی بسته،  کار را برای ما سخت کرد. ما نتوانستیم با وجود برتری به نتیجه‌ای بهتر از نتیجه تساوی برسیم.

کریم باقری سکوتش را شکست/ قبلاً هم نایب قهرمان شدیم اما هواداران تشویق‌مان کردند/ در مورد لک سرمربی تصمیم می‌گیرد

گفته بودیم که بدون استرس بازی کنید

مربی سرخپوشان پایتخت افزود: قبل از بازی‌ مقابل هوادار به بازیکنان‌ تأکید کرده بودیم که بدون استرس و راحت بازی کنند. هر زمانی که بازیکنان این‌طور فکر کردند، شرایط‌مان خوب شد اما هر زمانی که وارد جنگ و دعوا شدند، جریان بازی گره خورد. به همین دلیل بود که بازی در نیمه دوم سخت‌تر شد. متأسفانه داور هم با سوت‌های زیاد خودش، بازی را از جریان می‌انداخت. البته بازیکنان حریف هم به دلایلی مرتب به زمین می‌افتادند و اجازه نمی‌دادند بازی شکل بگیرد. این امری طبیعی است که وقتی امتیاز از دست می‌دهید، جریان کارتان سخت شود. حالا هم با اختلاف امتیازی که برای تیم ما به وجود آمده، قهرمانی برای پرسپولیس سخت شده اما بازیکنان ما تا هفته پایانی با تمام وجود می‌جنگند.

گل نزدیم چون تمرکز نداشتیم

او ادامه داد: بازیکنان ما در بازی مقابل هوادار به خوبی از شرایط این تیم و نوع بازیش اطلاع داشتند. موقعیت‌های زیادی هم داشتیم اما بازیکنان ما فرصت‌ها را از دست دادند چون تمرکز کافی نداشتند. به همین دلیل فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادند.

نیمکت‌ها شلوغ شده است

پیشکسوت سرشناس فوتبال کشورمان در خصوص درگیری‌های پایان بازی با هوادار اشاره کرد: ما باید صبورتر باشیم. قشنگ نیست که تیم‌ها با هم جر و بحث کنند و درگیری داشته باشند. البته ما این موضوع را تقریباً در بیشتر بازی‌ها می‌بینیم که حتماً باید از بین برود.

چند سال پیش هم دوم شدیم

باقری گفت: پرسپولیس چند سال پیش هم قهرمان نشد و در عین شایستگی به مقام دومی رسید اما هواداران‌مان بعد از بازی ایستادند و تیم محبوب‌شان را تشویق کردند چرا که شاهد بودند بازیکنان پرسپولیس با همه وجود، برای کسب قهرمانی تلاش کردند. تماشاگران ما فوتبال بلدند و فوتبال را خوب می‌فهمند.

در همه جام‌ها برای قهرمانی تلاش می‌کنیم

او در خصوص جام حذفی ادامه داد: تا این مرحله بالا آمده‌ایم و باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آلومینیوم اراک برویم. در این بازی، با تمام توان برای پیروزی تلاش خواهیم کرد. حتماً قهرمانی در جام حذفی، هدف ما به شمار می‌رود. البته در هر جامی، هدف پرسپولیس برد و رسیدن به قهرمانی است. جام حذفی هم شرایط خاص خودش را دارد و ما برای موفقیت و رسیدن به قهرمانی باید بازی به بازی پیش برویم تا به فینال برسیم و در پایان هم کار را یکسره کنیم.

در مورد لک سرمربی تصمیم می‌گیرد

مربی قرمزپوشان با اشاره به حواشی حامد لک، افزود: یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم بنا به دلایلی، حامد لک را فعلاً از تمرینات تیم کنار گذاشته است. طبیعتا در مورد وضعیت این دروازه‌بان، همه چیز به تصمیم سرمربی تیم بستگی دارد چون گل‌محمدی مسئول فنی تیم است.

تکلیف جدا شده‌ها بعد از لیگ مشخص می‌شود

باقری در نهایت با اشاره به احتمال بازگشت چند بازیکن جداشده در تابستان پیش‌‎رو، گفت: برگشتن این بازیکنان بنا به میل خودشان نیست. ما هم فعلاً نمی‌توانیم در این خصوص که چند بازیکن‌مان تمایل به بازگشت دارند، حرفی بزنیم. فعلاً باید لیگ را ادامه دهیم و پس از آن، سرمربی تیم در خصوص بازیکنانی که خواهان بازگشت هستند، تصمصم‌گیری می‌کنند. این‌طور نیست که هر بازیکنی جدا شد، بتواند به خواست خودش به تیم بازگردد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها