کد خبر : 74837

از داوری که بازیکن استقلال را اخراج کرد باید تقدیر شود

از داوری که بازیکن استقلال را اخراج کرد باید تقدیر شود

حسین عسگری کارشناس داوری گفت: مربیانی که در مسائل فنی کم می‌آورند به راحت‌ترین روش که متهم کردن داوران است، روی می‌آورند.

به گزارش ایرنا ، حسین عسگری کارشناس داوری در خصوص ادعاهای مدیران و مربیان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس مبنی بر اینکه دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند این ۲ تیم قهرمان لیگ شوند، گفت و گویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*در حال حاضر استقلال در صدر قرار دارد و پرسپولیس هم دوم است. اگر کسی دنبال قهرمان نشدن این تیم‌ها است چرا آنها تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی هستند؟

*اتهاماتی که زده و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، منطق ندارد. وقتی تیم‌شان پیروز می‌شود صحبت از حمایت از داوران می‌کنند؛ اما وقتی برنده نمی‌شوند کار از اعتراض فراتر رفته و تهمت می‌زنند. اینکه عنوان می‌شود نتیجه در زمین رقم نمی‌خورد یعنی اینکه کل تشکیلات فدراسیون متهم می‌شود؛ اما از طرف فدراسیون فوتبال هیچ عکس‌العملی را نسبت به این اتهام‌ها شاهد نیستیم. به خاطر همین بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال، اتهام‌ها و تهمت به داوران هر روز بیشتر می‌شود.

*مسئول اجرایی داوران در فدراسیون فوتبال کار سختی دارد چون باید قدرت نه گفتن را داشته باشد؛ متاسفانه در حال حاضر تشکیلات داوری فوتبال ایران قدرت تصمیم‌گیری ندارد و این موضوع باعث این مشکلات شده است.

*افرادی که در این تشکیلات هستند می‌ترسند که سمت‌هایشان را از دست بدهند. داور که نمی‌تواند درباره اتهامات مربیان و مدیران تیم‌ها مصاحبه کند. وظیفه فدراسیون فوتبال است که با مصاحبه و بیانیه جواب تهمت‌ها را بدهد.

*در نشست خبری پس از بازی استقلال و پیکان عنوان شد برای اینکه استقلال قهرمان نشود داور این تیم را ۱۰ نفره کرد، اتفاقا تصمیم داور در اخراج مدافع استقلال خیلی درست بود و باید از او تقدیر شود. آن اتفاق در دربی رخ داد و مربیانی که به آن شکل اقدامات زشتی انجام دادند دچار هیچ محرومیتی نشدند. مدت‌ها از دربی گذشته و هنوز هیچ حکمی صادر نشده است.

*فوتبال ایران را توهین و اعتراض به داوری فرا گرفته است. با این روندی که فدراسیون فوتبال در پیش گرفته قطعا وضعیت بدتر هم خواهد شد. مربیانی که در مسائل فنی کم می‌آورند به راحت‌ترین روش یعنی متهم کردن داوران، روی می‌آورند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها