کد خبر : 74741

سرانجام کنعانی زادگان دلیل صحبت نکردنش را فاش کرد

سرانجام کنعانی زادگان دلیل صحبت نکردنش را فاش کرد

مدافع جنوبی تیم ملی کری را با رقبای ایران در جام جهانی آغاز کرد و مدعی است صحبت‌های گری ساوگیت سرمربی تیم ملی انگلیس به آنها انگیزه ویژه‌ای برای نمایش موفق در این جام را داده است.

به گزارش ورزش سه، محمدحسین کنعانی زادگان که روزهای پایانی قراردادش با الاهلی قطر را دنبال می‌کند، با توجه به حضور تیم خبری ورزش سه در دوحه پذیرای آنها در محل تمرین این باشگاه بود و پاسخ جالبی به سوالات در خصوص شرایط تیم ملی در جام جهانی داد. او از تمایل و علاقه خود برای تقابل با فرانسه و البته امباپه می‌گوید و اینکه امیدوار است با صعود از این مرحله این اتفاق برای او بیفتد.

البته باید این مساله را در نظر گرفت که تقابل با فرانسه نیازمند این موضوع است که ایران علاوه بر صعود از این مرحله، در مرحله بعدی نیز رقیب خود را شکست دهد. امیدواری کنعانی‌زادگان و تلاش او برای اینکه نشان دهد رقیب کوچکی در این جام برای رقبا نخواهند بود، باید دید در قطر به چه شکل دنبال خواهد شد و آیا او قادر خواهد بود بهمراه دیگر بازیکنان این رویا را به واقعیت تبدیل کنند یا خیر.

روی بازی‌ها تمرکز داشتم و مصاحبه نمی‌کردم

کنعانی زادگان در ابتدای صحبت هایش با اشاره به اینکه مدت‌ها از گفتگو با رسانه‌ها خودداری کرده بود، از رسانه‌ها از این بابت عذرخواهی کرده و در ادامه گفت: تا قبل از جام جهانی قصد صحبت نداشتم و می‌خواستم برای این رقابت‌ها تمرکز کنم و از این بابت از دیگر رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم. می‌خواهم تمرکزم روی بازی‌های ملی و باشگاهی باشد و انشاالله بعد از صعود از گروه‌مان در جام جهانی صحبت خواهم کرد.

گروه ما در جام جهانی اصلا آسان نیست

مدافع سابق پرسپولیس درباره قرعه جام جهانی و شناختی که از حریفان ایران در این رقابت‌ها و حسی که از تقابل با انگلیس و آمریکا و حریف سوم ایران بعد از پلی آف گفت: می‌دانید که بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. همه کشورها تلاش می کنند تا در این جام بزرگ شرکت کنند. ایران هم با قدرت در این رقابت شرکت خواهد کرد. انگلیس فوتبال را به همه دنیا شناسانده و معتبرترین لیگ جنان را دارد. سخت است با این بازی کردن و در گروه سختی حضور خواهیم داشت. باید با آمریکا هم بازی کنیم که این بازی هم مسلما آسان نخواهد بود. بین ولز، اسکاتلند و اوکراین هم واقعا فرقی نمی کند.

کاش با فرانسه بازی می‌کردیم تا به امپابه نشان می‌دادم چه مدافعی هستم!

کنعانی زادگان در واکنش به سوال خبرنگار ورزش سه که ترجیحش برای قرعه جام جهانی چه بود گفت: من واقعا دوست داشتم که با فرانسه بازی کنیم. دوست داشتم مقابل امباپه بازی کنم چون به نظرم کامل‌ترین بازیکن جهان است و واقعا دوست داشتم مقابل او بازی کنم. بازیکن خیلی قوی ای است و می‌بینم که همه مدافعان جهان کار سختی مقابل او دارند و نمی توانند کارایی که برابر مهاجمان دیگر دارند برابر او ندارند. دوست داشتم مقابل امباپه بازی کنم و قدرتم را به او نشان دهم و انشاالله که از گروه مان صعود کنیم و مقابل او قرار بگیرم.

برای بازی با انگلیس لحظه شماری می‌کنم

وی درباره بازی اول ایران در این جام و تقابل با انگلیس و حساسیت‌های این بازی و خصوصا اینکه جدال اول ایران خواهد بود گفت: خودم برای این بازی لحظه شماری می کنم. بازی خیلی سختی است. بازی اول است و آنها می آیند که بهترین عملکرد را داشته باشند تا در بازی اول امتیاز بگیرند و ما هم همینطور. آنها شناختی از ما ندارند و ما هم همینطور. بازی اول است و شاید بازی دوم یا سوم بود آنالیز بهتری داشتیم. بازی اول است اما ما ایران هستیم و همیشه به دنبال برتری خواهیم بود و سعی خواهیم کرد بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سکوت کنعانی‌زادگان درباره تیم ملی و پرسپولیس شکست/ کاش با فرانسه بازی می‌کردیم تا به امپابه نشان می‌دادم چه مدافعی هستم!

کاری می‌کنیم ساوگیت ایران را بشناسد و یادگاری خوبی برایش بماند

کنعانی زادگان در واکنش به این سوال که در صحبت‌هایش به صورت جدی از تمایل و هدف برای صعود به مرحله بعدی می‌گوید و آیا به طور صادقانه هم این توانایی را در تیم ملی برای این مهم می‌بیند گفت: من همیشه مثبت فکر می کنم و همه چیز را مثبت می بینم و به چیزهای منفی فکر نمی کنم. خیلی ها می گویند انگلیس و آمریکا در گروه ما هستند و سخت است. ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با صعود از این گروه راهی مرحله بعدی شویم. در جام جهانی قبلی هم ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا بازی کردیم و برای ما فرقی نمی کند جلوی چه تیمی بازی کنیم. مربی انگلیس گفته بود که شناختی از ایران ندارم اما در جام جهانی شناختی برای ایشان خواهیم گذاشت که سال‌ها یادگاری بماند!

انتخاب به عنوان بهترین مدافع وسط آسیا کمک تیم ملی و پرسپولیس بود

مدافع ملی‌پوش ایرانی تیم الاهلی قطر درباره عملکردش در تیم ملی که با توجه به آمارها یکی از برترین مدافعان ایران در مسیر جام جهانی بوده، اینطور گفت: خدا را شکر که کمک همه بچه های تیم در پرسپولیس و تیم ملی بوده تا به این شرایط برسیم. وقتی در ایران بازی می کردم و در تیم ملی همه به من کمک کردند. من سردار و مهدی طارمی جزو بازیکنان برتر آسیا شناخته شدم. من جزو برترین مدافعان آسیا بعد از فینال آسیا معرفی شدم  و عملکردم در تیم ملی به عنوان بهترین مدافع وسط آسیا معرفی شدم که خدا را شاکرم.

با شناختی که از اسکوچیچ دارم دنبال بازی دفاعی نخواهیم بود

کنعانی زادگان درباره فلسفه تیم ملی در بازی‌های ایران در جام جهانی و اینکه آیا به دنبال نمایش تدافعی مقابل این حریفان قدرتمند خواهند بود گفت: مسلما بستگی زیادی به شرایط بازی و بازیکنان خواهد داشت. اینکه آقای اسکوچیچ چه تفکر و روندی را دنبال خواهند کرد. با توجه به شناختی که از ایشان پیدا کرده‌ام، آقای اسکوچیچ هر تیمی را از صبح تا شب بارها آنالیز می‌کنند. منظورم این است که بارها فیلم بازی حریفان را خواهند دید و بر اساس تاکتیک حریف فلسفه بازی ما را مشخص خواهند کرد. فکر نکنم بازی تدافعی را در نظر خواهند داشت و درست است که انگلیس بازیکنان قدرتمندی دارد اما مسلما ما هم به دنبال یک نمایش فوق العاده مقابل حریف خواهیم بود.

بازیسازی را دوست دارم و از پاس گل خوشم می‌آید

وی درباره پاس گل جالب توجهی که مقابل لبنان با دید عالی که نسبت به عمق دفاعی حریف داشت ارسال کرده بود، اینطور توضیح داد: اولا زحمت همه بچه ها بود. من در این بازی دو پاس گل دادم. من بازیسازی از دفاع را واقعا دوست دارم که به بهترین شکل انجام دهم. مربیان هم همیشه می گویند که نقطه قوت من است و اینکه از آن استفاده می کنم به تیم باشگاهی و تیم ملی کمک کنم برای خودم هم رضایتبخش است. دو پاس گل مقابل لبنان دادم که پاس گل اول خیلی خوب بود اما در بازی باشگاهی هم از این پاس ها دادم که متاسفانه تبدیل به گل نشده است. البته در بعضی بازی ها هم پاس ماقبل گل هم دادم. خدا را شکر که توانستم مردم ایران را خوشحالم کنم و امیدوارم همیشه ادامه داشته باشم و از مردم هم می خواهم تیم ملی را دعا کنند تا قوی تر این مراحل را دنبال کنیم و از فدراسیون هم می خواهم که حمایت داشته باشند. می دانم که به دنبال بازی های تدارکاتی مناسبی هستند تا با آمادگی بالا مهیای حضور در جام جهانی شویم.

دو ماه دیگر با الاهلی قراداد دارم و بعد ببینیم خدا چه می خواهد

کنعانی زادگان در پایان صحبت‌‎هایش به مساله ادامه همکاری با الاهلی قطر یا تمایل به تجربه فضای جدید پرداخت و گفت: من دو ماه دیگر با این تیم (الاهلی قطر) قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. یک جام کوچک هم در پیش داریم که فکر کنم در ماه رمضان برگزار خواهد شد. بازی انشاالله تمام خواهد شد و بعد از آن تصمیم خواهیم گرفت که چه کنیم و چه اتفاقی خواهد افتاد. هر چه خدا بخواهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها