کد خبر : 74706

چرا بازی هوادار - پرسپولیس بدون تماشاگر شد؟


چرا بازی هوادار - پرسپولیس بدون تماشاگر شد؟

سهیل مهدی می‌گوید باتوجه به شرایط ورزشگاه دستگردی، شورای تامین تصمیم گرفت دیدار هوادار و پرسپولیس بدون تماشاگر باشد.

به گزارش ایسنا، سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بعدازظهر یک‌شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی دیدار پرسپولیس و هوادار اظهار کرد: بعد از ابلاغیه وزارت کشور به وزارت ورزش و سپس فدراسیون فوتبال، ما موظف بودیم این ابلاغیه را به باشگاه‌ها اعلام کنیم.

به طور کلی مسئولیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر عهده شورای تامین استان‌ها گذاشته شده است و این گروه کامل‌ترین گروه است زیرا هم نمایندگان وزارت ورزش هستند، هم نمایندگان ستاد مبارزه با کرونا و هم نمایندگان انتظامی شهرستان‌ها. آن‌ها اصلح‌ترین تصمیم را در خصوص مسائل بهداشتی و شهری خواهند گرفت و تا زمانی که این پاندمی وجود دارد، هواداران می‌توانند تا سقف ۳۰ درصد در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

او ادامه داد: از این ۳۰ درصد، ۱۰ درصد متعلق به تیم میهمان است. تصمیم‌گیری حضور تماشاگران بنا به درخواست باشگاه پرسپولیس بوده که بررسی شرایط حضور هواداران، سیستم بلیت‌فروشی، چک کردن واکسیناسیون افراد در نهایت به عهده شورای تامین است و ورزشگاه دستگردی این شرایط را برای دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل محدودیت‌هایش ندارد، اما استقلال و پرسپولیس با شرایط ذکر شده می‌توانند در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند. تماشاگر می‌تواند در ورزشگاه دستگری حاضر شود اما به دلیل هماهنگی شرایط میزبانی و هم‌چنین رعایت شدن حقوق میزبان و میهمان، با جمع‌بندی صورت گرفته توسط شورای تامین این دیدار بدون تماشاگر خواهد بود. در تمامی کشور و در همه ورزشگاه‌ها ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها قابل استفاده است که آن هم باید به صورت ۹۰ به ۱۰ تقسیم شود. اگر قرار بود بازی در کرج برگزار شود، شورای تامین کرج تصمیم خواهد گرفت. بحث جانمایی روی سکوها به عهده نیروی انتظامی است.  نکات ریزی وجود دارد که یگان انتظامی بر اساس آن، جانمایی هواداران را مشخص می‌کند. ما یک بار در تمامی ورزشگاه‌ها، جانمایی‌ها مثل میکسزون شده است.

مهدی درباره برنامه‌ریزی لیگ فصل بعد به دلیل برگزاری جام جهانی عنوان کرد: برنامه‌ریزی در حال انجام است و تا پایان این هفته برنامه لیگ را ارائه می‌دهیم تا قبل از فیفادی که ۱۰ خرداد است، لیگ را به اتمام برسانیم.  اگر شرایط کرونا اجازه دهد، ۳ هفته پایانی همزمان خواهد بود. تقریبا نیم‌فصل فصل آینده با جام جهانی مصادف خواهد شد و برنامه تیم ملی در اولویت است.

او درباره شرایط قهرمانی تیم در صورت تساوی امتیازها و بازی رو در رو و تاثیر گل زده در خانه حریف عنوان کرد: دستورالعمل مثل دستورالعمل بین‌المللی است و مثل لیگ‌های معتبر، گل زده در خانه حریف تاثیر ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها