کد خبر : 74555

شاهکار یک پرسپولیسی در برد تیم ملی

شاهکار یک پرسپولیسی در برد تیم ملی

شماره ۱۳ تیم ملی با دو پاس دیدنی زمینه‌ساز گل‌های ایران مقابل لبنان شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران امروز تشنه برد مقابل لبنان بود تا آخرین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی را با برد تمام کند و شاگردان دراگان اسکوچیچ نیز با نمایش رو به جلو و حملات زیادشان نشان دادند می‌خواهند یک پیروزی پُر گل را رقم بزنند، اما در این بین کسی تصورش را نمی‌کرد محمدحسین کنعانی‌زادگان بیشترین نقش را در رسیدن به این اتفاق داشته باشد.

کنعانی‌زادگان که تنها بازیکن حاضر به‌عنوان یار ثابت در تمام مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی بود، امروز هم از ابتدا به‌عنوان مدافع میانی در ترکیب دیدار مقابل لبنان قرار گرفت و توانست یک نمایش فوق‌العاده و کم‌اشتباه در خط دفاعی داشته باشد و از سوی دیگر هر دو گل تیم ملی را نیز پایه‌گذاری کند.

این مدافع تیم ملی علاوه بر اینکه یک بار از موقعیت جدی لبنان جلوگیری کرد و دو برتری در هر دو نبرد هوایی داشت، با ۸۶ لمس توپ و آمار فوق‌العاده ۷۴ پاس صحیح، نقش مهمی در شکل‌گیری بازی ایران در عقب زمین ایفا کرد ولی بیشترین لحظاتی که نمایش خوب او به چشم آمد، روی دو گل شاگردان اسکوچیچ بود.

کنعانی‌زادگان که در زمان پاس‌کاری بازیکنان تیم ملی در زمین حریف به جلو می‌آمد، در دقیقه ۳۵ با یک پاس رو به جلوی زمینی و تماشایی، سردار آزمون را در موقعیت عالی قرار داد تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه لبنان را باز کند و ایران را با یک گل پیش بیاندازد.

دومین گل تیم ملی مقابل لبنان هم با پاس بی‌نظیر این مدافع میانی شکل گرفت؛ در دقیقه ۷۲ کنعانی‌زادگان از سمت راست خط دفاعی ایران توپ را با پاس بلند به پشت مدافعان لبنان، توپ را فرستاد تا علیرضا جهانبخش صاحب توپ شود و پس از یک استُپ عالی و ضربه فنی و چیپ استثنایی به گوشه دروازه، گل دوم را بزند.

کنعانی‌زادگان گل اول ایران را در حالی ساخت که با دید عالی و پاس زمینی دقیق، دو خط را شکست و کاری کرد تا پنج مدافع لبنان که مشغول یارگیری بودند، نظاره‌گر پاس او شوند و در نهایت سردار آزمون در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و دروازه را باز کند

کنعانی‌زادگان که در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ ستارگان یک پاس گل و در جام اوریدو قطر نیز یک پاس گل داده بود، امروز در جریان دیدار تیم ملی ایران مقابل لبنان توانست دو پاس گل بدهد و یک نمایش خاطره‌انگیز داشته باشد.

شاید این گل را بتوانیم زیباترین گل تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی از نظر فنی بدانیم؛ جایی که سردار از بین دو مدافع فرار کرده و کنعانی در بهترین زمان توپ را از بین بازیکنان پرشمار حریف می‌فرستد تا گل اول شکل بگیرد

او که پس از پایان دیدار با لبنان به شدت خوشحال بود و مورد تمجید هم‌تیمی‌هایش هم قرار می‌گرفت، به یکباره از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد تشویق شد که همین اتفاق کاری کرد کنعانی‌زادگان به سمت آنها برود و در مقابل‌شان رقص معروف خود را انجام بدهد.

طولانی‌ترین پاس گل تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی در حال شکل گرفت که کنعانی‌زادگان بازهم با آگاهی محیطی و نگاه تیزبینانه‌اش که مثل یک مدافع سطح اول اروپایی عمل کرد، یک فرصت استثنایی دیگر به وجود آورد تا جهانبخش برد ایران را پُرگل‌تر کند

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها