کد خبر : 74522

سوالات متداول آزمون استخدامی فراگیر معلمان آموزش و پرورش

سوالات متداول آزمون استخدامی فراگیر معلمان آموزش و پرورش

برخی از پر تکرارترین سوالات در زمینه قوانین و شرایط استخدام معلمان به وسیله آزمون استخدامی فراگیر آموزش و پرورش را به نقل از «ای استخدام» مشاهده می کنید.

آیا این آزمون شامل شرط بومی گزینی میباشد؟

بله این آزمون مشمول قانون بومی گزینی است. شرط بومی گزینی در این آزمون به صورت زیر بیان شده:

شروط بومی گزینی
محل تولد

به موجب این قانون، فرد متقاضی بومی گزینی باید متولد شهرستانی که تقاضای شغل/شهرستان آن محل را دارد باشد.

محل سکونت

استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.

تبصره محل سکونت

داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می‌تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.

ماده 25 در خصوص بومی گزینی

تخصیص مجوزهای استخدامی مربوط به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تا صد درصد (۱۰۰%) به نیروهای بومی آن مناطق با پیشنهاد دستگاه اجرایی و تایید سازمان امکان پذیر است.

 
هر داوطلب حداکثر در چند ردیف شغلی می تواند شرکت کند؟

داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام میتوانند علاوه بر شغل محل و دستگاه اجرایی مورد تقاضا به عنوان انتخاب اصلی، یک محل
دیگر را به شرط یکسان بودن شغل (سهمیه، جنسیت، شرایط احراز و...)، به عنوان اولویت دوم انتخاب نمایند.
در صورت عدم تکمیل ظرفیت‌های اعلام شده در شغل محل‌های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام از محل انتخاب اصلی داوطلبان و درخواست دستگاه استخدام کننده مورد تقاضای داوطلب، انتخاب دوم افراد در مرحله تکمیل ظرفیت ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

 
شرط معدل در آزمون به چه صورت است؟

به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و درخواست اصلاح رویه دستگاه‌های اجرایی و ابطال اطلاعیه تسهیل در شرایط ثبت‌نام نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر و غیر پروژه‌ای وزارت نفت، شاکی شرط معدل در استخدام را خلاف اصل عدالت و اصل ۲۸ و بند ۲ اصل ۴۴ قانون اساسی دانسته و عدم سنجش فارغ التحصیلان به وسیله آزمونی واحد توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و لحاظ نمودن معدل به عنوان شرط شرکت در آزمون اولیه استخدامی توسط دستگاه‌های اجرایی را زمینه تضییع حقوق افرادی دانست که از طریق آگهی آزمون‌های استخدامی دستگاه دولتی و نهادهای نظامی و امنیتی، جویای کار هستند.

 
آیا امکان استرداد وجه ثبت نام پس از واریز وجه وجود دارد؟

طبق دفترچه راهنما وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

 
حوزه امتحانی چه شهری می‌باشد؟

امتحان مشترک فراگیر در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می‌باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.

 
شرایط سنی شرکت در آزمون به چه صورت می‌باشد؟
  • مدرک تحصیلی دیپلم : حداقل 20 سال و حداکثر 25 سال
  • مدرک تحصیلی فوق دیپلم : حداکثر 30 سال
  • مدرک تحصلی لیسانس : حداکثر 36 سال
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس : حداکثر 40 سال
  • مدرک تحصیلی دکتری : حداکثر 45 سال
 
ملاک محاسبه سن چه تاریخی می‌باشد؟

ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.

 
چه مواردی به حداکثر سن اضافه می‌شود؟

موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
- میزان مدت خدمت ضرورت؛
- داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های تحت پوشش آنها، شرکت‌های بیمه‌های دولتی، شهرداری‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت‌های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می‌کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

- به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت‌نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوان قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند پنج سال است. مبنای تعیین امتیازات فوق، مشروط بر آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2.5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون امتحان مشترک فراگیر است.

 
آیا افرادی که دارای اضافه سن ناچیز نسبت به شرط سنی تعیین شده می‌باشند، می‌توانند در آزمون شرکت نمایند؟

خیر. ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام می‌باشد. بنابراین آن دسته از افرادی که حائز شرایط شرکت در آزمون نیستند، حتی در صورت شرکت و توفیق در مرحله آزمون کتبی، از ادامه مراحل استخدامی ایشان ممانعت به عمل خواهد آمد.

 
چه افرادی از شرایط حداکثر سنی معاف می‌باشند؟

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

 
ملاک تاریخ فراغت از تحصیل و پایان خدمت سربازی و یا دریافت معافیت از سربازی چه تاریخی است؟
 تغییرات ماده ۲۳
 
قانون قبلی قانون فعلی (بخشنامه ۴۷۸۵۷)
ملاک عمل در خصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، اتمام خدمت دوره ضرورت و یا معافیت " آخرین روز ثبت نام" امتحان مشترک فراگیر و برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر می‌باشد. ملاک عمل در خصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، اتمام خدمت دوره ضرورت و یا معافیت دائم " سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان" مشترک فراگیر و برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.
  • ملاک در آزمون فراگیر نهم روز 6 خرداد سال 1401 است.
 
اگر برای رشته خاصی گرایش ذکر شده باشد امکان شرکت سایر گرایش‌ها وجود دارد؟

اگر در شرایط احراز رشته بدون گرایش ذکر شده باشد، فقط همان رشته حق شرکت دارد. اگر عنوان تمام گرایش‌ها ذکر شده باشد تمام گرایش‌های آن رشته می‌‌توانند در آزمون شرکت کنند و اگر رشته با گرایش خاص ذکر شده باشد فقط همان رشته و گرایش حق شرکت در آزمون را دارند.

 
در مورد رشته و گرایش‌های مجاز توضیح دهید؟

۱ -در صورتی که برای برخی از رشته‌های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می‌توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش‌ها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش‌های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می‌توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر می‌باشد.
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغل‌ها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی می‌باشد و شامل دیگر گرایش‌های این رشته نمی‌شود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش‌ها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران(کلیه گرایش‌ها) که همه گرایش‌های این رشته تحصیلی را شامل می‌شود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران(بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل می‌شود.

 
هنوز مدرک تحصیلی رو نگرفتیم می‌تونیم ثبت نام کنیم؟

ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه می‌باشد و بایستی حداکثر سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد.

 
آیا دانشجویان ترم آخر می‌توانند در آزمون ثبت نام نمایند؟

ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه می‌باشد و بایستی حداکثر سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد.

 
در مورد مقطع تحصیلی توضیح دهید؟
  • دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در این دفترچه و همچنین دارندگان مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.
  • افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می‌بایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در این دفترچه را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام می‌باشد.
 
نحوه بررسی مدارک مشاغل کد هنرآموز (استادکار) به چه صورت هست؟

متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استادکار)، می‌بایست دارای مدرک فوق‌دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک فوق‌‌دیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

 
تایید رشته و گرایش‌ها با چه سازمانی می‌باشد؟

از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته‌ها و گرایش‌های مورد نظر برای هر یک از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی می‌باشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایش‌های تحصیلی با رشته یا گرایش‌های تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته‌ها و یا گرایش‌های تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل میباشد. از این رو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

 
مدارک درخواستی هر سازمان به چه صورت بررسی می‌شود؟

با توجه به اینکه، دستگاه‌های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

 
در صورتی که مدارک خواسته شده در دفترچه را نداشته باشم میتوانم ثبت نام نمایم؟

با توجه به اینکه، دستگاههای استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

 
تعیین حدنصاب به چه صورت می‌باشد؟
 تغییرات ماده ۱۳
 
قانون قبلی قانون فعلی (بخشنامه ۴۷۸۵۷)
شرط لازم برای انتخاب افراد جهت انجام مصاحبه استخدامی، کسب حد نصاب می‌باشد و انتخاب افراد بر اساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی) به تعداد "دو (۲) برابر" ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد. شرط لازم برای انتخاب افراد جهت انجام مصاحبه استخدامی، کسب حد نصاب می‌باشد و انتخاب افراد بر اساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی) به تعداد "سه (۳) برابر" ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد.
  • الحاقی تبصره چهار: در صورت درخواست دستگاه اجرایی و موافقت سازمان، معرفی افراد برای مصاحبه استخدامی تا پنج برابر ظرفیت استخدامی، مشروط بر اینکه در زمان ثبت نام به داوطلبان اطلاع رسانی گردد، امکان‌پذیر خواهد بود.
 
بهترین منابع مطالعاتی آزمون چیست؟

برای دروس عمومی کتابهای درسی دبیرستان و دانشگاه بهترین منبع مطالعاتی می‌باشد.

برای دروس تخصصی مواد آزمون نوشته شده در دفترچه را بایستی از طریق جزوه‌ها و کتاب‌های دانشگاهی تسلط پیدا کنید برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

نکته : توجه داشته باشید در آزمونهای استخدامی منبعی که شامل نویسنده یا ... باشد به ندرت اعلام می‌شود.

همچنین می‌توانید برای مطالعه منابع مطالعاتی کاربران وب سایت ای استخدام اینجا کلیک کنید.

 
در مورد سهمیه 5 و 25 درصد توضیح دهید؟

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه‌های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می‌پذیرد. برای مطالعه سایر شرایط به دفترچه راهنما و بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی مراجعه فرمایید.

 
مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها کدام سازمان‌ها می‌باشد؟

۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده‌های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

 
کسی که سهمیه ایثارگران دارد می‌تواند برای ظرفیتی که برای داوطلبان عادی است شرکت کند؟

بله این امکان وجود دارد، فقط سهمیه ایثارگری شما محاسبه نمی‌شود.

 
شهر ما فقط سهمیه 5 درصد میخاد اما 25 درصد دارم .میتونم بزنم 5 درصد و با 5 درصد ثبت‌نام کنم؟

با توجه به اینکه، دستگاه‌های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاه‌های اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

 
آیا برای ثبت نام و شرکت در آزمون، دارا بودن گواهی ICDL الزامی است؟

به منظور احراز مهارت‌های پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL ) صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه‌های مذکور می باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی‌باشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با آدرس https://www.aro.gov.ir قابل مشاهده می‌باشد، مراجعه نمایند.

 
دوره مهارت آموزی آموزش و پرورش به چه شکل می‌باشد؟

شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیت‌های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد.
دوره مهارت آموزی یکساله می‌باشد
بخشی از هزینه از داوطلب دریافت می‌شود و در صورت انصراف وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط اقدام نماید.
محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.
تغییر محل مهارت آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود.

 
مراحل آزمون به چه صورت می‌باشد؟

مراحل آزمون عبارتند از: ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، برگزاری آزمون کتبی، اعلام نتایج آزمون کتبی، معرفی افراد به دستگاه‌های اجرایی برای مصاحبه استخدامی، اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان.

 
اصلاح تبصره یک ماده ۱۹ دستور العمل نحوه برگزاری آزمون

متن اصلاحیه: «تبصره ۱- در صورت انصراف کتبی یا عدم مراجعه پذیرفته شدگان نهایی ظرف مهلت مقرر، قبل از صدور حکم کارگزینی و یا خروج از خدمت آنان تا شش ماه پس از صدور حکم کارگزینی، دستگاه اجرایی می‌تواند با رعایت مفاد این دستورالعمل نسبت به جایگزینی نفرات ذخیره به ترتیب نمره فضلی در همان شغل و محل مورد تقاضا اقدام نماید.»

 
جذب نخبگان در آزمون

با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره ۶۷۹۵‏‏/۱۴۰۰‏‏/دش مورخ ۰۵‏‏/۰۵‏‏/۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده‌اند، می‌توانند یک سال قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند.

 
زمان برگزاری نهمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آن به چه صورت میباشد؟
  • تاریخ ثبت نام آزمون از 27 بهمن ماه سال 1400 الی 2 اسفند سال 1400 است.
  • تاریخ آزمون آموزش و پرورش 16 اردیبهشت ماه سال 1401 است.
  • تاریخ آزمون دستگاه های اجرایی 31 تیر ماه سال 1401 است.
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها