کد خبر : 74469

نقطه تاریک دربی رفتار گل محمدی بود

نقطه تاریک دربی رفتار گل محمدی بود

کارشناس فوتبال و پیشکسوت استقلال به بازیکنان و کادر فنی این تیم توصیه کرد اگر می خواهند قهرمان شوند، نباید با غرور به مصاف حریفان آینده بروند.

به گزارش مهر، یدالله اکبری ضمن تبریک سال جدید گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای مردم ایران باشد و شرایطی به وجود بیاید که مردم از لحاظ مشکلات اقتصادی شرایط بهتری پیدا کنند.

هافبک پیشین استقلال خاطرنشان کرد: دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که آخرین بازی دو تیم در سال ۱۴۰۰ بود با تساوی به پایان رسید و دو تیم نتوانستند برنده این بازی حساس شوند.

وی افزود: استقلال بیشتر از پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود و موقعیت‌های زیادی را هم به وجود آورد. اما متأسفانه با بدشانسی و اشتباه داور به گل دست پیدا نکرد. یک خطای محرز توسط گوهری بر روی یامگا می‌توانست پنالتی باشد که داور آن را نادیده گرفت. استقلال در دقایق ابتدایی می‌توانست به گل دست یابد اما بدشانس بود که ضربه مطهری وارد دروازه نشد.

اکبری تصریح کرد: استقلال در شرایطی به این بازی آمده بود که فاصله شش امتیازی با پرسپولیس داشت و اگر برنده این دیدار می‌شد می‌توانست امید بیشتری به قهرمانی داشته باشد. اما با این تساوی هم شرایط استقلال بهتر از پرسپولیس است و آبی‌ها امیدواری بیشتری به قهرمانی در پایان لیگ دارند. البته هفت بازی تا پایان لیگ باقی مانده و نمی‌توان از الان هیچ تیمی را قهرمان دانست اما به طور حتم با شرایطی که استقلال دارد بهتر می‌تواند نتیجه گرفته و با آرامش بیشتری حرکت کند.

وی در مورد گل زنی ژستد و انتقاداتی که قبل از این دیدار از او گرفته می‌شد، گفت: اگر انتقادی صورت می‌گیرد به این علت است که هواداران و پیشکسوتان نگران استقلال هستند. ژستد در بازی‌هایی که به طور کامل به میدان آمده بود تنها یک بار توانسته بود گل زنی کند و این انتقادات بر او وارد بود اما او تعویض طلایی استقلال شد و توانست در دقایق پایانی دربی گل زیبایی را به ثمر نشانده تا باعث شود امیدهای پرسپولیس کمرنگ‌تر شود.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نقاط تاریک این دیدار رفتارهای غیرحرفه ای یحیی گل محمدی بود. با شناختی که از او داشتیم انتظار می‌رفت آرامش بیشتری داشته باشد و این آرامش را در دقایق پایانی به بازیکنانش تزریق کند اما او آنقدر عصبی شد که کنترل خود را از دست داد و این مسئله باعث شد تا تیم پرسپولیس بعد از این اتفاق نتواند تمرکز داشته و حملات بیشتری را بر روی دروازه استقلال ایجاد کند تا بتواند با پیروزی در این دیدار فاصله خود را با استقلال کم و به قهرمانی امیدوار شود.

وی ادامه داد: دو تیم نمایش خوبی از خود به جای گذاشتند و بازی خوبی انجام دادند و لحظات حساسی در این دیدار وجود داشت که اعتقاد دارم نسبت به دربی‌های گذشته جذابیت بیشتری داشت. اگر چه استقلال برای برد به بازی آمده بود اما این تساوی هم برای او مفید واقع شد و همچنان فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس حفظ کرد تا بتواند همچنان اولین تیمی باشد که به قهرمانی امیدوار است.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم استقلال بتواند در بازی‌های آینده که بیشتر آنها هم داخل خانه است، برنده باشد. با شرایطی که آبی پوشان دارند می‌توانند به قهرمانی هم در لیگ و هم در جام حذفی دست پیدا کنند به شرط آنکه دچار غرور نشده و تمرکز خود را برای قهرمانی از دست ندهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها