کد خبر : 74402

رکوردهایی که در بازی با ایران شکسته شد / پایان حسرت 17 ساله کره ای ها

رکوردهایی که در بازی با ایران شکسته شد / پایان حسرت 17 ساله کره ای ها

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی خانگی مقابل ایران، به حسرت هفده ساله‌اش پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در دور سوم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، امروز (پنجشنبه) و از گروه A در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر صفر کره‌ای‌ها خاتمه یافت.

این دیدار با توجه به صعود مستقیم هر دو تیم به جام جهانی، شاید روی کاغذ تشریفاتی به نظر می‌رسید، اما برای میزبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود، چرا که تیم تحت هدایت پائولو بنتو توانست به چند ناکامی در جدال رو در رو با ایران پایان دهد.

آخرین پیروزی کره جنوبی در خانه‌اش مقابل ایران به 17 سال قبل یعنی سال 2005 بازمی‌گشت و کره‌ای‌ها از آن سال تاکنون نتوانسته بودند رنگ برد تیم‌شان مقابل ایران را در خاک کره به چشم ببینند.

همچنین ایران پس از 11 سال مقابل این حریف سنتی شکست خورد. آخرین شکست ایران مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2011 بود که یک بر صفر مغلوب شد. از تاریخ به بعد و پیش از دیدار امروز، دو تیم 7 بازی با هم انجام داده بودند که 3 تساوی و 4 باخت برای کره رقم خورده بود.

با پیروزی امروز، کره جنوبی توانست در تعداد بردهایش دو رقمی شود و دهمین پیروزی تاریخش مقابل ایران را جشن بگیرد. این دو تیم 33 بار به مصاف هم رفته‌اند که 10 برد برای کره جنوبی، 13 برد برای ایران و 10 تساوی به ثبت رسیده است.

یکی دیگر از آمارهای قابل توجه بازی امروز، حضور پرشمار تماشاگران میزبان بود. در واقع ورزشگاه جام جهانی در شهر سئول برای دهمین بار در تاریخ تاسیس خود مملو از تماشاگر شد و 64 هزار نفر در استادیوم حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها