کد خبر : 74384

ترکیب احتمالی ایران مقابل کره جنوبی

ترکیب احتمالی ایران مقابل کره جنوبی

حذف دو بازیکن اصلی ترکیبِ یازده نفره اتفاق تاثیرگذاری بود که خبر آن به سرمربی تیم ملی رسید.

به گزارش ورزش سه ، در پی انتشار اخباری مبنی بر خروج مهدی طارمی از فهرست پورتو و جایگزینی بازیکن دیگری به جای او، در ابتدا این شک و تردید وجود داشت که طارمی به نیمکت ذخیره‌ها منتقل شده است اما مسئولان تیم ملی در تماس با این ستاره بوشهری دریافتند که او تیم ملی را در دیدار مقابل کره همراهی نخواهد کرد. این خبر کمی پس از آن بود که علیرضا جهانبخش نیز بعد از بازی آژاکس با فاینورد درگیری خود با ویروس کووید-۱۹ را به اطلاع کادر فنی تیم ملی رسانده بود.

به این‌ترتیب مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بازیکنان موثر و گلزنان تیم ملی در بازی‌های گذشته، ایران را در این مسابقه همراهی نخواهند کرد تا جنب‌وجوشی تازه در میان بازیکنان جایگزین رخ بدهد.

در حال حاضر در خط حمله، در غیبت مهدی طارمی، ایران سه گزینه برای استفاده دارد: سردار آزمون که پیش از این هم قطعا در این بازی فیکس به میدان می‌رفت، کریم انصاری‌فرد و اللهیار صیادمنش. سه بازیکن شاغل در لیگ‌های خارجی که آمادگی آنها می‌تواند غیبت مهدی طارمی را به فراموشی بسپارد. در خط میانی هم با غیبت کاپیتان تیم ملی، بازیکنان دیگری که در این اردو حضور دارند، می‌توانند آماده جایگزینی وی باشند.

در حال حاضر در میان وینگرها و هافبک‌های تیم ملی در غیبت علیرضا جهانبخش و سامان قدوس، ایران امیرحسین حسین‌زاده، وحید امیری، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده را در اختیار دارد. ضمن آن که احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی یا حتی اللهیار صیادمنش هم می‌توانند در این بخش مورد استفاده قرار بگیرند که باید دید معادلات ترکیب تیم ملی چگونه پیش خواهد رفت.

ایران با توجه به غیبت سعید عزت‌اللهی در خط هافبک نیز یکی از بازیکنان با تجربه خود را به‌ همراه ندارد و باید دید چه کسی زوج احمد نوراللهی خواهد بود. همچنین در دفاع راست با غیبت صادق محرمی احتمال حضور دانیال اسماعیلی‌فر یا یکی از مدافعان وسط تیم ملی در این پست وجود دارد.

ایران با پنج یا شش تغییر حساس‌ترین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را در شرایطی انجام خواهد داد که با توجه به شرایط دشوار قرنطینه در کره بعید است بازیکنان تازه‌ای به جمع ملی‌پوشان فرا خوانده شوند؛ اگر چه برای بازی مقابل لبنان این امکان و احتمال وجود دارد.

ایران در اردوی قبلی احمد نوراللهی، علیرضا بیرانوند و سردار آزمون را به دلیل درگیری با ویروس کووید-۱۹ از دست داده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها