کد خبر : 74264

گل‌محمدی باید 4 ماه محروم شود

گل‌محمدی باید 4 ماه محروم شود

بازیکن اسبق استقلال گفت: پرسپولیس بسیار خوش شانس بود که در دو دیدار رفت و برگشت مقابل صدرنشین لیگ برتر از شکست فرار کرد و توانست دو امتیاز بگیرد، هر چند در همین دربی باید چهار گل می‌خورد.

به گزارش خبرورزشی، محمد نوری بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دربی نود و هشتم و تساوی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی همچنین رفتارهای یحیی گل محمدی بعد از دریافت گل از استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

شما قبل از بازی نذر کرده بودید که حامد لک دروازه‌بان باشد؟

بله! متاسفانه نذر ما ادا نشد و ای کاش که می شد. گرچه تحت هر شرایطی استقلال به پرسپولیس گل می زد ولی چیزی نشد که ما انتظارش را داشتیم.

به نظر شما صحنه برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با یامگا پنالتی بود؟

صد در صد پنالتی بود ولی متاسفانه داور خیلی برای این بازی کوچک بود. هر داور دیگری بود وقتی یک دروازه‌بان به آن شکل به مهاجم برخورد می کند پنالتی می گیرد. بنده خدا یامگا یک لحظه فکر کرد با ماشین تصادف کرده و مثل فیلم‌های اکشن سینمایی روی هوا بلند شد و ۲ متر آن طرف تر روی زمین افتاد. اما داور این صحنه را طور دیگری دید! انگار دروازه‌بان پرسپولیس مهاجم استقلال را نوازش کرده است(خنده). غیر از این هم در طول بازی داور طوری رفتار می کرد که می خواست بازی مساوی شود. دائم با سوتهای بی دلیل سرعت بازی استقلال را می‌گرفت.

گل‎محمدی باید ۴ ماه محروم شود/ ژستد گل قرن استقلال را زد / یامگا با ماشین تصادف کرد ولی داور پنالتی نگرفت

در کل دربی را چطور دیدید؟

مسابقه هیجان انگیز و خوبی بود که البته دلیل هیجانش بازی زیبا و تهاجمی استقلال بود. آنهایی که فکر می‌کردند استقلال می‌رود برای مساوی دیدند تیمی که بیشتر دفاع می کرد پرسپولیس بود. به خصوص در نیمه دوم که در ۱۸ قدم خودشان قایم شده بودند و یازده نفری دفاع می‌کردند. واقعا چنین تیمی چطور می تواند ادعا کند می‌خواهد قهرمان شود؟ من از همان هفته‌های اول فصل گفتم کسی به قهرمانی فکر نکند و پرسپولیس هم دنبال مقام‌های دوم یا سوم باشد.

اتفاقاتی که بعد از گل استقلال رقم خورد را چطور تحلیل می‌کنید؟

حرکت یحیی گل محمدی واقعا دور از شأن یک مربی لیگ برتری بود. اگر قرار بود اعتراضی صورت بگیرد فرهاد مجیدی و مربیان استقلال باید بعد از آن پنالتی که داور نگرفت اعتراض می‌کردند. واقعا زشت بود. بازی که میلیون‌ها انسان در ایران و خارج از کشور حتی غیرایرانی‌ها آن را نگاه می کردند به این اندازه باعث خجالت همه ما شد. به نظر من گل محمدی باید ۴ یا ۵ ماه محروم شود تا بقیه مربیان یاد بگیرند فوتبال حرفه‌ای جای این گونه رفتارها نیست.

چطور؟

شما تصور کنید تماشاگر جوانی که تحت تاثیر مسابقه حساس دربی ضربان قلب و فشار خونش بالاست بعد از این رفتار سرمربی پرسپولیس بیرون از استادیوم تا چه اندازه تحریک شده و ممکن است کار دست خودش یا تماشاگران استقلالی بدهد و برعکس. به طور کلی  این قبیل رفتارها را تایید نمی‌کنیم و از کمیته انضباطی و اخلاق می‌خواهیم با این آقا به شدت برخورد کنند. شانس آوردیم اتفاق بدی رخ نداد.

چه اتفاقی؟

تصاویر بازی را ببینید متوجه می‌شوید. بازیکنان پرسپولیس هم خودشان از این رفتارهای سرمربی شان تعجب کرده بودند و او را با دست نشان می‌دادند. بنده خدا جلال مرادی (ناظر داوری) می خواست او را آرام کند ولی گل‌محمدی احترام کوچکتر و بزرگتری را رعایت نمی کرد و چند بار سرش داد زد و او را هل داد. این رفتارها باعث خجالت و سرافکندگی بازیکنان پرسپولیس شده بود.

گل‎محمدی باید ۴ ماه محروم شود/ ژستد گل قرن استقلال را زد / یامگا با ماشین تصادف کرد ولی داور پنالتی نگرفت

درباره گل استقلال چه صحبتی دارید؟

من همیشه از رودی ژستد حمایت می‌کردم و بالاخره این فوتبالیست ثابت کرد تا چه اندازه حرفه ایی است که مثل یک فانتوم از جایش بلند شد و چند متر روی هوا سرعت گرفت و با یک شلیک دروازه پرسپولیس را به آتش کشید و نشان داد تا چه اندازه حرفه‌ای است. او گل قرن را زد. این اولین خارجی بود که در تاریخ دربی برای استقلال گل می زد. واقعاً باید به او خسته نباشید گفت.

با این تساوی و فاصله شش امتیازی، استقلال تا چه اندازه به قهرمانی امیدوار شد؟

شک نکنید استقلال شایسته ترین تیم در لیگ برتر است که لیاقت قهرمانی را دارد. اما هنوز بازی‌های سختی در پیش است. ۷ بازی و ۲۱ امتیاز. بنابراین استقلال اصلاً نباید تصور کند کارش تمام شده. فقط باید به شانس پرسپولیس غبطه خورد که رفت و برگشت مقابل تیم صدرنشین نباخت و دو امتیاز گرفت و حالا هم افتخار می کند که نباخته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها