کد خبر : 74118

بهترین گل دربی را من زدم!

بهترین گل دربی را من زدم!

پیشکسوت استقلال گفت: گلیکه به پرسپولیس زدم در تاریخ دربی بی‌نظیر بود اما یک آدم عقده ای فیلم گلم به پرسپولیس را دزدید تا سند تصویری از برد ۰-۳ استقلال در تلویزیون نماند.

به گزارش خبرورزشی، سعید مراغه چیان پیشکسوت دهه ۵۰ و ۶۰ استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس همچنین گلی که در سال ۱۳۵۶ به پرسپولیس زد و فیلم آن موجود نیست اظهاراتی را مطرح کرد.

چرا هیچ وقت فیلمی از گلی که شما به پرسپولیس زدید وجود نداشته است؟

من مطمئنم از آن بازی فیلمبرداری شد. خود من و بقیه اعضای تیم دیدیم که از جریان بازی فیلمبرداری می‌شد ولی یک انسان عقده‌ای فیلم بازی را از آرشیو تلویزیون دزدید.

درباره گل تان صحبت می‌کنید؟

گلی که من زدم بهترین گل تاریخ فوتبال ایران در دربی‌ها بوده است. این را از هر کسی که دوست دارید سئوال کنید. یک گل شبیه همان گل معروف زیدان که مجسمه اش را هم ساختند.

این گل چطور به ثمر رسید؟ کسی پاس داد یا خودتان توپ ربایی کردید؟

حسن روشن روی یک شروع مجدد توپ را به سمت دروازه پرسپولیس ارسال کرد. پرویز قلیچ خانی آن را با سر به سمت من انداخت و من قبل از اینکه توپ روی زمین بیاید با یک حرکت چرخشی روی هوا توپ را با قدرت به گل تبدیل کردم. یک گل استثنایی که تا به حال مشابه آن در هیچ مسابقه دربی زده نشده است. روی این مدل گلزنی کار کرده بودم.

بهترین گل تاریخ دربی را من زدم اما فیلمش را دزدیدند/ یک عقده ای سند برد ۰-۳ استقلال را از تلویزیون برد/ تیم مجیدی با این تفکر در دربی به مشکل می خورد

چطور؟ می‌دانستید قرار است چنین فرصتی نصیب تان شود؟

آن زمان که تمرینات مثل الان الکی نبود. رایکوف خدا بیامرز، توپ‌ها را با طناب آویزان می‌کرد و مثل پاندول ساعت حرکت می‌داد. بعد می‌گفت فکر کنید توپ روی هواست و باید به آن ضربه بزنید. من روزی نیم ساعت فقط این تمرین را انجام می‌دادم. برای همین توپ را بدون اشکال به گل تبدیل کردم. عکس گلم را دارم.

چرا فیلمش نیست؟

من مطمئنم کسی که فیلم این بازی را از آرشیو صدا و سیما دزدیده یک انسان عقده ای بوده است. هر کسی بوده یک بی معرفتی بزرگی کرده و نخواسته سند تصویری از برد مقتدرانه ۰-۳ ما بر پرسپولیس باقی بماند.. نخواسته اثری از آن در آرشیو صدا و سیما وجود داشته باشد. در آن بازی عاشری گل اول را زد. بعد حسن روشن گل زد و گل سوم را هم من زدم.

شما در چند دربی حضور داشتید؟

متاسفانه آن زمان مثل حالا نبود که بازیها در یک گروه باشد و یا تعداد مسابقات زیاد باشد. اگر اینطور بود من بیش از ۴۰ بازی دربی را انجام می‌دادم. ولی با این همه و در حالی که اوایل انقلاب دو سه سال هم مسابقات تعطیل بود من در ۱۲ دربی بازی کردم.

بازی پیش رو استقلال و پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

در این دیدار پرسپولیس ۱۰۰درصد برای برد به میدان می‌آید. چون مساوی اصلا به دردشان نمی‌خورد. می‌آیند تا فاصله شان را به سه امتیاز کاهش بدهند.

استقلال چطور؟

من روی کاغذ می‌نویسم اگر استقلال برنده شود صد در صد قهرمانی‌اش مسجل شده. البته اگر بازی مساوی شود باز هم شاید پرسپولیس بتواند در ادامه به استقلال برسد و این کار را خطرناک می‌کند. ولی اگر پرسپولیس برنده شود شرایط بدی برای استقلال به وجود خواهد آمد.

اوضاع نفرات استقلال را چطور می‌بینید؟

به نظرم استقلال یک برزیلی خیلی خوب در دفاع آورده که با آمادگی کامل از لیگ عربستان جدا شده. یامگا هم شرایط خوبی دارد ولی ژستد هنوز از نظر روحی دچار مشکل است.

چه توصیه ای به بازیکنان استقلال دارید؟

شوت بزنند! نمی‌دانم چرا بازیکنان امروز فوتبال ایران از شوت زدن هراس دارند. بروید شوت بزنید و اصلا نگران نباشید. یکی از راه‌های رسیدن به گل شوت زدن است. استقلال هم که بازیکن شوت زن کم ندارد. وریا هست، مهدی‌پور هست، بازیکن جدید ازبکستانی آمانوف هم خوب شوت می‌زند.

بهترین گل تاریخ دربی را من زدم اما فیلمش را دزدیدند/ یک عقده ای سند برد ۰-۳ استقلال را از تلویزیون برد/ تیم مجیدی با این تفکر در دربی به مشکل می خورد

کدام تیم به لحاظ نفری بر حریف خودش برتری دارد؟ استقلال یا پرسپولیس؟

به نظرم از این نظر هر دو تیم یکسان هستند. پرسپولیس تیم خوبی است. استقلال هم نشان داده یک تیم بدون اشکال است.

حضور تماشاگران در این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عجیب است که در کل دنیا تماشاگران بدون ماسک به استادیوم می‌روند و بعد ما در استادیوم ۸۰ هزار نفری روباز فقط به ۲۰ هزار نفر اجازه ورود می‌دهیم! در صورتی که می‌توان  چهل هزار نفر را راه داد و یک صندلی در میان آنها را کنار هم نشاند. بگذارید مردم بیایند و از دربی لذت ببرند. چرا مانع از آن می‌شوید!

حرف پایانی؟

بهترین دفاع برای استقلال حمله است. شنیدم گفته شده که استقلال می‌خواهد برود تا مساوی را بگیرد. اگر با این ذهنیت وارد دربی شود به مشکل می‌خورد. استقلال باید برود و با روحیه برنده شدن بازی کند. چه چیزی برای بردن کم دارد که به فکر پیروزی نباشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها