کد خبر : 73931

ماجرای درگیری در مجتمع تجاری پالادیوم با 6 مصدوم

ماجرای درگیری در مجتمع تجاری پالادیوم با 6 مصدوم

گروه حوادث روزنامه ایران - مرجان همایونی/ در جریان اجرای رأی قطعی ماده ۱۰۰ مبنی بر جمع‌آوری تخلفات مجتمع تجاری پالادیوم که منجر به درگیری میان کارکنان مجتمع تجاری پالادیوم و مأموران شهرداری شده بود مأموران کلانتری ناچار وارد عمل شدند و اقدام به تیراندازی هوایی کنند.

صبح چهارشنبه 18 اسفند، مأموران شهرداری برای قلع و جمع‌آوری دو مسیر روگذر و یک مسیر زیرگذرمجتمع تجاری پالادیوم، به همراه معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک، راهی این مجتمع شدند. این در حالی بود که قبل از این به مالک مجتمع تجاری اعلام شده بود که ادامه فعالیت پل و تونل‌ها غیرقانونی است.

اما کارکنان پالادیوم به محض مشاهده مأموران شهرداری به قصد ممانعت از اجرای حکم با آنها درگیر شدند تا آنجا که شدت درگیری موجب شد مأموران کلانتری 163 ولنجک وارد عمل شوند. مأموران با حضور در محل سعی بر جدا کردن طرفین درگیری و پایان آن را داشتند، اما دو طرف به درگیری‌شان پایان ندادند و در نهایت مأموران با رعایت قانون و مقررات بکارگیری سلاح و پس از چندین بار اخطار، اقدام به تیراندازی هوایی کردند تا به این درگیری خاتمه دهند. بدین ترتیب با تلاش مأموران کلانتری ولنجک پس از حدود یک‌ساعت درگیری بین طرفین پایان یافت و مأموران اجرای حکم به ادامه کارشان پرداختند.

درگیری پالادیوم در حالی پایان یافت که 3 نفر از کارکنان پالادیوم و 3 نفر از مأموران شهرداری مصدوم شدند و تحت درمان سرپایی قرار گرفتند. همچنین یک نفر نیز بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

کمیسیون ماده 100

این در حالی است که حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک در این خصوص به ایسنا گفت: با حضور محمدحسین جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک (الهیه) و نیروهای اجرائیات، حقوقی، اجرای احکام و عوامل اجرایی ناحیه۲، جمع‌آوری دو مسیر روگذر و یک مسیر زیرگذر نفررو و ماشین‌رو مجموعه پالادیوم اجرا شد.حاجوی در جمع ساکنان همجوار این مجتمع و اهالی محله‌های زعفرانیه و محمودیه که به منظور تشکر و قدردانی از اجرای حکم در محل حاضر شده بودند، تصریح کرد: شهرداری منطقه یک خود را مکلف و موظف به اجرای قانون و آرای مقام قضایی دانسته و با ابلاغ رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰، مطابق قانون و مفاد رأی صادره، ترتیب قانونی و اجرایی فنی را برای اجرای دقیق آن بی‌کم و کاست معمول می‌دارد و در احقاق حقوق عمومی شهر با کسی تعارف ندارد.

شهردار منطقه یک تهران نیز خاطرنشان کرد: تاکنون دو بار کمیسیون ماده 100 نسبت به موضوع پالادیوم ورود داشته و هر دو بار هم رأی به جمع‌آوری تخلفات داده است و هرگونه عدم اقدام تاکنون موجب ترک فعل برای مجموعه مدیریت شهری بوده که ما اقدام لازم را تا الان انجام داده‌ایم.

گفتنی است تخلفات مجتمع پالادیوم که به ماده ۱۰۰ ارسال‌ شده بود در شعبه بدوی بعد از بررسی کارشناسی رأی به جمع‌آوری و تخریب ساختمان جنوبی و جمع‌آوری تونل و پل هوایی داده شد که مالک این مجتمع نسبت به رأی صادر شده اعتراض کرد و موضوع مورد تجدیدنظر قرار گرفت و اکنون با صدور رأی نهایی قوه قضائیه، شهرداری تهران در راستای اجرای حکم با حضور معاون دادستان تهران و نیروهای اجرایی شهرداری منطقه یک اقدام کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها