کد خبر : 73884

پیشکسوت استقلال: پرسپولیس تنها مانع قهرمانی تیم مجیدی است

پیشکسوت استقلال: پرسپولیس تنها مانع قهرمانی تیم مجیدی است

پیشکسوت استقلال گفت: تنها حریفی که می تواند مانع قهرمانی استقلال شود، پرسپولیس است. با توجه به روحیه بازیکنان و عوامل تیم و زحمت های کادرفنی و مدیریت، استقلال قطعا برای برد در دربی وارد زمین می‌شود.

به گزارش مشرق _ هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که شاگردان مجیدی توانستند با یک پیروزی دشوار مقابل گل‌گهر و همچنین شکست پرسپولیس برابر صنعت نفت، فاصله خود را با سرخپوشان به شش امتیاز برسانند. استقلال با این پیروزی خود را از سایر رقبا در صدر جدول جدا کرد تا هواداران این تیم پس سال ها باشگاه محبوبشان را به قهرمانی نزدیکتر ببینند.

بهتاش فریبا در گفتگو با مشرق درباره بازی استقلال و گل‌گهر گفت: استقلال روز گذشته بازی سختی را پشت سر گذاشت. بازی استقلال و گل‌گهر تمام فاکتورهای فوتبال حرفه‌ای را داشت. هیجان در این بازی به اوج خود رسید. پرس هر دو تیم، تغییر تاکتیک، تغییر سیستم و تعویض های اجباری همگی به درستی انجام شد. ما شاهد یک بازی سطح بالا از هر دو تیم بودیم.

وی ادامه داد: استقلال دوتا از بهترین مهره‌های دفاعی خود را از دست داده بود. از طرفی وضعیت دانشگر قبل از بازی دیروز بد بود و با آمپول خود را به این بازی رسانده بود. در نتیجه شاهد مصدومیتش در جریان مسابقه بودیم و فرهاد مجیدی مجبور به تعویض این مدافع با تجربه استقلال شد. زمانی که مجیدی دست به تعویض زد، سیستم استقلال به کلی تغییر کرد و استقلال با سیستم ۲_۴_۴ به بازی ادامه داد. اضافه شدن سعید مهری به ترکیب استقلال، وضعیت را به کلی تغییر داد. سعید مهری علاوه بر شرکت در کارهای دفاعی، حمل توپ خوبی دارد و شوت‌های دقیقی روانه دروازه رقبا می‌کند. هر زمانی که سعید مهری در ترکیب استقلال قرار گرفته است، شرایط استقلال بهتر شده است. دیگر تعویض خوب مجیدی، حضور غفوری در زمین بود. وریا غفوری به موقع به تیم اضافه شد و سمت راست استقلال را بیمه کرد. بعد از ورود وریا به زمین، نفوذی از سمت راست شکل نگرفت. البته تعویض پست صادقی، بازیکن گل‌گهر، باعث شد خطرات این تیم سیرجانی کاهش یابد.

استقلال قطعا برای برد در دربی وارد زمین می‌شود/ پرسپولیس تنها مانع قهرمانی تیم مجیدی است

پیشکسوت استقلال در خصوص داوری این بازی افزود: تشخیص اشتباه بودن یا نبودن تصمیمات داور این مسابقه، به عهده کارشناسان است. ولی از نظر من هر سه پنالتی داور درست بود. در صحنه پنالتی اول، توپ به دست دانشگر برخورد کرد. همچنین در پنالتی منجر به گل پیروزی بخش استقلال نیز توپ به دست بازیکن گل‌گهر برخورد کرد. البته نظرات من تجربی هستند، در نتیجه کارشناسان داوری باید درباره این موضوع اظهار نظر کنند.

فریبا در مورد کمبود مهره در خط دفاع استقلال پس از سربازی رفتن دو مدافع این تیم خاطر نشان کرد: روزبه چشمی و عارف غلامی به خوبی در بازی گذشته خود را نشان دادند. چشمی با تجربه تر از قبل بازی می‌کند و کمک زیادی به استقلال کرده است. همچنین عارف غلامی در بازی با گل‌گهر درخشان ظاهر شد. غلامی ۶ ماه دور از شرایط مسابقه بوده است. در نتیجه ماه‌ها دوری از ترکیب، نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. از طرفی باشگاه استقلال به دنبال جذب یک مدافع خارجی است. این بازیکن بزریلی سابقه بازی در لیگ عربستان را دارد. البته هنوز میزان آمادگی این بازیکن مشخص نیست ولی حضور او می تواند به خط دفاعی استقلال کمک کند. با وجود این سه مدافع و اضافه شدن دانشگر به جمع آنها، به نظر نمی‌رسد استقلال در خط دفاعی خود برای ادامه فصل مشکلی نداشته باشد.

استقلال قطعا برای برد در دربی وارد زمین می‌شود/ پرسپولیس تنها مانع قهرمانی تیم مجیدی است

هافبک سابق استقلال گفت: استقلال قبل از دربی بازی سختی برابر صنعت نفت آبادان دارد. در حال حاضر باید به فکر بازی بعدی باشیم. صنعت نفت تیم بسیار خوبی در بازی با پرسپولیس نشان داد. منصوریان صنعت نفت را متحول کرده است. برد این تیم در برابر پرسپولیس به تیم استقلال کمک زیادی کرد ولی حالا رقیب استقلال است. تیم صنعت نفت جوانمردانه بازی می کند برای بازی با استقلال برنامه دارد. شاگردان فرهاد باید به فکر کسب سه امتیاز در بازی با صنعت نفت باشند تا هم فاصله خود را با پرسپولیس حفظ کنند و هم با روحیه عالی خود را برای دربی آماده کنند.

وی درباره دربی پایتخت افزود: دربی نیم فصل دوم شرایط ویژه ای دارد. اگر استقلال بتواند فاصله شش امتیازی خود را با پرسپولیس حفظ کند، می تواند با پیروزی در بازی دربی این اختلاف را به عدد ۹ افزایش دهد. در نتیجه می‌توان گفت که پیروزی در دربی کلید قهرمانی استقلال است. تنها حریفی که می تواند مانع قهرمانی استقلال شود، پرسپولیس است. در نتیجه با کسب سه امتیاز دربی استقلال به قهرمانی نزدیک می شود. با توجه به روحیه بازیکنان و عوامل تیم و زحمت های کادرفنی و مدیریت، استقلال قطعا برای برد در دربی وارد زمین می‌شود.

فریبا در خصوص احتمال چهار اخطاره شدن برخی از بازیکنان استقلال در بازی صنعت نفت و از دست دادن دربی گفت: باید دید که بازیکن جدید استقلال در چه شرایطی قرار خواهد داشت. این بازیکن برزیلی در شرایط مسابقه قرار داشته است و به نظر می رسد که از لحاظ بدنی آمادگی کامل داشته باشد. اگر او در چند ماه اخیر مسابقه ای انجام نداده بود، آماده کردنش برای بازی بعدی دشوار بود ولی این بازیکن آماده است و از درون مسابقات آمده است. قطعا کادر فنی از نظر فنی این بازیکن را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت آمادگی، می تواند پس از ثبت قرارداد برای استقلال بازی کند. البته باید توجه داشت که هر بازی سه امتیاز دارد و یک فینال است. بنابراین استقلال باید برای تمام بازی ها از ترکیب اصلی خود استفاده کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها