کد خبر : 73781

آخرین وضعیت مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز 1401

آخرین وضعیت مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز 1401

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان قم با بیان این که هنوز ستاد مبارزه با کرونا در خصوص اسکان نوروزی دستوری ابلاغ نکرده است، عنوان کرد: طی جلسات تخصصی در استانداری تصمیم بر این شد شرایط و امکانات آموزش و پرورش را بر اساس سال های قبل از شیوع کرونا برای نوروز 1401 در حالت آماده باش قرار دهیم و آمادگی پذیرش مسافرین را داشته باشیم و منتظر دستورات ستاد مبارزه با کرونا باشیم.

حسن عبداللهی مهر رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان قم و دبیر اسکان نوروزی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که هنوز ستاد مبارزه با کرونا در خصوص اسکان نوروزی دستوری ابلاغ نکرده است، عنوان کرد: طی جلسات تخصصی در استانداری تصمیم بر این شد شرایط و امکانات آموزش و پرورش را بر اساس سال های قبل از کرونا برای نوروز 1401 در حالت آماده باش قرار دهیم و آمادگی پذیرش مسافرین را داشته باشیم و منتظر دستورات ستاد مبارزه با کرونا باشیم.

عبد اللهی مهر ادامه داد: با توجه به اینکه 27 اسفند زائرین برای زیارت در نیمه شعبان و برای این که تحویل سال در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) باشند به قم سفر می‌ کنند، می طلبد که مجموعه های اسکان ما در وضعیت آماده باش قرار بگیرند.

دبیر اسکان نوروزی آموزش و پرورش با اشاره به این که قبل از  شیوع بیماری کرونا هر سال 8 کمیته  تخصصی در امر اسکان نوروزی داشتیم، اضافه کرد: 5 ستاد اصلی اسکان و 4 ستاد فرعی در قالب مدارس و مجموعه خانه معلم و اردوگاه 15 خرداد و دیگر خوابگاه ها داشتیم که این ها برای اسکان مسافرین نوروزی آماده سازی می ‌شد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان بیان کرد: این مسئله که مدارس ما در حالت اسکان قرار بگیرند و این که چه تعداد ستاد اصلی و ستاد فرعی اسکان داشته باشیم بستگی به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا دارد که هنوز دستور العملی در این رابطه ابلاغ و مشخص نشده است.

عبد اللهی مهر با اشاره به این که در جلسات استانداری تصمیم بر این شد آمادگی کامل برای پذیرش مسافرین نوروزی را داشته باشیم، در خصوص تمهیدات بهداشتی در شرایط کرونایی یادآور شد: یکی از کمیته های تخصصی اسکان کمیته بهداشت است و اداره بهداشت کل آموزش و پرورش برگزاری دوره های تخصصی بهداشتی برای مدیر یاران را در نظر دارد و مواد ضد عفونی کننده در بین مراکزی که در حالت اسکان قرار می‌ گیرند توزیع خواهد شد.

دبیر اسکان نوروزی آموزش و پرورش با بیان این که تا امروز پنج جلسه تخصصی کمیته های اسکان در سطح اداره کل آموزش و پرورش و نواحی برگزار شده، تصریح کرد: هیچ پروتکلی برای نوروز 1401 و خصوصا 27 اسفند نیمه شعبان توسط ستاد کرونا ملی و استانی اعلام نشده است لذا هنوز ظرفیت های پذیرش در مراکز اسکان مشخص نیست اما در حالت آماده باش قرار داریم و در این خصوص تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان با اشاره به شرایط قبل از شروع بیماری کرونا، اظهار کرد: استان قم در ایام نوروز به دلیل موقعیت جغرافیایی و  قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی دیگر استان ها میزبان  مسافرین  بسیاری است که حداقل یک شب مهمان ما بودند.

عبد اللهی مهر در ادامه عنوان کرد: استان قم در سنوات گذشته جز پنج استان برتر کشور در زمینه تعداد مسافرین بوده است.

 دبیر اسکان نوروزی آموزش و پرورش با بیان این که بازرسین اسکان از ابعاد مختلف شرایط مراکز اسکان را مورد بررسی قرار می دادند، ابراز کرد: در سنوات گذشته استان قم رتبه اول و دوم را از نظر رضایت مندی مسافرین در سطح کشور کسب کرده که این نشان دهنده این است که تمهیدات و برنامه ها و پیش بینی ها که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان صورت می گیرد به گونه ای است که رضایت مندی مسافرین را به دنبال دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها