کد خبر : 73735

احتمال تغییر در خط حمله استقلال / آمانوف جانشین پسر فرهاد می‌شود؟

احتمال تغییر در خط حمله استقلال / آمانوف جانشین پسر فرهاد می‌شود؟

استقلال بازی مهمی مقابل گل‌گهر دارد که پیروزی در آن دوباره آرامش را به اردوی این تیم بازخواهد گرداند. اگر استقلال در بازی فوق حساس با یکی از تیم‌های مدعی این فصل که در بازی رفت موفق شده بود یک امتیاز از آبی‌ها بگیرد، به 3 امتیاز با ارزش دست یابد بدون شک با آرامش روحی و روانی بیشتری به دو بازی پایانی سال 1400 خواهد رفت و از روحیه مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایران ورزشی، بعد از خروج یزدانی و مردامند از ترکیب اصلی استقلال نگرانی‌هایی نسبت به آینده این تیم به وجود آمده اما عملکرد استقلال در دو بازی اخیر نشان داد که این تیم همچنان در خط دفاع قابل اتکا است و با وجود جدایی یزدانی و مرادمند اما توانسته روند گل نخوردن خود را طی کند.

مشکل اصلی این روزهای استقلال نساختن موقعیت‌های گلزنی متعدد در خط آتش است که برای مجیدی مشکلاتی ایجاد کرده است. در این میان نمایش ضعیف ژستد نیز مزید بر علت شده تا هواداران استقلال از سرمربی تیم‌شان مطالبه تصمیماتی تازه برای خروج تیم خود از بحران گل نزدن داشته باشند. اگر فضای مجازی را در روزهای اخیر بخوبی رصد کنید به این نتیجه می‌رسید که استقلالی‌های زیادی نگران خط حمله تیم‌شان هستند.

علاوه بر آن از بعد فنی و کارشناسی نیز می‌توان بر این نگرانی‌ها مهر تأیید زد و بواقع دریافت که استقلال عملکرد درخشانی در خط حمله خود نداشته و حتی جایگاهش به‌عنوان برترین تیم هجومی لیگ را از دست داده است. همین حالا استقلال در جدول بهترین گلزنان لیگ بیستم جایگاه سوم را بعد از پرسپولیس و مس رفسنجان در اختیار دارد. استقلال اکنون 29 گله است اما باید توجه داشت که 3 گل ثبت شده در جدول حاصل حکم کمیته انضباطی علیه باشگاه گل‌گهر است و در حقیقت استقلال 26 گل زده دارد.

شاید بتوان ژستد را یکی از دلایل کاهش میانگین گل‌های زده استقلال دانست. بازیکنی که هرگز مانند یامگا گلزن نبوده است. در هفته‌های اخیر دایره انتقاد از ژستد بیشتر شده که این انتقاد‌ها ناشی از نگرانی هواداران بابت از دست رفتن صدر جدول است. در واقع آبی دلان از سرمربی تیم‌شان انتظار دارند برای خط حمله که پست تخصصی خودش در دوران بازی محسوب می‌شد چاره‌ای بیندیشد تا قدری اوضاع متحول شود.

مجیدی راهی جز این ندارد که یا ژستد را به مهاجمی گلزن تبدیل کند و یا اینکه با تغییرات جزئی چیدمان تیمش در خط حمله را تغییر دهد.

یکی از راه‌هایی که مجیدی برای ایجاد تحول در خط حمله به آن فکر می‌کند و به تأیید گابریل پین نیز رسیده نزدیک کردن آمانوف یا حسین‌زاده به یامگا است. احتمالاً شانس اولی برای بازی در کنار یامگا بیشتر است چون حسین‌زاده در همان پست هافبک نفوذی جواب داده و توانسته اثرگذار باشد. اما این احتمال وجود دارد که آمانوف در بازی‌های آتی در کنار یامگا بازی کند و یک بازیکن به خط میانی اضافه شود تا شاید این تغییر کوچک استقلال را به سمت گلزنی‌های بیشتر سوق دهد.

البته باید توجه داشت که مجیدی اصرار عجیبی به حضور ژستد در خط حمله تیمش دارد و ممکن است او در همین بازی فردا مقابل گل‌گهر بار دیگر از ژستد در خط حمله استفاده کرده و این بازیکن را در کنار یامگا قرار دهد اما موضوع تغییر در ترکیب هجومی استقلال به یک بحث جدی و ضروری تبدیل شده و احتمالاتی در دایره استقلال شکل گرفته که آمانوف در پست مهاجم آزمایش شود.

به هر حال دست مجیدی برای گماردن یک هافبک جدید در خط میانی باز است. سرمربی استقلال زبیر نیک‌نفس و مهدی مهدی‌پور را به‌عنوان دو عنصر قطعی در منطقه نزدیک به مدافعان در اختیار دارد. حضور حسین‌زاده نیز در کنار این دو بازیکن قطعی است و بازیکنانی همچون سلمانی و غفوری قابلیت بازی در خط میانی را خواهند داشت و مجیدی می‌تواند به جای سلمانی در پست هافبک یا دفاع چپ از جلالی بهره بگیرد. در سمت راست نیز حردانی قابلیت بازی به‌عنوان مدافع یا هافبک راست را دارد و حضور غفوری به‌عنوان یار مکمل در کنار او نمی‌تواند تصمیم نادرستی باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها