کد خبر : 73541

مرادمند و یزدانی رسماً محروم هستند

مرادمند و یزدانی رسماً محروم هستند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در مصاحبه با شبکه سوم اعلام کرد دو مدافع استقلال دیگر اجازه فعالیت فوتبالی ندارند.

به گزارش ورزش سه ، حسین زاهدی در مصاحبه با سعید اکبری مجری برنامه صبح بخیر نسبت به صحبتهای شب گذشته مصطفی آجورلو واکنش نشان داد و گفت سازمان وظیفه عمومی در ماجرای سربازی دو بازیکن استقلال صبوری به خرج داده و نخواسته باعث تشویش اذهان بشود والا این دو بازیکن طبق اعلام قبلی باید در محل خدمت خود حاضر می‌شدند و طبق نظر نظام وظیفه در حال حاضر غایب محسوب می‌شوند و حق فعالیت فوتبالی ندارند.

حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر اعلام کرد: درخصوص این مشمولان و سایر مشمولان ضوابطی مشخص شده است که عملا وظیفه سازمان نظام وظیفه است که این ضوابط را اجرا کند و از هرگونه قانون گریزی جلوگیری به عمل بیاورد. درخصوص این عزیزان نیز به همین شکل اتفاق افتاده و آنها براساس قوانین مربوطه، تا زمانی مجوز فعالیت ورزشی، عضویت در تیم ملی و لیگ های برتر را داشته اند.

وی گفت: آخرین موعدی که برای این عزیزان تعریف شده است، اول اسفند 1400 بوده است. این تاریخ اعزامی است که برای تمامی هموطنان، جوانان عزیزی که برای خدمت اقدام کنند مشخص شده است. ما اول هر ماه اعزام به خدمت داریم.

او درخصوص اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده است یزدانی متولد 8 اسفند است و چرا تاریخ اعزام او اول اسفند درج شده است، گفت: برای این عزیزان اول اسفند تاریخ اعزام مشخص شده است و براساس نظری که ستاد کل تربیت بدنی مبنی بر تقسیم آنها مشخص کرده، یکی از این عزیزان به نیروی دریایی ارتش و یکی دیگر باید در تاریخ اول اسفند به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعزام می شد. یعنی اکنون که هشتم اسفند است این عزیزان باید در حال انجام وظیفه باشند.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی درباره اینکه آیا یزدانی و مرادمند در حال انجام وظیفه هستند، پاسخ داد: براساس اطلاعاتی که ما از طریق سامانه وظیفه عمومی اخذ کرده ایم، هیچگونه اعلام حضوری برای این عزیزان در سامانه ثبت نشده است. به همین جهت از نظر سازمان وظیفه عمومی به واسطه اینکه زمان پذیرش در مراکز آموزش به اتمام رسیده و اعلام حضوری برای این عزیزان ثبت نشده، آنها غایب هستند.

وی گفت: استعلام کتبی نیز از نیروهایشان به عمل آمده که رسما اعلام کنند البته ملاک چیزی است که براساس ضوابط در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده باشد که تاکنون ثبت نشده است.

زاهدی درباره اینکه بازیکنی که غایب باشد می تواند در عرصه ملی یا باشگاهی بازی کند، گفت: به هیچ عنوان. به استناد قانون خدمت وظیفه عمومی، افرادی که در مهلت و موعد مقرر در مراکز وظیفه عمومی یا مراکز آموزش نیروهای مسلح حضور پیدا نکنند و خودشان را معرفی نکنند، به استناد ماده 58 قانون به عنوان مشمول غایب محسوب می شوند. این مشمول غایب یک سری محدودیت ها و مجازات ها برایش تعیین شده است. مانند ثبت اضافه خدمت و ممنوعیت ادامه فعالیت ورزشی، ادامه تحصیل و سایر موارد که برای مشمولان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: به همین سبب، این عزیزان دیگر اجازه فعالیت ندارند. چه در باشگاه ها و چه در تیم ملی. با توجه به اینکه سرباز غایب هستند، این عزیزان محرومند. این اطلاعاتی است که ما داریم و آنها اعلام حضور نشده اند، از نظر ما غایب هستند و اجازه فعالیت ندارند.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی درباره اینکه بالاخره تکلیف آنها چه خواهد شد، پاسخ داد: این عزیزان باید خودشان را به یگان خدمت معرفی کنند، دوره خدمت ضرورت را انجام دهند و اگر در محل خدمتشان تیم ورزشی باشد، می توانند فعالیت کنند.

او درباره اینکه مرادمند راهی ملوان و یزدانی به تیم فجرسپاسی برود، پاسخ داد: این چیزی است که در اختیار یگان خدمتی آنهاست. بعد از اینکه با اعلام غیبت معرفی شدند، آنها می توانند در هر قسمت ورزشی که لازم بدانند از مرادمند و یزدانی استفاده کند.

زاهدی همچنین اضافه کرد: سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح در این باره صبوری به خرج دادند تا بحث موضوعات ورزشی دچار تشویش اذهان عمومی نشود و موضوعات در همان فضای ورزشی و دوستانه حل شود. ما آبان ماه در خدمت عزیزان باشگاه استقلال، همین دو بازیکن محترم و نماینده این باشگاه به نام آقای نصیری بودیم و از آنها دعوت کردیم. در سازمان نظام وظیفه حضور پیدا کردند و به آنها اطلاع دادیم با توجه به شرایط این عزیزان که یزدانی 30 ساله شده و مرادمند به تیم ملی دعوت نشده است، تا نیم فصل به آنها اجازه بازی داده شد. به همین دلیل برگه اعزام به تاریخ اول اسفند برای آنها صادر شد.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی درخصوص ادعای استقلال که دیر به آنها اعلام شده است، گفت: در آبان ماه به این باشگاه اعلام کردیم و در تماسی که دوستان با آقای آجورلو داشتند، به ایشان اعلام شد که اگر قرار است پیگیری انجام شود، تعیین تکلیفی شود یا از پنجره نقل و انتقالات استفاده شود، به آنها تأکید شده است تا با مشکلی مواجه نشوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها