کد خبر : 73476

شیرزود تمیروف مهاجم جدید و ناشناخته پرسپولیس

شیرزود تمیروف مهاجم جدید و ناشناخته پرسپولیس

گل محمدی که با وسواس زیادی در پی مهاجم خارجی بود، به جذب بازیکن ازبکستانی رضایت داد

به گزارش ایران ورزشی، در شرایطی که کادر فنی پرسپولیس اصلاً نمی‌خواهد تن به خرید مهاجم خارجی بدهد باشگاه شرایطی پیش آورده که انگار مربیان پرسپولیس حتماً باید یک مهاجم جدید جذب کنند! در شرایطی که حامد پاکدل به فرم خوبش نزدیک شده و مهدی عبدی هم در رقابت با او می‌تواند یک مهره کارگشا باشد پرسپولیس البته به یک مهاجم خوب دیگر نیاز دارد اما نه مهاجمی که مهاجم نیست!

بعد از فیلم‌های متعددی که در اختیار کادر فنی پرسپولیس قرار گرفت حالا گفته شده یک مهاجم ازبکستانی با باشگاه به توافق رسیده و قرار است سرخپوش شود؛ بازیکنی جوان اما نه چندان شناخته شده که در اصل یک وینگر و بال به حساب می‌آید و در بهترین حالت همان کاری که شاید امید عالیشاه و وحید امیری در خط حمله پرسپولیس انجام می‌دهند را به ثمر بنشاند. اولین بار سایت چمپیونات ازبکستان خبر از توافق پرسپولیس با یک مهاجم ازبک داد و نوشت شیرزود تمیروف مهاجم پاختاکور در راه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد. بعد از آن سایت ترانسفرمارکت دو گزینه احتمالی حضور در پرسپولیس را مطرح کرد و غیر از تمیروف به‌نام جسور حسنوف مهاجمی که فعلاً باشگاه ندارد و بازیکن آزاد به حساب می‌آید اشاره کرد.

این سایت معتبر قیمت شیرزود تمیروف که از نظر سایت‌های ازبکستانی گزینه اصلی پرسپولیس بوده را 350 هزار یورو اعلام کرد که برای پرسپولیس بازیکن گرانقیمتی خواهد شد (حدود 10 میلیارد تومان) در صورتی که جذب حسنوف هزینه‌ای ندارد هر چند قیمتی که روی آن گذاشته شده 150 هزار یورو است. دیروز گفته شد باشگاه پرسپولیس با این بازیکن ازبک به توافق رسیده و قرار بود دیشب این بازیکن راهی تهران شود  و به نظر می‌رسید احتمالاً یحیی و کادرش باید شیرزود را در تمرین ببینند و در صورت تأیید آنها کار انتقالش نهایی خواهد شد.

این بازیکن 23 ساله است و 180 سانتیمتر قد دارد. او قبل از پاختاکور برای تیم‌های زیر21 سال نسف قارشی و سپس مشعل بازی کرده است. او در سوپرلیگ 2021 ازبکستان طی 18 بازی 8 گل به ثمر رساند و به تیم ملی کشورش هم دعوت شد اما برای بازی کردن در ترکیب ازبکستان کار دشواری دارد و یک بازیکن ذخیره به حساب می‌آید و هنوز بازی ملی انجام نداده است.

این بازیکن سابقه 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد اما مشخص نیست در پرسپولیس بتواند گرهی از مشکلات خط حمله پرسپولیس بگشاید چرا که در واقع پست اصلی او وینگر چپ است که می‌تواند در نوک حمله و دیگر نقاط مثلث تهاجمی تیم بازی کند. پرسپولیس تیم وینگرهاست و همین حالا بازیکنانی مثل وحید امیری، امید عالیشاه، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، علی شجاعی، مهدی مهدیخانی و محمد عمری را در دو پست هافبک چپ و راست در اختیار دارد. از این جمع امیری، عالیشاه، ترابی در همین دوران دوساله کادر فنی فعلی بالاجبار بارها در خط حمله و به‌عنوان مهاجم سایه یا مهاجم نوک بازی کرده‌اند و حتی در برخی اوقات نعمتی و شجاعی هم در خط حمله حضور داشته‌اند.

پس در این مقطع یحیی باید دنبال نوک شاخص و یک تمام کننده قابل و باتجربه بگردد نه وینگری که تجربه بالایی ندارد و حالا در خط حمله هم قابلیت بازی دارد. با این حساب مشخص نیست یحیی چگونه و چرا حاضر شده این بازیکن را در تمرین ببیند و با در اختیار داشتن این همه وینگر و هافبک کناری که قابلیت بازی در خط حمله دارند چرا باید یک بازیکن آسیایی نه چندان شناخته شده را به خدمت در بیاورد.  با وجود اینکه به نظر می‌رسید این بازیکن ابتدا باید یکی دو جلسه در تمرین پرسپولیس دیده شود اما ظاهراً حضورش در جمع سرخ‌ها نهایی است چرا که عصر دیروز باشگاه پرسپولیس با اعلام خبر ورودش از انجام تست‌های پزشکی‌اش طی دیشب و امروز خبر داد و اعلام کرد بعد از این تست‌ها قرارداد او نهایی خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها