کد خبر : 73068

زمان صدور احکام معلمان حق التدریس اعلام شد

زمان صدور احکام معلمان حق التدریس اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدور تدریجی کد کارمندی معلمان حق‌التدریسی گفت: احکام آنها تا پایان سال صادر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، یوسف نوری در حاشیه مراسم افتتاحیه آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش با رویکرد خانواده‌محوری و برنامه‌های تربیتی و ورزشی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت دریافت کد کارمندی معلمان حق‌التدریس گفت: بخشی دیشب برطرف شده است و طی مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور داشتیم کارها در حال پیگیری است، احکام این معلمان باید امسال صادر شود.

نوری درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان شاغل هم بیان کرد: بخشی را در ماه‌های مهر و آبان پرداخت کردیم و الآن به‌دنبال آن هستیم که باقی‌مانده را هم پرداخت کنیم.

نوری با ابراز "امروز شاهد آزادسازی فضاهای ورزشی برای انجام فعالیت‌های رایگان فرزندان با والدین در روزهای پنجشنبه و جمعه هستیم"، اضافه کرد: این طرح در راستای اصل 3 قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان است.

وی ادامه داد: هرچه ارتباط بین خانواده، فرزند و آموزش و پرورش را بیشتر کنیم می‌توانیم به اهدافمان برسیم، این کار در راستای خروج آموزش از نظام تک‌ساحتی به نظام شش‌ساحتی بوده که یکی از ساحت‌های مهم آن ساحت تربیت زیستی بدنی است.

نوری تصریح کرد: حدود چهار هزار فضای ورزشی داریم که در گام اول یک‌هزار فضای ورزشی استعداد این را دارند که در روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان خانواده‌ها باشند به این ترتیب که روزهای پنجشنبه مادران و دختران و روز جمعه پسران و پدران فعالیت‌هایی را انجام دهند. در گام‌های بعدی علاوه بر آماده‌سازی سایر اماکن ورزشی به‌سمت اماکن فرهنگی و هنری هم خواهیم رفت مثل حدود یک‌هزار کانون فرهنگی تربیتی، یک‌هزار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و 304 اردوگاه فرهنگی تربیتی که داریم.

وی خاطرنشان کرد: فعلاً چون شرایط کرونایی است در مدارس تک‌شیفت که معمولاً فعالیت‌هایشان تا ساعت دو بعدازظهر بیشتر نیست فضای خالی داریم که تا پاسی از شب می‌توان از آن استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به معاونت تربیت بدنی و سلامت ابلاغ شده است که برای طرح بهره‌گیری از مکان‌های ورزشی مدارس، هیئت امنایی از محله و مدرسه تشکیل شود تا با نظارت هیئت امنا مردم هم در مدارس حضور پیدا کنند و امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و علمی را انجام بدهند.

نوری در پاسخ به این پرسش که از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی در بعدازظهرها هم استفاده می‌شود یا خیر، اظهار کرد: این فضاها کانون‌های تخصصی ما هستند و شناسایی استعدادها در مدارس انجام شود و همان دانش‌آموزان بعدازظهرها فعالیتهای تخصصی انجام می‌دهند اما روزهای پنجشنبه و جمعه از این ظرفیت برای خانواده‌ها استفاده می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها