کد خبر : 72805

آچار فرانسه فرهاد مجیدی پیدا شد + تصاویر

آچار فرانسه فرهاد مجیدی پیدا شد + تصاویر

خرید جدید فرهاد مجیدی می‌تواند آچار فرانسه استقلال در ادامه فصل باشد و جاهای خالی این تیم را پر کند.

به گزارش شرق، استقلال با عزیزبک آمانوف، ستاره ۲۴‌ساله لوکوموتیو تاشکند به توافق نهایی رسیده و او نیم‌فصل دوم پیراهن این تیم را به تن می‌کند.

لوکوموتیو، این انتقال را تأیید کرده اما استقلال فقط از توافق اولیه با این بازیکن خبر داده است. استقلالی‌ها قصد دارند پس از امضای قرارداد با این بازیکن، رسما این انتقال را اعلام کنند.

آمانوف که اخیرا به تیم ملی ازبکستان نیز دعوت می‌شود، در لیگ سال ۲۰۲۱ ازبکستان عملکرد خوبی داشت و یکی از بهترین‌های لوکوموتیو بود. او پس از پایان لیگ، تصمیم به ترک لوکوموتیو گرفت و استقلالی‌ها هم توانستند به‌عنوان سهمیه آسیایی، با او قرارداد ببندند.

استقلال این فصل کوین یامگا و رودی ژستد، دو نفر از بهترین خارجی‌های لیگ را در اختیار دارد و آمانوف می‌تواند فهرست خارجی‌های تأثیرگذار آن را کامل کند.

عزیزبک آمانوف

بهترین فرم

آمانوف فصل پیش بهترین روزهای دوران بازی را پشت سر گذاشت. او تا ۲۲‌سالگی، بازیکنی نیمکت‌نشین در لوکوموتیو بود. نیم‌فصل اول لیگ ۲۰۲۰، به بخارا رفت و با عملکرد خوب در این تیم، توانست نیم‌فصل دوم در لوکوموتیو فیکس شود. یک گل و سه پاس گل، آمار او در نیم‌فصل دوم لیگ ۲۰۲۰ بود.

در لیگ ۲۰۲۱، آمانوف تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی لوکوموتیو شد و در همه بازی‌ها برای این تیم به میدان رفت. او از ۲۶ هفته لیگ ازبکستان، ۱۶ هفته در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و ۱۰ بازی نیز به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. هشت گل و چهار پاس گل، کارنامه خوب او در پایان فصل بود. آمانوف با وجود بازی در پست‌های مختلف، پس از تمورخوجا عبدوخولیگوف بیشترین گل را برای لوکوموتیو زد و با این تیم در رده ششم قرار گرفت.

عزیزبک آمانوف

پست شناور

آمانوف در سال‌های اخیر در پست‌های مختلفی بازی کرده و توانایی بازی در دفاع کناری، هافبک کناری و خط حمله را دارد؛ توانایی‌ای که باعث می‌شود دست مجیدی برای استفاده از او باز باشد. فصل پیش، آمانوف بازی در هفت پست مختلف را تجربه کرد. بیشتر بازی‌ها، آمانوف یکی از مهاجمان لوکوموتیو بود.

بر اساس شرایط بازی، اما او در پست وینگر راست، هافبک راست، هافبک چپ، هافبک هجومی، هافبک دفاعی و حتی مدافع چپ هم به میدان رفت. آمانوف در سال‌های گذشته سابقه بازی در پست وینگر چپ، مدافع راست و مدافع میانی را هم داشته است. داشتن بازیکنی که می‌تواند در ۱۰ پست مختلف بازی کند، برگ برنده مجیدی در نیم‌فصل دوم خواهد بود. استقلال ترکیب خوبی در اختیار دارد و حالا در صورت نبود هریک از ستاره‌های این تیم، آمانوف می‌تواند با کیفیت مناسبی جای او را بگیرد.

عزیزبک آمانوف

حفظ سهمیه آخر

خرید آمانوف، شانس استقلال برای خرید یک خارجی دیگر را هم حفظ می‌کند. بر اساس قوانین لیگ برتر، هر تیم می‌تواند از چهار بازیکن استفاده کند، ولی یکی از این چهار بازیکن، باید بازیکن آسیایی باشد. استقلال در این فصل، یاماگا و ژستد را خریده که نقشی کلیدی در موفقیت تیم مجیدی داشته‌اند. با خرید آمانوف، او سهمیه آسیایی این تیم را پر می‌کند و استقلالی‌ها شانس خرید یک خارجی دیگر را هم دارند؛ بدون اینکه محدودیتی برای انتخاب خارجی بعدی تیم‌شان داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها