کد خبر : 72779

خبر خوش از دیوان محاسبات در مورد حقوق معلمان خرید خدمت

خبر خوش از دیوان محاسبات در مورد حقوق معلمان خرید خدمت

دیوان محاسبات با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای ‎معلمان خرید خدمت موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، کلاس‌های درس این روزها توسط گروه‌های متفاوتی از معلمان اداره می‌شوند، معلمانی که در یک مدرسه، دیوار به دیوار هم مشغول به تدریس هستند اما وضعیت حقوق و بیمه برخی از آنها اوضاع وخیمی دارد.

در شرایطی که این‌ روزها شاهد اعتراضات معلمان به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی هستیم، گروهی هستند که با عنوان نیروهای غیررسمی نه‌تنها در صورت اجرای رتبه‌بندی از این طرح‌ محروم می‌مانند بلکه حتی از ابتدایی‌ترین حقوق خود یعنی حقوق و بیمه مناسب هم بازمانده‌اند.

نیروهای خرید خدمات آموزشی جزو آن گروه از معلمان غیررسمی هستند که از سال 93 کلاس‌های درس با همراهی آنها از بدون معلم ماندن آن هم در سال‌هایی که آموزش و پرورش اوج بازنشستگی‌ها را تجربه و با کمبود شدید معلم دست و پنجه نرم می‌کند، مصون مانده است.

با این حال معلمان خرید خدمات آموزشی در تمام این سال‌ها از حداقل‌ها محروم ماندند و بارها حقوق 500 تا 600 هزار تومانی آنها با بیمه‌های 15 تا 20 روزه در رسانه‌ها منعکس شد.

بازتاب اعتراضات معیشتی این معلمان به حقوق زیر خط فقر سرانجام منجر به آن شد تا طبق شیوه‌نامه ابلاغی سال 99، 24 ساعت تدریس هفتگی معلمان خرید خدمات معادل 44 ساعت فعالیت محاسبه و این معلمان تمام وقت محسوب و حقوق و بیمه آنها کامل محاسبه شود.

این شرایط چندان پایدار نماند چرا که دوم آذر امسال بخشنامه‌ای با امضای آقای کاظمی، سرپرست وقت آموزش و پرورش ابلاغ شد که معلمان خرید خدمات را تحت شمول قانون مدیریت خدمات کشوری قرار داد با این روند معلم همانند کارگر آموزشی محسوب شده و به ازای ساعاتی که در مدرسه حضور دارد حقوق دریافت می‌کند، این روند باعث کاهش حقوق معلمان و احتساب بیمه آنها به مدت 21 روز در ماه خواهد شد.

هم‌اکنون نصراله پژمانفر نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 در توییتی از موافقت با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای ‎معلمان خرید خدمت خبر داد.

وی نوشت: با پیگیری از رئیس دیوان محاسبات و وزیر آموزش و پرورش، خوشبختانه دیوان محاسبات با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای ‎معلمان خرید خدمت موافقت کرد. در روزهای آینده از سوی وزیر آموزش و پرورش به سراسر کشور جهت اصلاح قراردادهای معلمان و پرداخت دیون ماه‌های گذشته ابلاغ می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها