کد خبر : 72739

انتقاد تند فرهاد مجیدی: آقای اسکوچیچ یزدانی می‌ارزد به کل دفاع‌هات !

انتقاد تند فرهاد مجیدی:  آقای اسکوچیچ یزدانی می‌ارزد به کل دفاع‌هات !

سرمربی استقلال به انتقاد از سرمربی تیم ملی و برخی مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم استقلال امروز بعد از عبور از بحران کرونا بالاخره به میدان رفت و موفق شد در دیدار معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر هوادار را شکست بدهد.

بعد از کسب 3 امتیاز باارزش توسط شاگردان فرهاد مجیدی در کرج، سرمربی استقلال به نشست خبری رفت و درباره مسائل مختلف صحبت کرد.

اصلی‌ترین صحبت‌های سرمربی استقلال به انتقاد از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی برمی‌گشت. جایی که مجیدی اعتقاد داشت کادرفنی تیم ملی با بازی ندادن به سیاوش یزدانی روحیه این بازیکن را پایین آورده و باعث از دست رفتن تمرکزش شده است.

**این زمین به درد همه چیز می‌خورد، جز فوتبال!

در مورد مسائل فنی اصلا نمی‌توان صحبت کرد، چون این زمینی که در آن بازی کردیم به درد همه چیز می‌خورد، جز فوتبال بازی کردن. اگر تیمم می‌باخت یا مساوی می‌کرد هم همین حرف را می‌زدم الان هم که تیمم برده است، همین را می‌گویم.اصلا این زمین شرایط برگزاری مسابقه فوتبال را ندارد و کیفیت فنی دو تیم را پایین می‌آورد. برای تیم مقابل هم بازی کردن در این زمین مشکل بود. بازیکنان هم بشدت از وضعیت چمن ناراضی بودند ولی مسابقات را برگزار می‌کنند. بنابراین من صحبت فنی نمی‌کنم.

**بازیکنانم دو هفته تمرین نکرده بودند

به تیم هوادار خسته نباشید می‌گویم. تیم بسیار خوبی هستند. به بازیکنان خودم خسته نباشید می‌گویم. با توجه به اینکه بازیکنان ما دو هفته تمرین نکرده بودند و بعضی از بازیکنان مثل جعفر سلمانی فقط دو جلسه تمرین داشتند، بچه ها بسیار خوب بودند. از همه آنها ممنونم و خسته نباشید می‌گویم. به هواداران استقلال هم بابت برد تبریک می‌گویم.

**از این وضعیت آشفته خسته شدیم

ما واقعا امروز از وضعیت آشفته ورزشگاه خسته شدیم. چمن را ببینید. من واقعا نمی‌دانم چه بگویم. تیم ما یک ثانیه دیر به می‌آید، جریمه می‌شویم. الان چه کسی باید جریمه شود؟ 500 آدم داخل ورزشگاه بودند. من همین را در اراک و مسجدسلیمان هم گفتم. تیم ما به روند خوب رسیده بود، در 6 هفته 5 برد و یک مساوی کسب کردیم و بعد دو هفته بازیکنانم را در اختیار نداشتم. واقعا پیش‌بینی می‌کردم تیمم به مشکل بخورد.

**بهترین شرایط بدنی را داشتیم که کرونا آمد

متاسفانه هرچه می‌گوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اول فکر کردیم بازی با تماشاچی است. شما شاهد بودید که من و آقای نوری‌فر یک ربع طول کشید تا از رختکن به سالن کنفرانس بیاییم. چون در راهروها پر از آدم بود. نمی‌دانم مسئول این داستان کیست اما باید سخت‌گیری های بیشتری شود. تیم من الان بهترین روند بدنی را داشت. بهترین شرایط را داشتیم اما بازیکنان ناگهان کرونا گرفتند و بازیکنان را دو هفته در اختیار نداشتیم.

 

 

**شب خوابیدیم و بلند شدیم زمان بازی مان تغییر کرد!

برنامه ریزی کردیم و به ما گفتند هجدهم بازی دارید، ناگهان شب خوابیدیم و صبح بلند شدیم، دیدیم برایمان پانزدهم بهمن بازی گذاشته‌اند. این درحالی است که خود آقای سهیل مهدی به من زنگ زد و گفت بازی شما هجدهم برگزار می‌شود. ما به بچه ها مرخصی دادیم، به بازیکنان خارجی مرخصی دادیم. خودم هم دوبی بودم. صبح بلندشدیم و گفتند پانزدهم بازی دارید. تیم من با 4 جلسه تمرین امروز بازی کرده است.

**آقاسی از دو ماه پیش می‌خواست به اهواز برود

درباره عارف آقاسی باید بگویم بحث او برای امروز و دیروز نیست. دو ماه است با او کلنجار می‌رویم و صحبت می‌کنیم. دوست داشتم کاری را در استقلال انجام بدهم. حتما بازیکن استقلال نباید فقط از نظر فنی خوب باشد. از نظر شخصیتی و رفتاری هم باید در شان یک باشگاه بزرگ باشد. خیلی خوشحالم که انتخاب درستی داشتم و عارف آقاسی را به این تیم آوردم. بسیار فوتبالیست خوب و باشخصیتی است. چند جلسه با او داشتیم. او به خاطر مشکلاتی که دارد، نمی‌تواند در تهران زندگی کند و دوست دارد به اهواز برود. اصلا قبل از اینکه بحث انتقال صورت بگیرد، او صحبت کرد و خواست که از تیم جدا شود و به اهواز برود. حتی گفت مرا به نفت مسجدسلیمان یا نفت آبادان بدهید تا نزدیک خانواده‌ام باشم. من او و آرش رضاوند را خیلی دوستش دارم.

**رضاوند از نظر روحی مشکل دارد

از زمانی که من سرمربی استقلال شدم، آرش رضاوند 90 درصد بازی ها را بازی کرده است. من او را خیلی دوست دارم. از نظر من یکی از بهترین هافبک های ایران است. متاسفانه با شرایطی که برای او پیش آمده، دیدم از نظر روحی وروانی کمی مشکل دارد. به همین خاطر آقاسی و رضاوند را به فولاد دادیم.

**آقاسی و رضاوند هر زمان خواستند،‌برگردند

استقلال تیم آقاسی و رضاوند است. تا زمانی که من سرمربی استقلال هستم، هر زمان که آنها بخواهند می‌توانند به تیم خودشان برگردند.

**آمانوف را در زمان تیم امید دیده بودم

وقتی در تیم ملی امید بودم، یک بازی دوستانه با تیم ازبکستان داشتیم و آمانوف را همان موقع دیدم. خیلی او را می‌پسندم. یکماه است روی او مشغول کار هستیم و بازی هایش را نگاه کردیم. بازیکن جوانی است و به ما کمک خواهد کرد.

**در مساله انضباطی برادر هم نمی‌شناسم

فرزاد مجیدی یک جلسه در تمرینات غیبت داشت و جریمه شده است. مجددا غیبت داشت، در چارچوب زمین فوتبال با کسی تعارف ندارم، حتی اگر برادرم باشد. او در اختیار باشگاه است و من همیشه با بازیکنان صحبت کردم. مسائل انضباطی برایم مهم ترین مساله است. در چارچوب زمین بازی، برادر و بقیه فرقی نمی‌کنند. او در اختیار باشگاه است و درباره اش تصمیم می‌گیرند.

**بازیکن مثل دسته گل تحویل دادم، عصبی برگرداندند

بشدت با آقای اسکوچیچ مشکل دارم. صعود تیم ملی را تبریک می‌گویم. به آقای اسکوچیچ هم بابت نتایجی که گرفته، تبریک می‌گویم. از ایشان تشکر می‌کنم که تیم ملی ما را به جام جهانی برده، ولی رفتاری که کرد در حد یک مربی حرفه‌ای نبود. بازیکن مثل دسته گل تحویل تیم ملی داده ام و ببینید با چه وضعیت عصبی او را برگرداندند.

**همه فهمیده‌اند،‌اسکوچیچ مشکل تیم ملی را نفهمیده!

من نمی‌دانم چه اتفاقی برای استقلال باید بیفتد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شوند؟ بهترین نتایج را در نیم فصل اول گرفتیم. از نظر خط دفاع و حمله بهترین بودیم. تمام ایران فهمیده‌اند مشکل تیم ملی چیست. چطور آقای اسکوچیچ این را نفهمیده است.

**دفاع های من بهترین‌ها در ایران هستند

آقای اسکوچیچ! دفاع های من بهترین دفاع های ایران هستند. در لیگ ایران هرچه بگردید، از اینها بهتر پیدا نمی‌کنید. اگر نظر فنی دارید، احترام می‌گذارم. اگر شما این کار را در باشگاه انجام بدهید، می‌شود توجیه کرد.

**انگیزه را در تیم من کشتید

وقتی 16 تیم لیگ برتری دارید، بازیکن را دعوت می‌کنید و بعد دفاع هایتان به مشکل می‌خورند یک بازیکن را از جای دیگری برمی‌دارید و دفاع وسط می‌گذارید! بهترین دفاع وسط لیگ را دارید و بازی نمی‌دهید. شما انگیزه را در تیم من کشته‌اید. بازیکنانم می‌خواهند بروند در جام جهانی بازی کنند. تیم صدرجدول بدون باخت است و آنوقت اینگونه رفتار می‌کنند.

**یک انگشت سیاوش به تمام دفاع های تیم ملی می‌ارزد

این چه حرکتی است که شما با تیم من کردید؟ ایشان بسیار مربی خوب است اما برای باشگاه، نه تیم ملی. این کاری که او کرد، کار یک مربی حرفه‌ای نیست. شما بهترین دفاع های لیگ را دعوت کردید ، بعد دفاع چپ را گذاشتید دفاع وسط. این هم از امروز. سیاوش امروز تمرکز کامل نداشت. عصبی بود. بازیکن مثل دسته گل تحویلت دادم. این بهترین دفاع لیگ است. یک انگشتش به تمام دفاع‌هایت می‌ارزد. با بازیکن من چه کار کردید؟ کل لیگ را بگردید مثل مرادمند و دانشگر و سیاوش پیدا نمی‌کنید.

**رفتار اسکوچیچ در حد مربی تیم ملی نبود

با اینکه اسکوچیچ را دوست دارم و دوسه جلسه با او داشتم و از نظر فنی هم قبولش دارم، اما رفتارش ، رفتار یک مربی حرفه‌ای نبود. رفتار یک مربی در حد تیم ملی نبود. انگیزه را در تیم ما کشتند. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟

 

 

**مجری های خط بگیر فقط دنبال امتیاز داده شده هستند!

حالا از فرهاد مجیدی هیچ نمی‌گویید که بهترین نتیجه را گرفته، عیب ندارد. یکسری مجری های خط بگیر هیچ صحبتی نمی‌کنند. آنقدر که دنبال امتیازهای داده شده به استقلال توسط کمیته انضباطی هستند، هیچ صحبتی از موفقیت مجیدی نمی‌کنند. اینها بماند. بازیکنانم را چه کار دارید؟ من که به آنها احتیاج ندارم، ولی بازیکنانم احتیاج دارند بروند در جام جهانی بازی کنند. آینده شان است. شما نمی‌توانید این برخورد را با استقلال بکنید.

**دعوت نشدن بازیکنانم به تیم ملی به خاطر کرونا بهانه است

بالا بروید و پایین بیاید، استقلال بهترین تیم لیگ است. بهترین نتیجه را گرفته ایم. چطور با بازیکنانم این رفتار را می‌کنید. بعد می‌گویند ما می خواستیم دعوت کنیم که کرونا داشتند. من مطمئنم این بهانه است. آن دو بازیکن را هم دعوت نمی‌کردند.

**ماجرای صحبت درباره قهرمانی‌ پاک

من درباره خودم و تیمم صحبت کردم. حالا هرکس می‌تواند هرطور دوست دارد، برداشت کند. من درباره تفکر خودم صحبت کردم. یکسری آن را به رقیب ما ربط دادند. پرسپولیس تیمی است که در زمین رقیب است و بیرون از زمین محترم. هم به خودش، هوادارانش و بازیکنان و کادرفنی اش باید احترام بگذاریم. حتما آقای گل محمدی و بازیکنانش زحمت کشیدند و قهرمان شدند. من تفکر خودم را گفتم تا اینقدر ننشینند و داستان درست کنند.

**سرم در لاک خودم است و با کسی ارتباط ندارم

شما خبرنگاران مرا می‌شناسید، سرم در لاک خودم است. تمرین می‌کنیم و به خانه می‌روم تا فردا به محل تمرین بیایم. نه با کسی ارتباط دارم، نه با مجری های برنامه های تلویزیونی ارتباط دارم. نه با خبرنگاران ارتباط دارم. تمرکزم روی تیمم است. احتیاج به هیچ کس هم ندارم. اگر موفق بشوم، خداراشکر. اگر هم نشدم می‌روم و بیشتر کار می‌کنم. من که جا نمی‌زنم. ولی این رفتارها و این صحبت‌های عجیب است. هر هفته دنبال این هستند که فلان تیم امتیازش کم شده است. یکبار از تیمم و بازیکنانم صحبت نکردند. برای اینکه برایشان نفعی ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها