کد خبر : 72605

شنیده ها از رای کمیته استیناف در مورد رای پرونده بازیکن گابنی گل گهر

شنیده ها از رای کمیته استیناف در مورد رای پرونده بازیکن گابنی گل گهر

بدون شک جنجالی‌ترین پرونده سال 1400 به پرونده گل‌گهر اختصاص دارد! در حالی که تیم امیر قلعه‌نویی با تیم‌های صدرنشین می‌جنگید و برای آنها خطری جدی محسوب می‌شد، خبر رسید که بازیکن خارجی این تیم حضورش غیر قانونی است و نباید در مسابقات حضور پیدا می‌کرد، همین مسأله بهانه‌ای شد تا پرونده گل‌گهر به کمیته انضباطی برود و در نهایت حسن‌زاده حکمی داد که اهالی فوتبال را شگفت‌زده کرد، براساس حکم کمیته انضباطی سه بازی تیم گل‌گهر با تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان سه بر صفر به نفع حریفان شد و هفت امتیاز از تیم گل‌گهر کم شد، ضمن اینکه این باشگاه هم باید جریمه 700 میلیون تومانی پرداخت می‌کرد.

به گزارش ایران ورزشی، این شوک بزرگ معادلات جدول را نیز به هم ریخت، اما از فردای روزی که حکم صادر شد، به جای اینکه باشگاه گل‌گهر بیانیه صادر کند، این باشگاه پرسپولیس بود که با صدور بیانیه نسبت به رأی صادر شده، اعتراض کرد و بیشتر این اعتراض نیز مختص استقلال بود (بدون در نظر گرفتن این نکته که دو باشگاه سپاهان و پیکان بیش از استقلال سود بردند) در پی صدور بیانیه‌ای که توسط باشگاه استقلال نیز بی‌جواب نماند، فضای مجازی متشنج شد و هواداران دو تیم به جان هم افتادند.

 نکته اینجا بود که تقریباً گل‌گهری‌ها در فضایی کاملاً آرام اعتراض خود نسبت به رأی کمیته انضباطی را به کمیته اسیتناف فرستادند، اما در این میان این باشگاه پرسپولیس و هوادرانش بودند که برای وتو شدن رأی حسن‌زاده بی‌تابی می‌کردند. سرانجام اما نزدیک سه هفته پیش این پرونده به کمیته استیناف رفت تا این بار صالحی پاسخگوی فضای متشنج فوتبال باشد خصوصاً اینکه از قول او نوشته شد نباید تغییری در جدول مسابقات ایجاد می‌شد. 

اما این تب و تاب‌ها وقتی به اوج خود رسید که میثاقی مجری فوتبال برتر به این نکته اشاره کرد شاید حکم کمیته استیناف کاملاً متفاوت از حکم کمیته انضباطی باشد و همه را شگفت‌زده کند! 

این اظهارنظر جنجالی بیش از پیش فضا را به هم ریخت و دوباره غوغایی در فضای مجازی به پا شد که صالحی را بشدت عصبانی کرد، اما نکته اینجا بود به دور از همه این گمانه‌زنی‌ها که واقعیت و اساس هم نداشت صالحی و همکارانش در کمیته استیناف بارها و بارها پرونده گل‌گهر را بررسی کردند تا در نهایت حکمی را صادر کنند که عادلانه باشد، به نظر می‌رسد در این خصوص هم تا حدود زیادی به نتیجه رسیده‌اند.

 براساس شنیده‌ها به نظر می‌رسد که اعضای کمیته استیناف تا این لحظه به این نتیجه رسیده‌اند که رأی کمیته انضباطی را تأیید کنند و جنجالی‌ترین پرونده سال 1400 با تأیید رأی حسن‌زاده بسته شود. اگر این اتفاق بیفتد که احتمالش هم خیلی زیاد است، استقلال صدرنشین باقی خواهند ماند و جدول مسابقات دست نمی‌خورد.

 اما می‌توانیم احتمال چند درصدی را نیز برای نقض حکم در لحظات پایانی بگذاریم (احتمالش خیلی کم است) اما در چنین شرایط حساسی باید برای بروز اتفاقات که احتمال‌شان هم کم است، اهالی فوتبال خودشان را آماده کنند تا خیلی شگفت‌زده نشوند، هر چند بر اساس آنچه شنیده می‌شود کمیته استیناف خیلی راغب به تغییر رأی کمیته انضباطی نیست و به احتمال زیاد رأی کمیته انضباطی تأیید می‌شود و استقلال صدرنشین مسابقات می‌ماند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها