کد خبر : 72556

احتمال ناراحتی خیلی ها از رای کمیته استیناف

احتمال ناراحتی خیلی ها از رای کمیته استیناف

رئیس کمیته استیناف گفت: زمانی که ما در جبهه بودیم از توپ و تانک و کاتیوشا نترسیدیم حالا از چند پیام توییتری بترسیم؟ اجازه بدهید رأی عادلانه را صادر کنیم.

به گزارش خبرورزشی، تاخیر به وجود آمده در صدور رای پرونده کسر امتیاز از باشگاه گل گهر سیرجان بابت در اختیار گرفتن بازیکن گابنی با واکنش‌های مختلفی نزد طرفداران تیم‌های منتفع از این موضوع مواجه شده است.

مهدی دادرس رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ، درباره دلایل تاخیر صدور رای پرونده گل‌گهر سیرجان و شاکیان این پرونده یعنی باشگاه‌های استقلال، سپاهان و پیکان همچنین صعود تیم ملی به جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

چرا رای پرونده باشگاه گل گهر هنوز صادر نشده است؟

ان‎شالله سعی می‌کنیم که ظرف ۴۸ ساعت آینده رای نهایی را صادر کنیم.

رأی مربوطه تا عید و ایام نوروز یا در واقع پایان سال جاری اعلام خواهد شد؟

خیر! قطعاً ظرف همین یکی دو روز رای پرونده را به طور قطعی صادر خواهیم کرد.

قطعاً ظرف فردا یا پس فردا رای صادر می‌شود؟

بله! قطعاً رای را ظرف همین یکی دو روز صادر خواهیم کرد.

اما برخی بر این باورند کمیته استیناف به دلیل مصلحت اندیشی در صدور رای، هنوز به اجماع کامل نرسیده اید. برخی دیگر معتقدند کمیته استیناف منتظر است ببیند باشگاه استقلال در جدول رده بندی شانس قهرمانی پیدا می‌کند تا در این صورت رای را به سود باشگاه گل گهر تغییر بدهند! آیا چنین شایعاتی را تایید می‌کنید؟

خیر! ما ظرف همین یکی دو روز رای را صادر می‌کنیم تا به همه این شایعات پایان داده شود. ما اصلا برای مان مهم نیست چه تیمی قهرمان می‌شود و چه تیمی قهرمان نمی‌شود. چه تیمی نایب قهرمان می‌شود و کدام تیم سقوط می‌کند. ما بر اساس محتویات پرونده تصمیم می‌گیریم. البته این را بگویم که ما هم بشر هستیم و بشر نیز جایزالخطاست. ممکن است ما هم دچار اشتباه شویم. ولی هر چه در پرونده موجود است را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا عادلانه ترین رای را صادر کنیم. متاسفانه این ذهنیت از سوی عده ای به وجود آمده که در این زمینه منافعی شامل حالشان می‌شود. چون کمیته استیناف و اعضای آن منفعتی از بابت این موضوع ندارند قطعاً در نهایت صبر و شکیبایی تلاش می‌کنند تا با بررسی کامل پرونده، عادلانه ترین رای را صادر کنند.

کسی از وزارت ورزش و یا فدراسیون به شما اصرار ندارد که در این کار تعجیل کنید؟

اصلاً! خودمان را هم هرگز تحت فشار وزارتخانه یا مسئولان دیگر نمی‌دانیم. اصلاً حتی یک کلمه هم از طرف وزارت ورزش و یا فدراسیون فوتبال به ما توصیه یا تاکیدی در این باره نشده که زودتر رای صادر کنیم. هیچکس! فقط هواداران و عزیزان طرفدار تیم‌ها هستند که در این زمینه فشار می‌آورند که هرچه زودتر رای صادر کنیم. ما در حال بررسی هستیم و این قبیل درخواست‌های آنها برای ما مهم نیست و ما با خیال آسوده کار خودمان را انجام می‌دهیم.

برخی از صفحات اینستاگرامی‌و یا کانال‌های تلگرامی‌هواداری باشگاه استقلال، کمیته استیناف را تهدید کردند که اگر رای برخلاف آنچه استقلالی‌ها انتظارش را دارند صادر شود، توفان توییتری به راه می‌اندازند و میلیون‌ها میلیون توییت را علیه شما در فضای مجازی منتشر می‌کنند. آیا چنین تهدیدهایی تأثیری در تصمیم‌گیری کمیته استیناف خواهد داشت؟

راه بیاندازند! رای ما رایی است که خودمان صادر می‌کنیم.

یعنی تحت تاثیر این حرفها قرار نمی‌گیرید؟

اصلا و ابدا. هرگز! باید اجازه بدهند تا عدالت برقرار شود. با این قبیل رفتارها هیچ تغییری در رای نهایی صورت نمی‌گیرد. رسیدن به عدالت به این سادگی‌ها نیست. باید صبور باشند. ما که نمی‌توانیم هر دو طرف را راضی کنیم. بالاخره یک طرف این پرونده از بابت رای کمیته متضرر خواهد شد. دوستان اول اجازه بدهند رای صادر شود، بعد توفان خودشان را به راه بیندازند. لطفاً ما را هم تهدید نکنند و این حرف‌ها را به زبان نیاورند. بیاییم و همگی به قانون احترام بگذاریم. ما جوانان قدیم هستیم که در جبهه و جنگ حضور داشتیم و مقابل توپ و کاتیوشای دشمن جنگیدیم. زیر بمباران و روبروی گلوله‌های دشمن ایستادگی کردیم. ما را از توییت و این مسائل نترسانید (خنده). اینها از ما گذشته و به سن و سال ما هم نمی‌خورد.

در رابطه با بحث کمیته استیناف توضیح دیگری وجود دارد که بخواهید مطرح کنید؟

من فقط می‌خواهم بگویم که بعضی افراد، حبُّ و بغض‌ها را کنار بگذارند و اجازه بدهند که استیناف راه خودش را جلو برود و حاشیه به وجود نیاورند. ممکن است برخی اتفاقات منفی هم رخ بدهد ولی ما بیاییم خوبی‌ها را ببینیم. این زیباتر است.

توضیح می‌دهید که چرا صدور رای تا این اندازه طولانی مدت شد و به گفته خیلی‌ها در آن تعلل صورت گرفت یا تأخیر در آن دیده شد؟

ببینید، این یک پرونده بسیار حساس است که باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

اما همه اعلام کردند که همه چیز این پرونده واضح و مشخص است و کمیته انضباطی هم بر همین اساس رأی داده، پس چرا باید تا این اندازه مورد بررسی دوباره و چندباره قرار بگیرد؟

اتفاقا همه چیزش مشخص نیست! خیلی از مسائل ریز در این پرونده نامشخص بود. برای همین هم ما برای اینکه عدالت دقیق برقرار بشود به سرعت رای صادر نکردیم. برای نمونه پرونده مارک ویلموس هفت بار در چنین شرایطی بالا و پایین شد ولی کسی درباره آن صحبتی نکرد اما حالا که این پرونده زیر دست ما قرار گرفته همه اصرار دارند و عجله می‌کنند که هرچه زودتر رای صادر کنید. بله! چشم! سعی می‌کنیم هر چه زودتر ظرف همین یکی دو روز رای را صادر کنیم.

شاید عده ای از رأی استیناف ناراحت شوند/ ما از تانک نترسیدیم؛ استیناف را با توئیت تهدید می کنید؟/کدام مصلحت؟ ما به قهرمانی استقلال کار نداریم

قبول دارید که شاید این حساسیت‌ها به خاطر منتفع شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این پرونده باشد؟ معمولاً هر جای فوتبال که نام این دو تیم وسط می‌آید حساسیت‌ها چند برابر می‌شود؟

بعید نیست، ولی این برای ما تفاوتی نمی‌کند. چون در این پرونده خاص، اسامی‌تیم‌های دیگری هم دیده می‌شود. سپاهان، گل گهر و پیکان. حق تیم‌های دیگری هم در این پرونده باید رعایت شود. انشالله که عادت کنیم به عدالت و قانون احترام بگذاریم.

درباره صعود تیم ملی چه صحبتی دارید؟

خیلی خوشحالم از اینکه تیم ملی دوباره به جام جهانی رسید. روزی که اسکوچیچ در حال امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال بود من وارد دفتر خانم دکتر اسدی شدم و به او گفتم که "اسکوچیچ تو موفق خواهی شد". به او گفتم "من مطمئنم که تو با تیم ملی ایران موفق خواهی شد". او از جایش برخاست و گفت: "تنها کسی که من را تایید کرد تو هستی". من هم دوباره به او گفتم که "خیالم از تو راحت است. تو می‌توانی تیم ایران را به جام جهانی ببری". به تازگی هم که در جلسه ای با حضور آقای عزیزی خادم حضور داشتیم به رئیس فدراسیون گفتم که "به هیچ عنوان به این کادر مربیگری دست نزنید تا با همین مربیان در جام جهانی اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد". حالا هم دیدیم که تیم ملی مقتدرانه به جام جهانی رفته است ولی همچنان برخی به زعم خودشان حرف‌هایی را می‌زنند که فکر می‌کنم در این شرایط درست نیست. چون تیم ملی به جام جهانی رفته و همگی باید شاد باشیم. اینکه برخی می‌گویند این تیم ملی بازیکنان خیلی خوبی دارد درست نیست. مگر ما قبلاً بازیکن خوب نداشتیم. به لطف خدا تیم ایران همیشه بازیکنان خوبی داشته.

شما در صعود تیم ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ یکی از همراهان تیم ملی بودید که در ملبورن استرالیا نیز تصاویر شادی تان پس از صعود تیم ملی به جام جهانی فرانسه در حافظه تاریخی فوتبال این کشور ثبت شده است. حالا که پس از ۲۴ سال دوباره تیم ملی به جام جهانی صعود کرد اینبار در چه شرایطی بازی تیم ملی را می‌دیدید؟

در خانه خودم راحت نشسته بودم و بدون دغدغه و دردسر بازی را نگاه می‌کردم چون مطمئن بودم که تیم ملی صعود می‌کند. فقط وقتی گل زدیم یک مقدار خوشحال شدم و به هوا پریدم.

نقطه مشترک این صعود و صعود سال ۱۳۷۶ حضور دو عابدزاده درون دروازه تیم ملی ایران بود. این موضوع را چطور توصیف می‌کنید؟

لحظه ای که امیر بوسه بر دست پدرش می‌زد بسیار زیبا و دلچسب بود. این نشان می‌داد که این بچه چقدر با شعور و فهمیده است و حقش را خورد خورد گرفت. گرچه عده‌ای خوششان نیامد که عابدزاده در دروازه ایران بود ولی من به شخصه واقعا خوشحال شدم. چون او بچه ای است که واقعا زحمت کشیده و بدون ادعا و بدون اتکا به پدرش به اینجا رسیده که این مرا خیلی خوشحال کرد. صعود با عابدزاده و دوباره صعود با عابدزاده. البته با تشکر فراوان از علیرضا بیرانوند که تا این جا زحمت زیادی برای تیم ملی کشیده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها