کد خبر : 72487

یک نام بزرگ برای جانشینی گل محمدی

یک نام بزرگ برای جانشینی گل محمدی

شنیدیم درپی استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری در پرسپولیس و عدم پاسخگویی به تماس‌های مسئولان باشگاه، افشین قطبی به این باشگاه پیشنهاد شده است!

به گزارش خبرورزشی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی آخرین بار برای هدایت تیم فولاد خوزستان به ایران آمد و پس از فصلی نسبتا ناموفق کشورمان را ترک کرد. قطبی در لیگ چین هم نتوانست دوام بیاورد و به دلیل نتایج ضعیف اخراج شد و حالا از سوی دوستانش درایران به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده است!

او در سال ۱۳۸۶ برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت. این مربی توانست در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برساند. یک سال بعد افشین قطبی رسماً اعلام کرد که برای فصلی دیگر در ایران نخواهد ماند و از عقد قرارداد تازه برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس سرباز زد. او در این زمینه گفته بود: «پرسپولیس باشگاه من است و در قلبم جا دارد و اگر با پرسپولیس به توافق نرسم با هیچ تیم ایرانی دیگری مذاکره نخواهم نکرد.» او سرانجام در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۷، به همراه همسرش، ایران را به مقصد شهر دبی در امارات متحده عربی ترک کرد.

گفتنی است افشین قطبی به سبب آنچه خود «نداشتن احساس امنیت در ایران» عنوان کرد، از سرمربی‌گری در این تیم استعفا داد و ایران را شبانه، به مقصد دوبی ترک کرد. عجیب آن که  در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. او در نامه‌ای که در تاریخ ۵ آبان ۱۳۸۹ منتشر کرد، اعلام کرد جهت بازگذاشتن دست مسئولان فدراسیون فوتبال، پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ داوطلبانه از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری می‌کند.

قطبی در توضیح استعفایش اعلام کرد که هیچگاه از وطنش خداحافظی نمی‌کند و تا آخر عمر در خدمت ایرانیان است اما به دلیل کم کردن حاشیه‌ها و فشارهای وارد بر تیم ملی فوتبال ایران، برای اینکار پیش قدم شدم. قطبی عنوان کرد که استعفایش را دو ماه زودتر از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ عنوان کرده تا فشار رسانه‌ها از دوش تیم ملی برداشته شود و تیم ملی در آرامش به آمادگی بپردازد. بعدها قطبی در کشورهای ژاپن، چین و تایلند مربیگری کرد و موفقیت چندانی نیز به دست نیاورد!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها