کد خبر : 72294

ناگفته های اسکوچیچ درباره وریا غفوری و رامین رضاییان

ناگفته های اسکوچیچ درباره وریا غفوری و رامین رضاییان

بخش مهمی از صحبتهای سرمربی تیم ملی در برنامه ورزش و مردم به موضوع عدم دعوت از دو دفاع راست سابق تیم ملی ارتباط داشت.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که دراگان اسکوچیچ روبروی پیمان یوسفی، در مورد موضوع پاداش جام جهانی و نحوه تقسیم آن توسط فدراسیون فوتبال کرواسی صحبت می‌کرد، ناگهان بحث به سمتی دیگر تغییر کرد و اسکوچیچ که تاکنون در این باره حرفی به زبان نیاورده بود، با صراحت در مورد شایعات پیرامون عدم دعوت غیر فوتبالی از برخی از بازیکنان اظهارنظر کرد.

وریا غفوری، یکی از بازیکنانی بود که نسبت به عدم قرارگیری اسمش در فهرست تیم ملی معترض بود که البته با ادبیاتی تندتر این اعتراض خود را نشان داد و حتی گفت که «از خیلی وقت پیش روی اسم من خط قرمز کشیدند در غیر این صورت بحث نبودن من در فهرست جدید تیم‌ملی هیچ توجیه فنی ندارد.»

 

اسکوچیچ در این گفتگو به روشنی گفت که مشکلش با وریا غفوری «سبک بازی، نوع جایگیری در دفاع و چگونگی کار دفاعی» است و همچنین نام رامین رضاییان را هم در این دسته بندی گذاشت تا مشخص شود در آینده نیز علاقه‌ای به دعوت از آنها ندارد. اما این شاید یکی از آشکارترین مصاحبه های یک سرمربی تیم ملی درباره عدم دعوت از بازیکنی باشد؛ خصوصا اینکه وی در این مدت سکوت تمام و کمالی داشت اما سرانجام زبان به سخن گشود.

او پس از اینکه از مطالبات مالی ملی پوشان حمایت کرد، گفت: «از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم و از صحبت‌هایی که درباره ام گفته می‌شود، گلایه کنم. القابی مثل دلال و... که می‌گویند.» سپس یوسفی گفت درباره شما؟ و اسکوچیچ ادامه داد: «همه باشگاه‌ها در نگاه ما یکسان هستند و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شویم. چند روز پیش یک مصاحبه خواندم از بازیکنی که گفته بود دلیل عدم دعوت من غیرفنی است. باید تاکید کنم که بازیکنان فقط به دلایل فنی دعوت می‌شوند یا نمی‌شوند. دلم نمی‌خواهد این شایعات مطرح باشد که به دلایل و مسائل دیگری بازیکنان به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.»

سرمربی تیم ملی سپس با صراحت مسئولیت فهرست تیم ملی را برعهده گرفت و گفت: «این را هم باید شفاف کنم که تمام تصمیمات درباره بازیکنان توسط من گرفته می‌شود و اگر حس کنم این قدرت را ندارم، یک روز هم اینجا نخواهم ماند. همه ما جایزالخطا هستیم و می‌توانیم این اشتباه را داشته باشیم اما من بر این مسئولیت آگاه هستم. کسی نمی‌تواند ما را تحت تاثیر قرار دهد یا بخرد.»

در حالی که اسکوچیچ قصد اشاره به اسم وریا را نداشت، پیمان یوسفی گفت که مخاطب سرمربی تیم ملی چه کسی است و سپس به گلایه اشکان دژاگه اشاره کرد که درباره بازی خداحافظی صحبت کرده بود. اسکوچیچ پاسخ داد: «صحبت از دژاگه شد و جا دارد بگویم که قدردان زحمات او هستم. یک بار با او صحبت خصوصی داشتم و گفتم که بهترین بازیکن 10-15 سال اخیر فوتبال ایران بوده و همینطور مسعود شجاعی. ذهنیتم این بود که الان که آمدم زمان تغییر است. من اولین کسی بودم که قدردانی شخصی از آنها کردم و شناخت خوبی هم از آنها داشتم. اما زندگی تغییر می‌کند و همینطور تیم ملی. من به آنها گفتم که چقدر برایشان احترام قائلم و فکر کنم فدراسیون می‌تواند برای تشکر بازیکنان باتجربه، یک بازی خداحافظی ترتیب بدهد.»

بخش بعدی صحبت‌های اسکوچیچ جایی بود که به صراحت نام وریا غفوری را آورد و در توضیح گفت: «من واقعا احترام فوق العاده ای برای استقلال قائلم، همانطور که برای پرسپولیس. اما در نهایت من مربی هستم و دیدی که من به فوتبال دارم شاید متفاوت باشد. در این مورد به خصوص تمرکز من روی کارهای دفاعی است. جدا از آن وریا الان 35 ساله است و حالا که موضوع باز شد او در مصاحبه‌اش گفته بود که من در هر بازی11-12 کیلومتر میدوم اما این موضوعی نیست که برای من اهمیت داشته باشد.»

دراگان اسکوچیچ با اشاره به مسائل مورد علاقه اش برای یک مدافع راست، توضیح داد: «برای من مهم این است که چگونه  جایگیری دفاعی می‌کند و چگونه کار دفاعی می‌کند. می‌توانم ادعا کنم که وریا و بازی او را بیشتر از خودش می‌شناسم. این تصمیم یک تصمیم ورزشی و شخصی است و فقط نظر من است.»

 

 

اسکوچیچ که در موضوعی بحث برانگیز سکوت خود را شکسته بود، در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: «پارسال داشتم با اویتسا اوسیم سرمربی تیم ملی ژاپن و کسی که یوگسلاوی را به ژاپن برد صحبت می‌کردم. یک جمله ای به من گفت که برای کار مربیگری بسیار کلیدی بود. او به من گفت تو سرمربی یک تیم ملی هستی و امکان ندارد همه را راضی کنی. اگر تصمیمی می‌گیرم با نیت بد نیست چون تصویر بزرگتر را می‌بینم. واقعا مشکل شخصی با وریا غفوری ندارم .»

او با اشاره به اسم رضاییان گفت: «با رامین رضاییان هم همینطور، با خود او مشکلی ندارم و به همین دلیل انتخابم شخص دیگری است. این هم یک تصمیم حرفه‌ای است و مسئولیتم این است.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها